Wel of niet melden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 9 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

zie nu dat je het idd vertelt hebt...groot gelijk, ontzettend naar zo iemand zeg!

Beterschap voor jou.

2. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik zou het ook melden, al denk ik dat het weinig zin heeft.. Heb ook zo'n ervaring gehad tijdens een stage in het ziekenhuis met mijn begeleider. Ik werd echt de grond ingetrapt, ook waar iedereen bij stond, dat was de sfeer die er hing. Uiteindelijk heb ik er melding van gemaakt bij het hoofd van de afdeling (met meer opmerkelijke dingen die ik had opgemerkt die echt niet door de beugel konden voor patienten), maar moest daarna vertrekken omdat die begeleider verschrikkelijk boos was geworden...

3. Ik had echt dramátische buikpijn-aanvallen. Ze vermoedden een darmhernia, maar dat was het (gelukkig!) toch niet. Toen dachten ze aan een galblaasontsteking, maar dat was het ook niet. Toen een maagontsteking, maar daar is nog onduidelijkheid over. Het kon ook nog een darm zijn die gedraaid of klem heeft gezeten, maar die inmiddels wel weer goed op z'n plek is gaan zitten, maar daardoor wel een hoop ellende heeft veroorzaakt. Lekker onduidelijk dus :p

Ik mocht gisteren niets meer eten en drinken, heb 2 infusen met vocht en maagbeschermers gekregen. Toen dat vanmorgen nog okay ging, mocht ik wat drinken en daarna wat eten. Is gelukkig allemaal prima gegaan! Het is nog wel gevoelig en het maakt héél veel geluid daar binnen, maar het doet niet zo vreselijk veel pijn meer.

Ik hoop dat ik zo weer naar huis mag!

4. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Goed dat je het gezegd hebt. Zo ga je echt niet met anderen om.

En beterschap gewenst.

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Da's schrikken! En het lijkt me ook super pijnlijk!
    Doe rustig aan, hopelijk mag je snel weer naar huis :)

6. Oh en, bedankt allemaal! Fijn dat jullie allemaal hetzelfde gedaan zouden hebben!

CoffeeJunkie; Wat ontzettend oneerlijk zeg.. :( Ik denk dat dit meisje daar ook heel bang voor is.. Nu zijn er gelukkig wel veel mensen die het gezien hebben, dus ontkennen kan niet. Ze is wel heel manipulatief, komt intimiderend over enzo. Iedereen hier op zaal heeft geen goed woord voor haar over, maar zodra ze hier dan is, zwijgt iedereen ineens.. Ik snap dus heel goed dat de stagiaire bang is dat ze niet geloofd zou worden of dat het inderdaad háár probleem zou worden en niet dat van de verpleegkundige..

Gelukkig was het hoofd van de afdeling ontzettend lief en zal dat dus absoluut niet gebeuren!

7. susy26

susy26 Niet meer actief

Goed dat er meer ware die t zagen. En zoniet had ik t gemeld. Zo sneu voor haar. En ook hoe ze tegen over anderen doet. Verkeerde beroep gekozen denk ik!

Beterschap, hopelijk mag je snel naar huis!

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh bah sterkte meid! Hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is.

Over die verpleegkundige, als je in het ziekenhuis ligt wat ik denk , daar was ik ook niet te spreken over de verpleging hoor. Geen idee wat dat is. Maar goed, heel goed dat je het gemeld hebt. Stressvolle baan of niet, je hoort nooit zo uit te vallen tegen patiënten of stagiaires. Er is een flink te kort aan mensen in de zorg, dus de dames en heren die zich er nog in willen opleiden moet je juist koesteren.
    Mocht het weer voorkomen dat ze uitvalt tegen patiënten of ander personeel zou ik het weer melden.

