DAg Moeders, Mijn dochtertje wordt in mei 2 jaar,ze is al best wel lang en om te zien echt wel een peuter,maar vindt het soms toch wel erg als mensen denken dat ze al drie jaar of ouder is. Ik hoop echt ook niet dat ze de langste is op school straks,soms vraag ik mij af of ze zo super goed groeit door de peutermelk poedervorm hahaha. Hoe lang zijn jullie kindjes ongeveer
Nou, Jason is hlemaal geen lange.... Hij zit nog in maatje 86 en gaat heel langzaam naar 92. Maar zeggen ze op het cb ook dat ze zo groot is? Misschien groeit ze nu gewoon snel en is dat straks wat minder en is ze tegen de tijd dat ze naar school gaat even groot als de rest. Maak je niet te druk, het komt goed.
Mijn dochter is niet eens erg groot ( wel iets groter dan gemiddeld) maar die wordt ook weleens ouder geschat. Soms inderdaad wel vervelend want dan praten ze tegen haar alsof ze 4 is. Dat snap een kleintje van nog geen drie natuurlijk niet. Mijn dochter is 96 cm en bijna 3.
Wij hebben dat met daan als we dan buiten zijn vragen ze vaak moet jij niet naar school. Je doet er weinig aan maar ja . Daan zegt alleen nu zelf daan jool to Daan is 109 cm en weeg 26 kg en 3 jaar en 3 mnd
zucht hier ook. Dochter is 2jaar en 7 maanden. 99cm en 16 kilo. Lang en smal dus, ze zit vanaf begin dit jaar op de psz, gewoon bij de jongste. Ze is groter als de meeste kindjes in de oudste groep. Heel vaak wordt ze " overschat" dan denken met op straat dat ze al 3 of ouder is. Probleem is dat mijn dochter ook nog bijna niet praat (behalve dr eigen taaltje) dus dan zie je mensen echt heel raar kijken. Merk ook dat t soms wat onhandig is, ze is nog "klein" maar door haar lange slungelbenen is t soms wat onhandig. Ook op zo'n minifietsje ziet t heel raar uit
Mijn dochter was krap 13 maanden en werd op het school van mijn nichtjes voor 2 geschat. Ze kon toen net alleen lopen maar heeft een wijs koppie met een bos krullen. Stond wel even heel raar te kijken toen die moeder vroeg of ze 2 was, mijn dochtertje was toen 78 cm. Als mijn dochtertje in de buggy zit denken mensen ook vaak dat ze wat ouder is maar betrap mezelf er soms ook op hoor, schat ik iemand jonger of ouder door eerste oogopslag.
Onze knul is ook redelijk groot (of de meeste kindjes bij ons in de buurt zijn klein ) Hij wordt in mei 3 jaar en is 100 cm en weegt 16,5 kg. Inderdaad dat mensen hem regelmatig ouder schatten. Ik weet niet of ze het nu nog doen, maar toen hij 2 jaar was, dachten veel mensen dat hij al 3 jaar was.
@minimuisje: hmm mijn dochter is nu pas zo'n 85cm ongeveer over kleintje gesproken. dat was overigens toen ze een jaar oud was wel erg grappig dan liep ze door de winkel bij de bakker of iets dergelijks.. en dan was er altijd wel iemand plaatsvervangend trots dat ze al ZO Snel kon lopen Nou was ze inderdaad geen latertje.. (2 weken na dr eerste verjaardag) maar ook niet extreem vroeg
Hier ook een jongentje dat vaak ouder wordt geschat dan dat hij daadwerkelijk is. Hij is nu 3 jaar en 7 maanden en is 108 (tenminste dat was hij begin maart). Hij praatte ook nog eens heel vlot en duidelijk dus ook daarin leek hij een stuk ouder dan dat hij was. En dan krijg je de opmerkingen in de trant van goh loopt hij nog niet (eeeh nee hij is net een jaar) Is hij niet een beetje te oud voor dat loopauto-tje (niet dus hij is net 1.5 jaar, hooguit te lang voor het ding) Nu krijgen we regelmatig de opmerkingen - zo jongen ben je aan het spijbelen, volgens mij hoor jij nu op school te zitten of moet jij niet naar school? Tja hij zal toch moeten wachten tot augustus voordat hij daadwerkelijk 4 wordt en naar school mag. Groetje sAnita
mijn zoon is 92 cm en is al drie, hij is wel iets kleiner dan gemiddeld maar ja meditteranees he , hij wordt ook niet zo heel lang!
Mijn zoon was 1 dag voor zijn 2e verjaardag 94 cm en 15.4 kg. Toen hij net een week 1 was vroegen ze in de winkel of hij een kleurplaat wilde... Hij kon nog niet eens lopen! Hij ziet er echt uit als een kleuter nu. Heeft in shirts maat 104 en is een echte "beer" qua bouw. Niet dik maar wel heel fors/breed gebouwd.
@suzanne: bij ons op kdv zit ook zo'n jongetje.. qua lengte is hij niet supergroot maar het is wel echt een tankje zegmaar groot, redelijk lomp en erg lief (buiten dat bezorgde hij op de eerste dag peutergroep mijn dochter maar meteen tand door dr lip en een bult op dr hoofd... want ze vloog een halve meter ver toen ie met dr ging stoeien.. tegen de traprand dus.) vind dat bij jongetjes best leuk om te zien en nog leuker. hij is echt 1 van dr grote vriendjes inmiddels samen met nog een ander meisje dat net zo oud is maar wel een kop groter.. dus ze is echt de uk van het stel
Hannah is 2 jaar en 3 maanden, 105 cm en 16,5 kilo. Echt een grote dame dus. Ze wordt bij het CB in de extra in de gaten gehouden omdat ze al sinds haar geboorte boven alle curves uitsteekt. Ze is ook behoorlijk wijs en wordt meestal een jaar of 4 geschat. Dan vragen mensen bijv. aan haar op welke basisschool ze zit...
Dat is het nadeel als ze zo groot voor hun leeftijd zijn, mijn dochter is juist super klein en wordt altijd onderschat. 2j3mnd en 82 cm. Vindt een omaatje dat mijn dochter al zo goed kan lopen, ja natuurlijk ze was toen 20 mnd. Ach ze vinden haar wel schattig, dat is het voordeel.
hier is het ook andersom. onze oudste is nu 2.5 en 85 cm, tja kleine papa en mama, dus verklaarbaar en niets aan de hand, hij weegt nu 11 kilo. hij wordt dus vaak tussen de anderhalf en 2 geschat. dat levert dus ook grappige situaties op, want hij kan erg goed kletsen voor zijn leeftijd, en als mensen dan horen wat hij zegt en ze schatten hem anderhalf of 2, dan is dat echt komisch. ach vaak moeten we er om lachen en vaak is het irritant. hoe vaak we wel niet moeten horen: hij is wel klein he vergeleken met die van ons". dat is ook niet altijd leuk, liever had ik hem dan wat langer gezien. maar ja kan hem wel volspuiten met groeihormonen maar dat werkt niet omdat het simpelweg genetisch bepaald is dat hij zo klein is en niet groot zal worden, rond de 170cm. het is zoals het is, het zal wel net zo zijn als te dik is weer niet leuk en te dun ook niet. liefs joyce
Hier ook een onderdeurtje. Over een maand wordt hij 2 en is nu 82 cm als je hem uitrekt' en 12 kilo. Een klein dikkerdje dus hihi. Papa en mama zijn ook niet lang (allebei 170) dus ik verwacht ook geen zoon van 2 meter. Hoewel alles mogelijk is natuurlijk.