Hoi meiden. Inmiddels heb ik net mijn 3e miskraam achter de rug. Ben ook naar de huisarts geweest en krijg nu een oproep voor bij de gynaecoloog. In april 2016 ben ik gestopt met de pil. Daarna gelijk zwanger geraakt wat ongeveer na 5 weken een miskraam is geworden. 2 rondes later, weer zwanger. Helaas na 7 weken weer een miskraam. Nu vorige week weer een positieve test in mn handen en paar dagen later weer bloedverlies en negatieve test. Mk nummer 3 met 4.5 week zwangerschap. Wij worden wel 'snel' zwanger maar blijven het helaas niet. Is er iemand die dit herkent? Ben ook heel benieuwd wat de onderzoeken inhouden en of daar iets uit komt, aangezien het bij mij in hele vroege stadium misgaat.
Wij precies het zelfde Ben ook bij gyn geweest voor onderzoek. Kwam niks uit. Nu nog wachten op chromosonen onderzoek. Je moet bloedprikken, uitstrijkje en inwendige echo. Hopen dat ze toch iets vinden wat te behandelen valt. Want 3x miskraam maakt onzeker he. Sterkte
Wat naar dat je drie miskramen hebt moeten doormaken. Ik heb zelf ook drie miskramen gehad, maar besloten dat we het nog een keer zelf gaan proberen voordat we onderzoeken laten doen. Ik werd ook altijd snel zwanger, alleen na mijn curretage heeft het heel lang geduurd voordat m'n cyclus weer een beetje op de rit was en duurde het ook een jaar voor ik weer zwanger was. De reden dat wij nog geen onderzoeken laten doen is omdat wij al een gezonde dochter uit 2014 hebben. Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met de onderzoeken.
Zou je kunnen uitleggen hoeveel en hoe (wanneer) je de utro en de aspirine moeten gebruiken? Wat voor aspirine? Alvast bedankt!
Heb dit voorgeschreven gekregen in Gent. Had te maken met een afwijking in m'n baarmoeder. Zou wel echt je afspraak bij de gyn afwachten en niet zomaar op eigen houtje beginnen. Ik kreeg 6x utro en 1x aspirine per dag. Er is een besloten groep herhaalde miskramen.
Wij hebben hetzelfde gehad. Zwanger worden lukte snel en vaak, maar bij 5,5 week ging het telkens weer mis. Onderzoek bij de gynaecoloog leverde bij ons ook geen redenen op. Uiteindelijk na weer een jaar van zelf proberen hebben we een verwijzing gevraagd naar een fertiliteitscentrum. En daar werd vrijwel meteen wél wat gevonden: mijn schildklier werkt niet goed. Ik heb medicatie gekregen, en meteen toen dat goed stond ingesteld werd ik zwanger en blééf het ook. Ze hebben tijdens het instellen nog als extraatje IUI gedaan omdat we nu toch bij dat centrum waren. (In het kader van kansen optimaliseren). Wil niet zeggen dat ditzelfde ook bij jullie speelt, maar het loont dus soms echt om verder te laten kijken. Want het is zo frustrerend en verdrietig als je wéér dat eerste toiletpapiertje met bloed in je handen hebt.
Bedankt voor de informtie. Het is toch fijn om wat info te hebben voor de eerste afspraak bij de gyn. dan om daar helemaal blanco heen te gaan. De wachttijd is ongeveer 8 weken, dus we zullen nog even geduld moeten hebben..
Ik heb bloedonderzoeken gehad. Hier kwam niets spannends uit en nu wacht ik nog op onze dna uitslagen. Maar waarschijnlijk komt daar ook niets uit want we hebben al een gezonde zoon. Helaas gaat het zwanger worden hier ook wat minder soepel dus zijn nu al weer een tijd onderweg. En dat terwijl ik bij mijn zoontje zo zwanger was.