Hoi wij zitten al een aantal jaren in de mmm omdat ik steeds de ene miskraam na de andere krijg. Wij zijn vorig jaar overgestapt naar geertgen omdat we in het ziekenhuis geen stap verder kwamen, nu is het probleem dat ik dus niet meer zwanger raak en de fa iui wilde gaan doen de eerste keer ging dit zonder probleem had een cyclus van 27 dagen dus netjes. De 2de iui verliep helaas niet zonder problemen want mij ei was al geweest bij de eerste fm. Ik kreeg toen te horen dat de fa wil beginnen met deca zodat mijn ei niet spring als hij 16 of 17mm is en hij mijn cyclus wat beter kan opvolgen. De vraag is nu hadden jullie veel bijwerkingen van de deca heb namelijk van de gonal totaal geen last hoop eigenlijk dat deca ook meeval. Dus hoor graag jullie verhalen over deca.
Deca of Lucrin worden meestal gebruikt bij IVF/ICSI-behandelingen. Dit is inderdaad om te zorgen dat je niet een eisprong krijgt, het wordt tegengehouden totdat je ermee stopt. Als ik alleen Lucrin spoot ter voorbereiding van een IVF/ICSI en ik er nog geen Gonal/Puregon bij spoot, dan had ik vaak last van hoofdpijn. Dit is een veel voorkomende bijwerking van Deca/Lucrin. Als de Puregon erbij kwam, dan had ik er geen last meer van. Dan worden de bijwerkingen als het ware opgeheven. Als je de Deca en Gonal dus tegelijk spuit, zul je waarschijnlijk vrij weinig last hebben van bijwerkingen. Succes!
Jippie bedankt dat val dan gelukkig weer mee want moet alleen dag 1 van mijn menstruatie deca spuiten en de 2de dag deca en gonal-f. Voor ons is het nog niet zover dat we ivf of icsi gaan krijgen het is alleen dat mijn ei soms op dag 3 van mijn cyclus al spring en dit wel heel erg vroeg is.
Als je het tegelijk spuit, dan zullen de bijwerkingen wel meevallen. Ik moest meestal eerst 2-3 weken alleen Lucrin spuiten en dan kwam de Puregon erbij. Dus dan liep je 2-3 weken met hoofdpijn. Dat zakte pas af als ik de Puregon erbij spoot.
De eerste 2dagen met deca had ik een half uur nadat ik de spuit zette een rare steek in m'n hoofd. Na een uur weer en dat kwam zo af en toe. Na 2dagen was dat over. Verder geen bijwerkingen gehad! Succes met je behandeling!!
Hallootjes, Ik gebruik Deca voor mijn IVF behandeling en ben sinds 7 dagen Gonal F ernaast aan het spuiten en ik moet zeggen dat ik echt nergens last van heb. Af en toe brand de Deca een beetje bij het inspuiten heb tot nu toe 1 keer een beetje hoofdpijn gehad maar weet niet of het daardoor kwam gezien ik ook ongi was. Dus nee geen last. Succes
hey minimuis.. de deca legt idd je hele cyclus plat.. daardoor moet je dus de gonal-f erbij gaan spuiten hierdoor krijg je sneller een ei en een beter kwaliteit ei.. ook ik liep bij geertgen 2 jaar maar liefst.. ik werd van de deca heel depressief.. zag het allemaal nietmeer zitten en ja gewoon geen fijn gevoel.. en dat heb ik ook maar 1 ronde hoeven te spuiten voor de ivf.. gelukkig was de eerste ronde raak!!! oh ja voor ik het vergeet de deca naald is net zoals de gonal-f naald, alleen je krijgt hem er niet gemakkelijk in hij is stroever dus moet je harder drukken.. ook dat zat me tegen haha.. ik zou graag iets positiefs erover willen typen maar dat heb ik dus helemaal niet ervaren.. succes meisss
Poe, had exact hetzelfde als Babyhope had, wil ook graag iets positiefs typen, maar was echt blij toen ik van die deca af was! Heb hem zelf bijna 4 wkn moeten spuiten bij de TP van ons eerste cryo. Vreselijk, zweetbuien, depressief, moe, brak! BAH! Succes meid!
ja idd hier ook precies net als babii.. en ik heb maar liefst 7 weken moeten spuiten maar de eerste week was het al raak !! ben er zelfs voor gestopt met werken..
Bedankt voor jullie ervaring met deca hopelijk reageer ik er niet te veel op mijn mannetje ziet al zoveel af als ik utrogestan moet opsteken ik word daar zo opvliegend van. Ik zal er over een paar dagen achter gaan komen. Babyhope voor de naalden hadden ze me al gewaarschuwd maar ik spuit als ik zwanger ben ook fragmin ivm een te hoge stolling deze zijn ook stroef en het spuiten ga meestal ook erg moeilijk blauwe plekken en een spuit die niet soepel leeg ga. Maar het is voor een goed doel denk ik dan maar. En gefeliciteerd met je zwangerschap. Babbii hopelijk hoef jij het niet meer te gebruiken.
Ik ben nu 1,5 week deca aan het spuiten en ik heb geen last van bijwerkingen! Ik was gewaarschuwd voor overgangsverschijnselen (stemmingswisselingen, hoofdpijn, opvliegers) maar nix, nada, noppes hier... dat kan dus ook! Ik wens je veel suc6!