Wel of niet met schoonouders samenwonen in de kraamtijd?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Maysa86, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ben ik weer, bedacht me nog dat je je vraag ook even in het topic mama in het buitenland (onder de mama's) kunt stellen, daar heeft bijna iedereen in dezelfde situatie gezeten.

2. adi

adi Niet meer actief

Als je vriendinnen zelf zo'n zware zwangerschap hebben dat ze bedrust moeten houden, zwanger zijn van een meerling, enorm hoge bloeddruk hebben of zoveel vocht vasthouden dat ze geen stap kunnen zetten enz. kan ik me deze reacties ergens bij voorstellen.

Maar een gezonde, fitte vrouw kan bijna alles tot aan haar bevalling hoor. Ik weet niet hoe jij zelf bent, maar ik zie mijn vriendinnen de laatste maand ook niet veranderen in hulpeloze zwakke vogeltjes. In de laatste weken krijg je juist een energieboost en nesteldrang, en wil je je huis helemaal spik en span hebben. Mijn beste vriendin stond met 38 weken op haar ladder de ramen te zemen, en oh wee als iemand anders het wilde overnemen :p

Daarnaast krijg je in Nederland 8 dagen na je bevalling kraamhulp die 6-7 uur per dag komt om te helpen met de baby. Voor de rest doen de ouders het ook zelf allemaal. Maar als je bijv. bevalt met een keizersnee en 5 dagen in het zkh blijft, krijg je maar 3-4 dagen kraamhulp daarna, en moet je het met je buikwond ook zelf oplossen allemaal.

Misschien dat je vriendinnen om die reden het idee van een gratis 'dienstmeisje' voor 12 weken geweldig vinden klinken. Alleen kan een schoonmoeder toch iets anders overkomen denk ik.

3. misa

misa Niet meer actief

Persoonlijk zou ik dat niet doen. Misschien een weekje vanaf dat je bevallen bent (hoogstens!!).

Maar goed, ik kan niet inschatten hoe jouw s-ouders zijn. :)

En als je het wel doet: probeer goede afspraken te maken!

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Tegen de tijd dat je bent bevallen ben je er ws al poepieflauw van.
    Zou ze pas over laten komen als de kleine er is (wat als je 2 weken over tijd loopt?) en dan maximaal een week, misschien 2.
    Ook al heb je een goede band, je zit weken op elkaars lip en dan ook nog in zo'n situatie.. Hormonen, net bevallen.. Ik zou het je sterk afraden maar ik ben jou niet. Als het jou een een fijne toevoeging lijkt en je hebt een super band met ze waarbij je alles bespreekbaar kan maken (dus ook de irritaties) dat kan het natuurlijk prima. Maar zelfs dan zou ik het niet doen:D

5. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Bedankt vd reacties meiden !
    AMS waar vind ik dat topic?

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    onder de mama's (een paar kopjes onder de kraamtijd).

Deel Deze Pagina