9. #29 Shaddixxx, 9 sep 2016
    Laatst bewerkt: 9 sep 2016
    Bedoel jij het Lange Land (beter bekend als Trammelant Ziekenhuis ;) )? Daar heb ik ook geen goed woord voor over hoor, haha. Als ik in Zuid Holland naar het ziekenhuis moet, wijken we altijd uit naar Den Haag (Bronovo! ♥) :p

Het gaat in dit geval om het Bravis in Bergen op Zoom ;) Verder is iedereen hier trouwens echt vreselijk lief. De voedingsassistente, artsen, andere verpleegkundigen, stagiaires, de schoonmaaksters.. Gisteravond had ik echt de allerliefste verpleegkundige die ik ooit heb gezien. Ik was zo blij dat zij er toen was en niet degene van vandaag! Dat was zo'n verpleegkundige die je echt volledig geruststelt, wat er ook moet gebeuren. Iemand die zegt dat er echt geen dingen zijn die ze nog nooit heeft gezien en dat je je nergens voor hoeft te schamen en van wie je dat dan ook echt aanneemt. Ik denk dat zij 5 minuutjes bezig is geweest met een onderzoek en in die tijd 15 keer heeft gevraagd 'of het nog goed ging'..

Als er nog wat gebeurt, ga ik het zeker weer zeggen!

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Oh bah wat een naar mens. Ben zelf leerling vpk in het zh geweest en sommige hadden daar ook een handje naar. Maar ook naar patienten, dan hoorde je de volgende dag van patienten dat ze blij zijn dat ik er was. Dat de nachtvpk enorm onaardig was, waarom doe je dat werk dan vraag ik mij af?

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Trots op jou. <3 Ik ben bang dat ik een van die zwijgende mensen was geweest, als ik heel eerlijk ben.. :(

12. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Ik snap niet dat een stagiaire op de tweede dag dat soort dingen helemaal alleen mag doen. Een stagiaire moet je toch juist begeleiden. Maar misschien ligt dat wel aan mij.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh my ik had haar er direct op aangesproken denk ik. Wat een hork!
    Sowieso melden.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje wat een raar mens! Een stagiare is daar toch om te leren, logisch dat ze niet alles goed weet. Waarschijnlijk is dat gewoon een makkelijk doelwit voor die verpleegkundige. Goed van je dat je het gemeld hebt!

En beterschap!

15. Logan

Logan Niet meer actief

Goed zo! Als ik die stagiaire was zou ik dolblij zijn als mensen voor me opkwamen.
    Dat iemand die zó met mensen omgaan in de zorg werkt is onbegrijpelijk. Beterschap trouwens!

16. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Heel goed dat je het gemeld hebt! Ik heb dit zelfook meegemaakt en uiteindelijk ben ik helemaal overspannen gestopt met de opleiding. Het is een stressvolle baan en dus ook stressvolle opleiding... Zulke extra stress door zo'n naar mens kun je er dan echt niet bij hebben. Ik ging daar dus echt aan onderdoor.
    Ze mag zich gewoon een niet gedragen. Als een stagiaire iets fout doet, moet ze haar apart nemen en niet zo op de zaal afbranden!

17. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goed dat je het gemeld hebt! Het is zoiezo raar dat je een stagiaire op haar tweede dag 'alleen' lopen en dan op zaal een veeg uit de pan te geven!
    Ik ben zelf ook verpleegkundige en als begeleiding hoor/mag je zo niet reageren. De stagiaire is er om te leren en elke vpk is leerling/stagiaire geweest

18. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Goed dat je het gezegd hebt! En beterschap.

19. ellen89

ellen89 Actief lid

20 jan 2016
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf ook student verpleegkundige geweest en helaas heb je er TRUTTEN bij! Ik snap niet dat je zo onbeschoft tegen stagiaires kunt doen. Voor sommigen ben je een stuk vuil. Fijn dat je het hebt aangegeven. Raar mens

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ten eerste: beterschap voor jou, je hebt al heel wat voor je kiezen gehad lees ik. Hopelijk knap je snel op.

Ten tweede: heel goed dat je het gemeld hebt. Ik had je dat advies ook gegeven als ik dit bericht eerder had kunnen plaatsen.
    Zo zie je maar dat er dus al meer klachten over haar liepen. En super hoe de hoofd van de afdeling ermee omgaat.

Hopelijk zingt de verpleegkundige vanaf nu een toontje lager, zo kan je niet met mensen omgaan.

Deel Deze Pagina