wel of niet naar buiten bij verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly24984, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoor heel veel tegenstrijdige verhalen over wel of niet naar buiten gaan als je baby verkouden is.
    Nu is mijn zoontje dus verkouden en ik ga zo nu en dan wel naar buiten, vooral als het mooi weer is zoals nu :)
    Maar ik lees ook regelmatig op het wereldwijde web dat je beter niet naar buiten kan gaan met een verkouden baby.
    Maar ook lees ik veel dat het juist wel goed is.
    Nu weet ik van mezelf dat het mij altijd goed doe als ik naar buiten ga (met mooi weer) en ook als ik verkouden ben (juist dan)
    Dus ga ik ook met mijn kleine naar buiten als hij verkouden is, hij ligt toch nog in de bak en er komt dus weinig tocht bij.....................
    Alleen maar binnen zijn is volgens mij ook helemaal niet goed voor hem.
    Ben wel benieuwd wat jullie doen, wel of niet naar buiten.

Ik zal zo maar weer even naar buiten toe.
    Hij heeft het niet in het kopje om te slapen en het is nog lang geen flesje tijd (16.00, en nee hij heeft geen honger, hij is ziek en kan niet slapen.)
    Dus dan maar ff wandelen, de hond moet toch ook even plassen en poepen en dan kan ik ook even boodschappen doen :)

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Voor zover ik weet is het advies niet naar buiten gaan oud (net als dat je vroeger niet in bad mocht al je ziek was).
    Wij gaan altijd gewoon lekker naar buiten, heerlijk nu met dat zonnetje :D

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Tja, ik heb het wel gewoon gedaan. Lekker toch, even een frisse neus, even uit die ruimte waar de hele dag zo'n verwarming staat te loeien, even het zonnetje meepakken.
    Ik heb haar goed ingepakt en gezorgd dat ze geen tocht of wind in haar gezichtje kreeg... ze vond het, ondanks dat ze niet fit is, heerlijk!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    lekker naar buiten, maar bij koorts vind ik het moeilijker. Dan gaat ze wel mee als ik ergens heen moet maar zoek ik het niet speciaal op.
    Ik vind het dan moeilijk hoe te kleden etc.

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Bij een gewone verkoudheid kun je best naar buiten hoor! Hoge koorts is wat anders, dan ga je zelf ook niet graag naar buiten. Volgens mij kom je met gezond verstand een heel eind ;)

6. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij een gewone verkoudheid gewoon naar buiten gaan, tenzij je kindje koorts heeft.

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Eens met voorgangers:) juist goed om naar buiten te gaan. Frisse neus halen.

8. misa

misa Niet meer actief

Tuurlijk! lekker naar buiten!

9. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    de zwaarste dagen blijven we binnen, maar zodra het beter gaat meteen naar buiten ;)

10. adi

adi Niet meer actief

Buitenlucht is juist goed bij verkoudheid. Binnen zit het kind de hele tijd die ziektekiemen in te ademen.

Zorg er alleen voor dat de baby niet gaat zweten en niet in de tocht/wind ligt.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zolang ze niet erg ellendig zijn van het ziek zijn ga ik gewoon naar buiten. Maar als ze echt hangerig is niet, dan vind ik dat te vermoeiend voor haar. Maar dat is meestal maar 1 of 2 dagen.

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Lekker naar buiten hoor! Zou wat zijn, mijn zoontje is afgelopen jaar aan de lopende band verkouden geweest, dan had ik altijd met 'm binnen gezeten.

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Lekker naar buiten gaan, zolang hij uit de wind ligt is er niks aan de hand.
    Frissen neus is altijd goed.

14. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Mijn ventje sliep juist heelrijk als ik met de wagen naar buiten ging, omdat hij dan wat rechterop zat in de wagen dan als hij in bed ligt ging zijn neusje ook goed open. Ik ben er voor!

Deel Deze Pagina