Hey iedereen, Ik ben Laura en ik ben 21 jaartjes jong, mijn vriend is 25 en we zijn nu 4 jaar samen. We wonen samen en hebben allebei een redelijk goede baan. Graag zouden we nu ons huisje willen inkleuren met een klein wondertje. Ik ben op 27 augustus gestopt met mijn pil en ik heb tot 8 september mijn menstruatie gehad zonder de pil te slikken. Ik heb een app op mijn telefoon die zegt dat ik dan rond de 16e mijn eisprong zou moeten hebben, dus rond die dagen en op de 16e zelf ben ik intiem geweest. Ik weet dat de kans klein is om gelijk zwanger te worden, maar ik ben wel ook gelijk gestopt met roken en ik drink ook helemaal geen alcohol meer, ook ben ik gezonder gaan eten. Mijn libido is wel ontzettend om hoog geschoten moet ik toegeven. Ik wou graag jullie ervaringen weten over het ontpillen en zwanger worden. Mijn menstruatie verwacht ik wel maar die heb ik nog niet gehad. Ik hoor graag Merci!
Hoi, welkom! Allereerst; veel succes. Hopelijk hebben jullie snel een kleintje. Als je 27 aug bent gestopt met de pil, is je bloeding van 8 september een onttrekkingsbloeding. Nog geen echte menstruatie, want het is net na het stoppen en als je al een bloeding hebt gehad meteen na het stoppen zou je cyclus extreem kort zijn voor de volgende bloeding. Je weet nog niet wanneer je cyclus opstart. Ideaal zou zijn meteen; dan heb je idd de 16e je eisprong. Maar bij de meeste vrouwen begint de cyclus niet meteen na het stoppen met de pil. Beter is om eerst te wachten wanneer je weer ongesteld wordt uit jezelf en dan gaan tellen. Het kan natuurlijk in theorie meteen raak zijn maar dat komt heel weinig voor. Succes!
hoi hoi! ik ben in augtustus gestopt met de pil, en ben zelf ook 21 jaar! Je moet indd naar je ontrekkingsbloeding, ook een eerste "echte" menstruatie gehad hebben, eerder heb je ook geen eisprong... Ik heb er 6 weken op moeten wachten tot mijn eerste ongesteldheid kwam. Je cylcus is namelijk helemaal in de war!
Nee hoor, je hebt ongeveer 2 weken voor de menstruatie gewoon een eisprong, je kan wel degelijk gelijk na de pil zwanger zijn. En het kan zeker zijn dat je cyclus in de war is, maar het kan ook dat je gelijk regelmatig bent. Ik had na 13 jaar pilgebruik gelijk keurige cyclussen van 29 dagen. Maar een spannende tijd voor jullie. veel plezier en hopelijk zijn jullie snel zwanger.
Hoi dames! Ik ben Yvette, 25 jaar en ben netals jullie ook gestopt met de pil maar dan in augustus. Ik heb toen netjes mijn onttrekkingsbloed gehad. Ik ben vanaf afgelopen zaterdag tarwekiemolie capsules gaan slikken en vandaag ben ik dus echt ongesteld geworden. Het kan dagen/ weken duren voordat je cyclus weer op gang is, vandaar de keuze voor deze capsules en voor mij heeft het echt gewerkt. Ik raad ze aan! Ik had voordat ik begon met de pil overigens een hele onregelmatige cyclus. Succes!
Hey hey! Tarwekiem capsules ? Waar is dat goed voor? Om je menstruatie op gang te brengen? Hoe weet je dat je eisprong er is? Want ik dacht echt een eisprong te hebben omdat ik gigantische krampen had in m'n buik en gevoelige borsten. Ik slik op het moment wel foliumzuur en vitamine tabletten en eet vooral veel spinazie. Wat grappig mentans, we gaan dus het zelfde moment het avontuur in. Ik las ook iets over rondes ? Hoe zit dat precies zijn rondes maanden? Merci
Een ronde is 1 cyclus, dus dat kan 28 dagen zijn maar net zo goed 60 dagen. Ik heb er 15 ronde's, dus cyclussen over gedaan voordat we zwanger waren en we zijn ruim 1,5 jaar bezig geweest na het stoppen met de pil, ik heb cyclussen gehad van 28 dagen maar ook eentje van 55 dagen, dus heel erg onregelmatig.
Hoi! Ik ben zelf gaan Googlen wat de regelmaat van m'n cyclus zou kunnen bevorderen. Tarwekiemolie doet het volgende: Tarwekiemolie | De Tuinen Daarnaast zou het de innesteling bevorderen. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk! Ik heb overigens de capsules van de kruidvat.
Hoi, Hier nu vanaf eind juli gestopt met de pil. Ik ben toen 24 jaar geworden. Ik heb de pil ongeveer 7/8 jaar geslikt. Toen ik stopte met de pil ben ik ovulatie gaan testen. 18 dagen na de eerste menstruatie dag gaf die een blij gezichtje en wist ik dat mijn eitje er aankwam. Ik had tevens ook een bepaalde hoofdpijn. Vervolgens duurde het langer vergeleken met normaal voor ik ongesteld werd. Nu had ik gisteren weer erge hoofdpijn en vandaag weer een positieve ovulatie test. Handig dat mijn hoofdpijn aangeeft dat het zover is, en het voor nu best regelmatig gaat. Voordat ik dit wist ben ik in ieder geval gaan testen op ovulatie bij mij klopte het niet met het gemiddelde, mijn eitje is later dan de aangegeven gemiddelde datum. Groetjes
Meid; tawekiem helpt ten eerste niet om je menstruatie op te wekken. Het helpt bij het opheffen van een tekort aan vetten uit je voeding en die vetten zijn nodig om bms op te bouwen. Niet voor je menstruatie of cyclus. Ten tweede, als het zou werken, zou het niet in enkele dagne meteen effect hebben en je ongesteldheid starten. Hou niet teveel vast aan die capsules!
