Dus.. Bij de 1e flink moeten kolven, veel aanleggen, ellende na de geboorte om de borstvoeding oo gang te kunnen krijgen. En nu.. Heb ik nu al lekkage, om t maar charmant uit te drukken haha. Niet veel maar wel echt druppels helder vocht, geen echte melk, vooral ook tijdens/vlak na t douchen. Herkenbaar? Goed teken? Kan ik mij verheugen op een kolfvrije kraamtijd?
Volgens mij zegt het helemaal niets. Bij de oudste werd ik ook al vrij vroeg in de zwangerschap ‘s ochtends wakker met natte plekken in m’n topje. Een jaar zonder problemen borstvoeding gegeven. Bij de jongste verloor ik helemaal niets tijdens de zwangerschap. En die krijgt nu ook al een jaar borstvoeding. En het verliep nu zelfs nog makkelijker, waarschijnlijk omdat ik nu meer ervaring had, me makkelijker bij clustermomenten kon neerleggen en er zelf een stuk relaxter onder was (minder onzeker). Hopelijk heb je straks een probleemvrije borstvoedingsperiode!
Zegt volgens mij ook niks. Bij mijn vorige zwangerschap vanaf 24 weken regelmatig lekkage en soms ook echt wel dat ik me om moest kleden. Maar bv is uiteindelijk niet gelukt mede omdat de voeding niet voldoende op gang wilde komen. Nu amper lekkage en weet nog niet hoe het straks gaat lopen.
Hihi vreselijk hè, ik had het ook al rond de 20wk. Alleen uit m'n rechtertiet, hele vlek in m'n pyjama . Lol! En nu nog steeds vaak maar alleen rechts, heel apart. Alleen nog geen ervaring met borstvoeding want eerste kindje. Hoe gaat het verder met je Ukkie? Nog last van krampen etc?
Njah. Buik is redelijk rustig na werk wel harde buiken. En mn bekken begint t echt oo te geven... Dus woensdag ga ik naar mn teamleider toe om te zeggen dat t niet meer gaat, ik wil event op therapeutische basis nog wel 2 x per week paar uurtjes komen, wat vervangend werk doen ook omdat ik niet gelukkig word van zooolaaang nog thuis zitten. Maar als ze dat niet wil, dan houdt t helemaal op. Donderdag belt de BA mij. En met jou? Jij bent al een eind zeg!! Je bent bijna veilig!!
Supergoed dat je dat aan gaat geven op je werk. Wel echt lastig hè toch even een drempel over. Maar alles voor je kleine! Fijn dat t verder goed gaat. Met mij ook goed. In de avonden en nachten echt extreem veel harde buiken en voorweeën eigenlijk continue. Al vaker naar ziekenhuis maar op 32 weken voor t laatst gemeten en gevoeld maar nog geen ontsluiting. Blijf t spannend vinden maar ben superblij idd bijna veilig te zijn. Vanaf 36 vind ik het goed... Nog 11 dagen!
Zegt helaas niks, maaar je zou vanaf week 37 zelf kunnen gaan kolven om het alvast op gang te brengen en spuitjes met melk in te vriezen voor eventuele bijvoeding
Ja heel lastig!! Zit er enorm mee, blijf maar piekeren. Maar nu ik een paar dagen vrij ben merk ik pas hoeveel pijn in er aan heb. Ook nemen de harde buiken toe dus t is nier anders... Benieuwd hoe mn teamleider reageerd... Maarja so be it!! En wat vervelend! Ik weet precies hoe je je voelt. Klote he, je slaapt niet blijft zorgen houden.. Maar indd, nog 2w dgn en je bent safe en je bent al zoooveeel verder dan je had verwacht!! Nog even doorbijten en je hebt je kindje vast. Hou je sterk!
Ja, daar wilde ik indd ook beetje in verdiepen. Maar heb je dan geen enorme overproductie tegen de tijd dat de kleine er is? Ik snap dat je niet 6 x per dag kolft, maar vlak na de geboorte hebben ze natuurlijk zo weinig nog maar nodig... En kan dat net een gewone kolf of moet ke dat ee professionele huren?
Dat kn met de hand of een kolf Neehoor je productie zal nooit zo oplopen als na de geboorte, maar je hebt dan een goede start zeg maar. Je kan jezelf ook gaan verdiepen in wAarom er de vorige keer zoveel gekolfd moest worden? Zware bevalling? Bloedverlies?
Heeeeel zware bevalling indd. Zoontje hapte gelijk goed aan etc. Maar pas na een paar dagen kwam t op gang, waardoor hij begon uit te drogen en bijvoeding nodig had. Ik heb de eerste 1,5 week zo intensief moeten kolven, elke 3 uur en aanleggen, dat was heel naar en loodzwaar. Gelukkig kwam t daarna goed op gang
Hopelijk heb je al een betere start door een soepele geboorte Normaal is dat er pas op dag 3 wat melk is. Eerste 48 uur is reserve en heeft je kindje echt voldoende aan zich moe "zuigen"
Ach ik snap je gevoel Het is echt een enorme drempel om het aan te geven. Maar bekkenpijn is een duidelijk signaal evenals harde buiken. Ik hoop dat je met meer rust vermindering van klachten krijgt want het is gewoon geen pretje om zwanger te zijn met allerlei klachten en vooral pijnklachten. Heerlijk dat je al op de helft bent. 20wk echo al gehad? Jaa heel vervelend Ik blijf toch zenuwachtig tot de 36 weken, voel me uiteraard wel veel rustiger als 6 weken terug!! Had jij ook van die pijnlijke harde buiken dat je dacht dat het niet lang meer zou duren? Dat heb ik steeds, dan denk ik dit kan nooit lang meer duren... maar boven verwachting zit ie er no in.
Ja, helaas... Hoop ook dat ik me dan wat beter ga voelen. Ben niks waard, op vrije dagen ook veel last en kan nauwelijks leuke dingen met mn zoontje doen 20 wk echo was helemaal goed!! En t is een jongen!! Ik word ingeleid net 38 wk, dus nog 17 te gaan! Ja, ik herken dat indd. Ook echt vaak terug geweest in t ziekenhuis voor cobtrole en CTG, omdat ik echt elke 5 tot 10 min harde buiken had die ik echt moest weg zuchten, krampen 3tc...Maar uiteindelijk ingeleid met 40 wk. Lekker cliche, maar een echte wee herken je gelijk. Dat geeft me nu iets meer rust, dag ik t verschil weet tussen voorwerk en echte weeën. Maar gewoon aan de bel trekken hoor als je t niet vertrouwd. K ging afen toe wel 4 keer per week, gewoon omdat ik te onrustig was ervan en bang was dat ik zou gaan bevallen. Drongen ze in t ZH ook echt op aan. En snap ik ook, je bent ak veel verder dan met 28 wk, maar t is nog steeds te vroeg. Hopelijk blijftie nog even rustig zitten!! Knuffel