wie weet goede gastouder Delft/Rijswijk eo? (voor refluxkindje)

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sibje, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was de bedoeling om na de zomervakantie (ik werk in het onderwijs) 4 dagen te gaan werken en zoonlief naar KDV.

Nu is mijn ventje erg onrustig (veel huilen etc) en dat blijkt door reflux te komen. Hij krijgt medicijnen, maar zal hier voorlopig last van hebben. De meeste kinderen zijn er met 1-11/2 jaar overheen.

Ik ben bang dat op het KDV hij te weinig aandacht krijgt of dat ze als hij een slechte dag heeft en een paar uur huilt, ze bellen en ik hem moet ophalen. Dat is erg lastig met mijn werk, ik kan niet zomaar vrij nemen of weg, want dan loopt er een klas "los".

Daarom ben ik aan het overwegen om al m'n ouderschapsverlof op te nemen komend jaar, ik zou dan evt 2 dagen kunnen werken omdat een deel van het werk thuis kan (lessen voorbereiden, toetsen nakijken ed) en een gastouder te zoeken. Dit voor 1jr, want daarna is hij hier waarschijnlijk overheen gegroeid. (ik ben een alleenstaande ouder, dus stoppen met werken is geen mogelijkheid, dit wordt financieel al een uitdaging)

Maar nu mijn vraag:
    Waar vind ik een goede gastouder (met registratie ivm KOT, anders red ik het financieel helemaal niet)? Op gastouder sites is het toch lastig zoeken, want je weet niet of iemand zo'n onrustig kindje aankan.

Ken je iemand, liefst met ervaring met refluxkindje, laat het me dan aub weten.
    Ik woon in Delft en werk in Rijswijk (vanaf 7.50 uur tot max 16.00 uur), opvang in de omgeving mag ook.

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zit daar geen gastouderopvang? Die weten wel hoe hun gastouders zijn en je krijgt een intake.

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hey jij woont ook in Delft, leuk! :D

Ik ben opzoek naar ook een gastouder, ze zitten nu op een KDV/BSO bij Delft Zuid.
    Maar als mn opleiding door gaat dan heb ik toch een héle flexibele gastouder nodig!
    Ook voor evt. weekend/avond/nacht in het uiterst geval.

Ik heb onlangs wel contact gehad met viaviela maar ze heeft me verder nog niet terug gebeld.
    Vriend van mij zijn kindje zit in het Tanthof en had nu geloof ik iemand bij de Foreestweg oid dit was ook via viaviela.

4. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    KDV bij Delft-Zuid? ... Ik woon in Tanthof. Dus volgens mij vlakbij elkaar.

Viaviela heeft idd wel contact opgenomen, maar heb niet het idee dat ze echt zoeken naar geschikt boven beschikbaar. Ze konden ook pas over ruim 3 weken een keer met me afspreken voor een 'vrijblijvend gesprek', of ik wel ff een intake formulier wilde invullen...

Gastouderbureau Haaglanden reageerde wel direct nadat ik info aanvroeg. Ze dacht echt mee, toen ik N z'n situatie uitlegde (hij heeft iets meer aandacht nodig dan een gemiddeld kind, bv omdat hij medicijnen krijgt, meer -kleine- voedingen per dag doet etc). Zij had geen gastouder in Delft voor me, maar iemand die vlakbij mijn werk woont. Daar heeft ze mee overlegd en twee dagen later was er al een kennismakingsgesprek gepland (vond nog eerder plaats dan het info-gesprek van viaviela).

Ik vind het wel lastig, maar ga even kijken of het klikt, zie dan wel verder.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik woon zelf in Poptahof :D
    Is idd niet zover bij elkaar vandaan! Hihi

Ja lastig he! Viaviela zou mij half april terug bellen maar heb nog niets gehoord dus we zoeken weer verder!
    Heb net info opgevraagd bij Velizo, zit in Den Haag maar heeft GO in Delft zag ik op MP.
    Ik zal Haaglanden eens kijken.

Ik vind het moeilijk een goede gastouder te vinden, ik weet dat er overal wat kan gebeuren, maar binnen 4 muren vind ik toch wel 'eng' haha

6. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik heb zelf mijn hele lieve gastouder met spoed gevonden via B4kids!! Ik ging plotseling van Rotterdam naar Den Haag verhuizen midden in mijn zwangerschapsverlof en moest eigenlijk binnen 2 weken een nieuwe gastouder hebben. Super geregeld! Dex heeft ook hele erge vorm van Reflux gehad en daar werd ook heel goed mee omgegaan door de gastouder. Hij was er gelukkig van de een op de andere dag vanaf. Wat een opluchting was dat! Ik weet iig heel goed hoe je je voelt!

Ik kom zelf ook uit Delft, 23 jaar gewoond :) maar ik ken er geen gastouders helaas...

Ik hoop dat je snel iemand vind!!

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben gebeld door haaglanden en ze zag wel een mogelijkheid voor mijn 3 kids voor een flexibele gastouder.
    Ik moet haar rond 16.00 even terug bellen voor mijn wensen/ideeën.
    Ben benieuwd.

8. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja werd daar wel snel teruggebeld/geholpen. Ook bij Triangel waren ze redelijk snel.

Ik kan bij m'n werkgever (onderwijs) 75-80% werken in drie dagen als ik de ma/di/wo kom (dan zijn mijn lessen makkelijker in te roosteren omdat mijn collega er dan ook is).

Helaas kan de gastouder waar ik op gesprek ga niet op maandag, dus ik ga wel even kijken,als het heel goed voelt dan maar vier dagen werken, maar anders zoek ik dus via Triangel ook nog even verder.

Deel Deze Pagina