miskraam en dan ziek thuis

Discussie in 'Miskraam' gestart door jerlin, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    misschien weet iemand hier een antwoord op.
    we hebben gisteren een echo gehad en daar bleek dat twee weken geleden het hartje is gestopt, helaas.
    maar nu ben ik in afwachting van de miskraam ziekgemeld en vraag ik me af, aangezien wij twee wachtdagen betalen, of dit zwangerschapsgerelateerd is en mijn werkgever hier een vergoeding dan ook voor zal krijgen en ik geen wachtdagen betaal? de zwangerschap was overigens nog niet gemeld bij het uwv.

groetjes Linda

2. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hoi,

Wat rot voor je! Bij mij klopte het hartje ook nietg toen we gingen kijken. Echt vervelend he? Bij mij is het gisteren weggehaald.
    Ik kan geen antwoord geven op je vraag.
    Zelf mocht ik gewoon zo vaak thuis blijven als ik wilde. Ben toen ik het hoorde 2 dagen thuisgeweest en gisteren met curretage, en vanmorgen. Ik heb net nog een middag gewerkt. Ik werk in het onderwijs en wij hebben geen wachtdagen o.i.d.
    Sterkte!

3. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hoi, ja dit is echt verschrikkelijk, wens je niemand toe.
    moest vandaag werken en dan pas komende week op dinsdag, donderdag en vrijdag. heb gezegd dat we woensdag zouden nadat ik bij de gyn ben geweest, maar helaas geen antwoord op mijn vraag nee. maar wel blij met een reactie van iemand die nu in hetzelfde schuitje zit. wij hebben overigens gisteren pas de echo gehad waarbij het hartje niet klopte, dus nog erg vers.

hoe heb jij de currettage ervaren? daar kjik ik wel tegenop mocht het zover gaan komen.

groetjes

4. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Bij mij was het dinsdag al wel begonnen, maar kreeg gelukkig wel de curretage. Heb dinsdagnacht heel erg pijn gehad van de beginnende miskraam. De curretage viel echt heel erg mee. Daar hoef je echt niet tegenop te zien. Ik werd wakker... (het was gewoon onwerkelijk) en het was voorbij. Ik had geen pijn en heb nog steeds geen pijn. Alleen een beetje hoofdpijn van de spanning die ik ook had van tevoren, maar dat was echt niet nodig geweest. Echt, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het is totaal pijnloos en je merkt er helemaal niks van. Ik ben juist blij dat ik niet een week lang krampen en bloedingen heb gehad van een miskraam. Nu vloei ik nog maar een heel klein beetje...
    Sterkte ermee... de eerste dagen is het emotioneel erg zwaar!

5. Trees

Trees Niet meer actief

Sterkte met je miskraam en het verlies.

Om antwoord te geven op je vraag. Een miskraam is zwangerschapsgerelateerd en je werkgever kan dit melden aan het uwv en zo de kosten van je verlof terug krijgen.
    Al mijn miskramen en de daarbij behorende ziektemeldingen zijn via het uvw verlopen. Ook hier waren de zwangerschappen vantevoren niet bij het uwv gemeld en is nog nooit een probleem geweest. Ze hebben mij zelfs nooit om een zwangerschapsverklaring gevraagd. Mijn werk wel, maar deze had ik niet en het uwv vond dit geen probleem. Ik had ook niet zo behoefte om na een miskraam een zwangerschapsverklaring te gaan zitten regelen. Nogal confronterend om te doen.

Hoe het met wachtdagen zit weet ik niet. Ik weet niet eens wat dat zijn, sorry.

6. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Sterkte!!
    Ik heb me na mijn miskraam ziek gemeld en pas als ik er weer aan toe was, mocht ik terug komen!! Ben best wel snel begonnen, omdat de stap anders alleen maar moeilijker wordt. Bij mij is het ook gewoon via de UWV gegaan.

7. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    twee wachtdagen die wij hebben zijn eigenlijk onbetaalde ziekte
    dagen. dus, of ik lever 2 verlofdagen ( mag 2 keer per jaar ) in, of ik laat 2 dagen van mijn loon afhouden. beide vind ik zonde. bij mijn zoon ben ik ook tijdens de zwangerschap minder gaan werken en gedeeltelijk ziek geweest en uiteindelijk eerder gestopt met werken en ik weet dat ik toen geen wachtdagen heb betaald.

alvast bedankt voor jullie reactie.

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Sterkte meid!

Ik heb ook curretage gehad in de vorige zwangerschap en mijn werkgever heeft alles vergoed gekregen...
    In deze zwangerschap ben ik echter een aantal keer ziek geweest waarvan 1 x 1 dag die dag wilde het UWV niet vergoeden maar daar is mijn, inmiddels ex werkgever, het niet mee eens en heeft daar bezwaar tegen aangetekend omdat het schijnt dat er bij een zwangerschap geen wachtdagen zijn?
    maar hoe dat precies zit weet ik eigenlijk ook niet!

Nogmaals veel sterkte en neem de tijd die je nodig hebt!

9. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Ik weet het antwoord. Ik werkte bij de zwangerschap van Ryan op detacheringsbasis waarbij wij ook een wachtdag hadden in geval van ziekte. Eind november werd ik ziek en mocht ik nie meer werken.. Mevrouw van detacheringsbureau belde me toen om te vragen of het zw-gerelateerd was ivm uitbetaling van ziektedagen en wachtdag. En inderdaad.. indien het zw-gerelateerd is, heb je geen wachtdag.

Hier ook een reactie van arbeidsrechter.nl

Een wachtdagen-regeling kan zijn plaats krijgen in een (arbeids)overeenkomst. Bij deze regeling wordt ter voorkoming van discriminatie er vanuit gegaan dat de wachtdagen niet gelden, als de afwezigheid door ziekte enig verband houdt met de zwangerschap van de arbeidster.

10. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Weet je wat trouwens ook zo mooi is...

Stel dat je op uitzendbasis werkt of je hebt ergens anders een tijdelijk contract en je mag nie meer werken ivm met zwangerschap... vervolgens verloopt je contract.. in dat geval krijg je nie 70% ziektegeld, maar 100% ziektegeld. Dit is alleen het geval als je ziekte door zwangerschap komt..

Prachtig was ze allemaal nie voor de zw-vrouwen doen..

Liefs,
    mamaT

11. zoetje80

zoetje80 Lid

22 jun 2009
    81
    0
    0
    hallo,

ik heb helaas in juli een miskraam gehad. ik heb me ziek gemeld bij de eerste sympthomen van een miskraam. ik vond het een emotionele en pijnlijke ervaring en was dus ook niet in staat om te werken. mijn gyn raade mij ook aan om me ziek te melden en het thuis af te wachten. mijn zwangerschap was ook nog niet gemeld, maar dat kan ook niet vroeg in een zwangerschap. dat wilt niet zeggen dat het niet erg is en een goede reden om je ziek te melden.

veel succes, Zoetje

12. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    fijn, al jullie lieve reacties. helaas voel ik de miskraam nu wel opkomen. fijn dat het nu vanzelf gaat komen, maar ook erg confronterend. helaas moeten we hierdoor gaan en hopelijk zijn we er weer snel van opgeknapt.
    eigenlijk wilden we morgen naar eindhoven ( uurtje rijden ) gaan winkelen. weet toevallig ook iemand hoelang het duurt dat de bloeding echt gaat doorzetten? als dat een aantal dagen zal duren dan kunnen we toch ff shoppen. had me er zo op verheugd:( en dan kan het dadelijk niet doorgaan.

x Linda

13. zoetje80

zoetje80 Lid

22 jun 2009
    81
    0
    0
    nou, ik vindt het knap van je als je dan nog kan winkelen.
    mijn ervaring is dat het pijn deed, veel krampen,steken en bloedingen. het was niet met een maanverbandje op te vangen.
    als jij vindt dat je het lichamelijk en emotioneel aan kan om te gaan shoppen, dan moet je dat gezellig gaan doen
    veel succes zoetje

14. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    had de vk vanochtend ff gebeld en zij meende dat het al had moeten doorzetten. door deze uitspraak zijn we ook gewoon gaan shoppen en zijn blij dat we gegaan zijn, was ff onze gedachten op iets anders zetten. als we thuis waren gebleven was het toch maar hangen en niks gedaan krijgen. nu hebben ondanks alles toch een fijne dag gehad.
    heb nu al 3 dagen minimaal bloedverlies alleen 's avonds iets meer valt me nu op. heb een licht zeurend menstruatiepijn en ik gerust 1 hele dag met een maandverbandje doen. dus valt nog wel allemaal mee. heb vannacht wel diarree gehad, misschien dat het iets te betekenen heeft, ik weet het niet. ben benieuwd of het wel nog gaat doorzetten. die onzekerheid maakt het extra moeilijk.

x

15. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik heb 31aug bij de gyn te horen gekregen dat het vruchtje niet meer leefde en dat het niet verder gegroeid was. ik zit nu al vanaf 1sept. ziek thuis. eerst gewacht en donderdag avond/nacht ben ik opgenomen in het ziekenhuis. (het kwam niet spontaan, heb pillen van de gyn. gehad en ik reageer blijkbaar nogal heftig met zulk soort dingen) heb veel bloed verloren en extra ijzer en bloed gehad. ben alsnog gecurriteerd. ik blijf thuis zolang ik me niet goed voel. ik zie het nu al niet zitten om met de honden naar het eind van de straat te wandelen laat staan om te werken. ik blijf deze week zeker nog thuis die week erop zie ik wel.
    mijn collega's zeggen ook dat ik thuis moet blijven zolang nodig is en dat ik echt niet zomaar moet komen werken.
    bij ons melden ze zich af en toe heel vlug ziek, ik ben volgens mij in de 3,5jaar dat ik er werk 1of 2 keer ziek geweest (en toen was ik ook echt ziek, kon amper lopen van de griep) dus als ze klagen hebben ze pech.
    ik kan nu pas beginnen met verwerken en ga hier wel mijn tijd voor nemen, ook omdat mijn lichaam zelf nog moet herstellen en zelf bloed aan moet maken. dus ik ga nog niet werken.
    wij hebben ook geen wachtdagen. morgen bellen ze van het uwv terug om te vragen hoe en wat. dus ben benieuwd:)

Deel Deze Pagina