Hoi dames, Ik heb 12 september mijn laatste pil ingenomen. Afgelopen zaterdag hebben we ook definitief besloten niet meer te beginnen met de pil. Een aantal jaren geleden heb ik geprobeerd met mijn toenmalige vriend om een kindje te krijgen. Ik had toen nogal last van ''ontpillen'', een erg onregelmatige cyclus. We hebben het toen ongeveer een jaar geprobeerd, maar zijn toen (om een andere reden) uit elkaar gegaan. Nu ben ik helemaal gelukkig met mijn huidige vriend en hebben we afgelopen zaterdag dus definitief besloten om te stoppen met de pil ! Ik ben heel erg benieuwd hoe het dit keer gaat verlopen met mijn menstruatiecyclus. Mijn vriend en ik hebben wel naar elkaar uitgesproken dat we er nu niet gelijk ''druk'' mee bezig gaan, maar ik merk wel dat ik er in mijn hoofd al wel veel mee bezig ben . Ik vind het dan ook fijn dat er een forum is waar je met elkaar kunt ''kletsen''.
Hoi Ik ben 24 jaar en zit nu in de 2de ronde na stoppen met de pil. Het is voor iedereen anders, maar zelf flink last gehad begon te twijfelen zwanger of ontpillen was ontpillen ik had opgezette buik,chagie,slecht slapen,veel plassen maar het is voor iedereen natuurlijk anders. Ik zelf maakte me zelf ook gek zwangerschapstesten doen enzo je lichaam kan je echt voor de gek houden. Succes en hoop dat je weinig last hebt en snel zwanger bent
Liesje12345, bedankt voor jouw reactie. Vervelend he dat je lichaam je zo voor de gek kan houden. Kwam je eerste menstruatie wel binnen een "normale" tijd? Ik vind het maar spannend allemaal. Ik voel voor mijn gevoel van alles, maar misschien beeld ik het mij ook wel in. Ik wens jou ook veel succes en hoop dat jij ook snel zwanger mag zijn.
Nee ik had 18 juli een menstruatie met de pil, toen kreeg ik 3 aug in een keer paar vegen bruin nornaal heb ik dat nooit vamaf toen ben ik gestopt met de pil. Daarna duurde het 34dagen voor een échte ongesteldheid zonder pil. Ben nu ovulatie testen aannhet doen omdat ik benieuwd ben of en wanneer ik mijn eisprong heb. Ja dankje hoop dat ik snel zwanger ben heb weinig geduld maar zal toch moeten. .
Hoi meiden! 8 september heb ik mijn laatste pil geslikt. 12 september begon mijn ontrekkingsbloeding en dus mijn eerste cyclus. Ik ben deze maand dan ook al flink aan het "klussen" . Je bent namelijk vanaf het moment dat je de eerste bloeding hebt gehad wel degelijk vruchtbaar, zoals hier al eerder werd gezegd. De 2 kindjes van mijn zus zijn er het levende bewijs van; zij is zo'n zeldzame bofkont bij wie het beide keren in één keer raak was . Het kan dus heel goed kloppen dat jij je ei hebt gevoeld. Het enige lastige is inderdaad dat je niet weet hoelang je cyclus zal zijn, maar het feit dat jij je eisprong voelt maakt het een stukje makkelijk. Je NOD zou dan ongeveer zo'n 14 dagen later moeten zijn. Verder kan het wel zijn dat je last van het ontpillen krijgt. Dat verschilt idd per vrouw. Ik dacht zo dat ik daardoor veel hoofdpijn had. Dit lijkt echt door de vitaminepillen voor zwanger worden van de Etos te komen. Nu ik in plaats van deze pillen met gewone vitaminetabletten ben begonnen, met daarnaast foliumzuur en tarwekiemolie (waarom ook niet!?) heb ik nergens last meer van. Nou heel veel succes en plezier allemaal met het zwanger worden!! Geniet ervan
Ik slik ook foliimzuur en tarww kiem olie Ik had gewn ontrekkingsbloeding maar de meeste hebben dit wel. Merk ook wel dat ik mn ei krijg mn moeder had er ook altijd lang last van. Jeetje 2 keer in x raak hoop dat wij ook een bofkont zijn haha
Ik ga morgen ook foliumzuur halen en tarwekiemolie . Over tarwekiemolie hoor je wel positieve verhalen, dus waarom niet inderdaad. Dat is wel fijn dat je je ei kunt voelen . Ik heb nog geen idee of dat ik voel of niet, maar gisteravond had ik in eens, toen ik op de wc zat, een enorme sliert slijm (wit/doorzichtig, had echt wel wat weg van rauw eiwit van een ei). Mijn excuses voor deze details Zou dit mogelijk kunnen wijzen op een eisprong? Ik zit vandaag op dag 10 na mijn eerste dag van de onttrekkingsbloeding (dinsdag 16 september 1e dag). Zou het kunnen of is dat te kort op de onttrekkingsbloeding? Hebben jullie enig idee? Hopelijk wordt jullie geduld niet teveel op de proef gesteld en mogen jullie snel zwanger zijn! Succes!
Volgens mij als je draderige afscheiding hebt zit je rond je eisprong de een heeft het voor de eisprong de andere daarna dacht ik hoor zoveel verstand heb ik er ook nog niet van
Ja, dan zit je idd in je vruchtbare periode, maar je eisprong kan nog wel even duren. Google even de billingsmethode, dan krijg je uitgebreide informatie over afscheiding tijdens de cyclus. Dit schijnt echter wel per vrouw te kunnen verschillen...