Wel of niet met draagzak fietsen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmuh, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik heb ook gefietst met ons zoontje in de draagzak. Ging prima, vallen kan altijd, ook met je kind in een fietszitje.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb vorige week met mn zoon van 10 maand in de drager op mn rug gefietst. Het regende zo hard en ik wou 'm niet met die regen zo'n stuk in het zitje zetten. Hij zat dus bijna helemaal droog onder mn draagjas. Voelde heel vertrouwd, omdat ik al ruim 2 jaar draag.Maar met 3 maand zou ik nog 's een halfjaar wachten. Minstens.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.228
    113
    Op de buik zou ik nooit doen, op de rug heb ik een keer gedaan ivm noodgeval, zou ik ook nooit weer doen.

5. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik zou het nooit doen!

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier is dat echt een not done het is gewoon levensgevaarlijk en er wordt ook voor gewaarschuwd om het niet te doen.
    Volgens mij ook als je een draagdoek koopt wordt dit vermeldt niet te doen.

Maar het is ieder voor zich natuurlijk, maaar veiligheid gaat bij mij voor alles.
    Dat is hetzelfde als ik zie dat een moeder haar 3 jarig zoontje voorin de auto zet zonder stoeltje, terwijl het stoeltje achterin ligt, daar kan ik ook heel boos om worden.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Nee dat kan niet. Is hartstikke gevaarlijk.

Je kunt beter een Baby-Mee aanschaffen, dan kan je kindje ook mee op fiets op een veilige manier.

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Overigens vergeten jullie wat voor gevolgen fietsen heeft op het nekje. Precies hetzelfde als met een voorzitje! Je baby krijgt in de drager nog steeds schokken te verduren die hij nog niet kan hebben. Dus als je al wilt fietsen met je kleine in de draagzak (omdat je jezelf vertrouwt oid), wacht dan in elk geval tot je kind oud genoeg is en zelfstandig kan zitten!

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
  10. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Wat Emmarijn zegt. Niks aan toe te voegen

11. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik zou het ook absoluut niet kunnen. Die gedachte al dat ik zou omvallen en op haar terecht zou komen..

Liever loop je maar een stukje of neem je de bus :)

12. Bri

Bri Niet meer actief

Het lijkt mij eng, en om die reden heb ik het nooit gedaan. Heb ook steeds gelezen dat het te gevaarlijk is.

Toch, als ik er rationeel over nadenk, vraag ik mij af of het veel gevaarlijker is om rechtop te zitten (dus hoog stuur, je moet dit niet op een racefiets doen) met een baby in een draagzak dan met een kindje in een fietsstoeltje? Als je dan omvalt of wordt aangereden belandt je kind ook met z'n hoofd op de straat, en mogelijk gedeeltelijk onder de fiets. En ik zie maar hééééél weinig mensen die hun kind een fietshelm op zetten als ze hem/haar in de fietsstoel zetten...

Dus nee, ik zou het niet doen, maar vraag me een klein beetje af of het nou echt zo veel gevaarlijker is dan kindje in een fietsstoeltje (behalve dat je dat natuurlijk niet doet met zó een kleintje).

Deel Deze Pagina