Hoi allemaal, Begin september ben ik gestopt met de pil en sindsdien heb ik nog geen natuurlijke menstruatie gehad. Nu ben ik sinds vandaag toch begonnen met ovulatietests, in de hoop dat ik toch kan ontdekken of ik binnenkort een eisprong heb (en mocht dit niet zo zijn, ik in ieder geval ook niet zwanger ben zonder ik het door heb). Nu had ik vandaag een licht streepje op de ovulatietest (wel nog heel erg negatief). Betekent dat lichte streepje dat er toch iets in mijn lichaam gebeurt of zegt het helaas niks? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Nee, dat zegt helaas helemaal niks. Je hebt altijd LH in je lichaam, waardoor je op elk moment in je cyclus een licht streepje op je test kunt hebben. Dat zegt niks over een eisprong. Daarom wordt een lichte streep als negatief beschouwd. Succes!
Dank je wel Jippie. Ik had gehoopt dat het een teken was dat m'n hormoonhuishouding weer op gang komt. Maar dan moeten we gewoon nog wat langer geduld hebben.
Het kan best zijn dat je streepje steeds wat donkerder wordt, als je eisprong in aantocht is. Maar dat kun je niet uit deze test afleiden. Je test kan ook van de een op de andere dag vanuit het niets ineens knallen. Helaas kan het ook zo zijn dat je lichaam hormonaal gezien nog uit balans is, aangezien je nog niet zo lang geleden met de pil gestopt bent. Je hebt nog geen menstruatie gehad, dus tot nu toe waarschijnlijk ook nog geen eisprong. Het kan soms wel een halfjaar duren voordat alles weer een beetje op regel is. De mogelijkheid bestaat dus dat je misschien nog een hele poos negatief blijft testen. Of misschien zit je net na een eisprong, dus in de tweede helft van je cyclus. Dan zou je binnen nu en 2,5 week ongesteld moeten worden, als je niet zwanger bent. Ook dan blijven de ovulatietesten negatief. Er valt dus weinig van te zeggen, er zit niks anders op dan afwachten.