Grotere kinderwens na miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by Laus, Jun 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laus

Laus Lid

Jun 12, 2006
    9
    0
    0
    Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en wens liever anoniem te blijven, vandaar dat ik mij niet heb voorgesteld op de voorstelpagina. Toch wil ik even mijn ei kwijt en hoop ik dat dat hier kan. Hier mijn verhaal:
    Ik ben aan de pil en slik deze zeer trouw, toch ben ik een tijdje geleden toch zwanger geworden en heb een miskraam gekregen. Ik wist toen niet dat ik zwanger was en schrok me rot toen ik ineens zoveel bloed verloor.
    In eerste instantie was ik vooral verward, omdat ik me niet had voorgesteld dat dit zou kunnen met de pil ( wel dat je zwanger kunt worden, maar dan rekening natuurlijk niet meteen op een miskraam ). Het bloeden is uiteindelijk gelukkig uit zichzelf gestopt.
    Nu heb ik sinds een week na dit gemerkt dat ik eigenlijk een grote kinderwens heb. Ik dacht altijd dat komt wel een keer en ik stond er nooit zo bij stil. Nu besef ik me dat ik toch wel graag kinderen zou willen en vooral ook over een niet al te lange tijd.
    Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Dat je een grotere kinderwens hebt na een miskraam dan je daarvoor had?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
    Liefs,
    Laus

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

teneerste, beterschap, vind het erg dat je een miskraam hebt gehad.

Ik zelf heb in 2003 een miskraam gehad. Voor ik zwanger werd had zo iets van ik zie wel wanneer ik zwanger word, zal nog wel een tijdje duren want ik was gestopt met de pil.

na mijn miskraam werd het alleen meer erger met ons kinderwens. Ik werd zelfs gestress als ik niet zwanger werd. Elke maand een test halen en dat soort dingen. Vreselijk.

Maar eindelijk na 2 jaar met medicijnen ben ik dan eindelijk zwanger. En ik hoop dat jij op een dag ook wanger raakt, veel succes meid !

3. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,083
    0
    0
    Hoi, welkom op het forum, en je kan je gerust voorstellen en anoniem blijven hoor meid, maar hoeft natuurlijk niet

Ik heb ook een miskraam gehad, maar we waren al een jaar bezig toen het uiteindelijk lukte.
    ik moet zeggen dat ik opgelucht was toen ik zwanger was, ik wist dat het kon, dit is voor sommige vrouwen namelijk ook nog helemaal niet zeker. Toen ik dan die vervelende miskraam kreeg was het een diep gat waarin we vielen. En nu bijna een jaar verder zijn we weer zwanger. Ik heb in het jaar waarin we maar weer niet zwanger werden echt iedere maand gehoopt zwnager te worden, ik had het inderdaad nog meer dan daarvoor.
    Meid heel veel sterkte en wil je zwanger worden dan zou ik stoppen met de pil.

succes
    liefs fredje

4. Laus

Laus Lid

Jun 12, 2006
    9
    0
    0
    Hoihoi,
    Het is nu nog niet de bedoeling om zwanger te worden, ik heb wel een goede relatie, maar ben nu 21. Ik zou wel graag met een jaar of zo denk ik kinderen willen, maar nu nog niet, ook ivm met mijn studie. Ik merk alleen wel dat ik nu zeker weet dat ik kinderen wil en er eigenlijk ook geen 5 jaar of zo meer mee wil wachten. Mijn omkering daarin is vooral dat ik nu zeker weet dat ik het wil, terwijl ik het vroeger wel leuk vond, maar het van mij niet persé hoefde. Nu weet ik wel zeker dat als het enigszins kan ik graag kinderen wil. Mijn vriend zou het ook wel willen heeft hij gezegd, dus de kans is ook wel groot denk ik dat we er met een jaar of zo mee bezig gaan, al hebben we het niet echt over een bepaalde termijn gehad.
    Ik vind het in ieder geval fijn om te weten dat er meer mensen zijn die dezelfde gevoelens hebben na een miskraam.
    Liefs, Laus

5. Wietske

Wietske Lid

May 17, 2006
    53
    0
    0
    psycholoog
    Den Haag
    Hoi Laus,

Bij mij is inderdaad ook mijn kinderwens erg wakker geworden door wat ik heb meegemaakt. Ik werd ook niet gepland zwanger, maar was er ontzettend blij mee. En toen dus een miskraam helaas, na 10 weken.

Dat ik het heb meegemaakt om zwanger te zijn heeft mij ook doen beseffen hoe diep ik er eigenlijk naar verlang, naar een kind. Ik heb geen relatie (ik was zwanger geworden van een eenmalige vrijpartij met een ex-vriend) en ben al 35, dus hoe ik het voor elkaar ga krijgen weet ik nog niet.
    Maar jij bent nog harstikke jong en hebt een goede relatie, dus ik hoop voor je dat jullie er over een poosje echt voor kunnen kiezen, en dat het dan allemaal goed gaat! ;)

Neemt niet weg dat een miskraam best heel erg ingrijpend is. Dus ik wens je allereerst veel sterkte met dit te verwerken.

groetjes, Wietske

6. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Onze kinderwens is zeker ook versterkt na de miskraam.
    Ik zit nu nog te wachten op mijn 1e ongi na de curettage maar daarna wil ik niks liever dan er weer echt voor gaan.
    Net zoals Fredje ben ik blij dat we in ieder geval zwanger kunnen raken en hoop dan ook dat het snel weer voor ons is weggelegd.

7. Tijgertje

Tijgertje Lid

May 9, 2006
    67
    0
    0
    Hoi Laus,

ik zit in dezelfde positie als jij! Ik was vrij onverwacht zwanger en was er best van geschrokken! Daarna waren we dolgelukkig en wilden het zo graag! Toen ging het mis.. Nu is mijn verlangen naar een kindje zo sterk geworden. Ook ik heb mijn studie nog. Ik ben wel bijna klaar, maar toch. En jij?
    Ik denk de hele tijd aan opnieuw zwanger worden. Terwijl dat eerst helemaal niet speelde. Gek is dat he? Alsof er een verlangen is wakker geworden.
    Ik ben nu gestopt met de pil, maar we gebruiken de eerste tijd nog wel condooms. Daarna gaan we er toch weer voor.

Groetjes van Tijgertje

8. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb absoluut een grotere kinderwens dan voor mijn miskraam.
    Ik was net gestopt met de pil en meteen in ronde 1 zwanger, we hadden amper over vader en moeder worden nagedacht!
    Nadat het is misgegaan ben je er gewoon veel meer mee bezig, ik kan dan ook niet wachten tot het weer zover is. (maar diep van binnen vind ik het ook wel weer supereng om weer zwanger te worden...)

Groetjes, Anakin.

Share This Page