Hoi dames! Wij zitten nu al een jaartje of 2 te denken om een hondje aan te schaffen. Wij willen graag een lief hondje (wie niet) die wel blaft als hij iets hoort (beetje waaks dus) maar vooral een gezellige familie hond is. Mijn vriend is opgegroeid met een bouvier en ikzelf met een labrador. Mijn eerste keus gaat daar dus naar (lab), mijn vriend vindt die te lief en wil een wat stoerdere hond. Hij wil het liefst een dobermann of rottweiler. Vrienden van ons hebben een mopshond en die is geweldig! Zo leuk dat zelfs mijn vriend zei dat hij dat eigenlijk wel een heel leuk ras is. Hele omschakeling dus. Maar voordat ik me helemaal ga richten en verheugen op een mops, wil ik toch wat ervaringen horen. Wij wonen trouwens vrij klein, gelijkvloers met een grote woonkamer en een ontzettend grote tuin, daarbij overal hondenuitlaat stroken en 10 min met de fiets naar een bos. Ik heb een bakfiets waar hij/zij makkelijk bij zou kunnen.
wij hebben een mopsreu heerlijk hondje herplaatser, kwam bij ons toen hij 2 was. nu bijna 7 wil je een pup of herplaatser? lees je goed in en ga naar n fokker want je stoot mega je neus als je via particulier gaat kopen ivm kapot fokken van het ras. Mopshonden Forum • Forumoverzicht daar kun je veel info vandaan halen
Ik zou niet voor een mops gaan.. Honden die express zo gefokt worden.. Met ademhalingsproblemen (te korte snuit) ... Echt niet doen ! Ik heb zelf 2.. Herplaatsers.. Maar koop aub geen pup.. Kies dan voor een gezonde hond!
Wat Bootsje zegt. En ze hebben ook altijd hoofdpijn. De schedel is te klein gefokt voor de hersens waardoor de oogjes zo "uitpuilen". Best zielig voor zo'n beestje, eigenlijk. Maar, een kennis van ons heeft er ook een, en ze zijn wel heel aandoenlijk en lief.
Ik heb een zwak voor mopshondjes. Mijn zoontje is echt 2 handen op 1 buik met het mopshondje van me schoonouders zelfde geld voor me oudste dochter.
Ik zou zelf niet beginnen aan een ras wat zo is gefokt dat het chronische luchtwegen problemen heeft en andere gezondheidsproblemen. Ja, ze zien er lollig uit, maar wat zielig zeg.. Niet in stand houden die fok en kiezen voor een ander leuk, gezond ras.
We hebben een mopshondje uit een nestje van een particulier. Wilde eigenlijk niet fokken maar mama en papa van onze mops dachten daar anders over. 3 puppy's en papa daarna gecastreerd haha... Onze mops is dus geen doorfokhondje en dat merk je enorm. Veel energie, weinig last van zijn lucht en ontzettend lief.
Ik zou er ook niet bewust voor kiezen. Een hond met dusdanig veel lichamelijke problemen zou ik nooit bewust aanschaffen. En schaf nooit een hond aan omdat je 1 exemplaar van het ras leuk vind. Ik heb hier een herplaatser rond lopen die daar het resultaat van is... oh wat een leuk ras zeg dachten haar vorige baasjes toen ze het ras bij twee vrienden leerden kennen en hebben wat gelezen online over het ras (alleen de positieve dingen) en vervolgens viel het ras toch wel tegen wat dus betekende dat zij op 7 maand jonge leeftijd al 3 verschillende baasjes had gehad.
Wat bootsje zegt ben ik het mee eens idem met boxers e.d. het is gewoon erg sneu. Dan nog niet te spreken dat je niet te lang met ze kan wandelen en niet in hitte want dan vallen ze flauw. Ik zou lekker voor een labrador gaan Neem dan een reu en dan zwart die zijn wat stoerder..
als je gewoon via een goeie fokker naar een mops op zoek gaat dan valt het allemaal reuze mee hoor met die luchtwegproblemen als je bij de professionele fok kijkt dan worden de hondjes met die extreme aandoeningen niet gebruikt om mee door te fokken nja, ik heb een mops, ken veel mopsen-eigenaren waarvan ook prof-fokkers.. maar gewoon echt niet via mp ofzo voor 300,- een mops kopen want dat is zo goedkoop want dan kun je je inkomen alvast elke maand bij de dierenarts afgeven.. wij hebben nooit medische problemen met onze mops gehad (komt wel van de broodfok) dus erg veel mazzel mee gehad wij hebben hem niet als pup gekocht trouwens, wij wilden herplaatsers.. Succes met het denken/zoeken/inlezen/enz mopsen zijn geweldige huishondjes ook met onze 5mnd jonge dochter..
Als ik jullie was zou ik geen Mopshondje nemen ivm bovengenoemde gezondheidsredenen. Wij hebben een lieve, maar stoere hond. Lief voor de kinderen, maar ook een beetje waaks (nu pup van 6 maand) wat ik prettig vind als mijn vriend er 's avonds niet is: Amerikaanse Bulldog
De mops is verre familie van de Amerikaanse Bulldog en bulldogs zijn an sich gewoon een ras met veel problemen. Ik denk dat je gewoon moet zorgen dat je geen puppy van broodfok hebt. Dat is het belangrijkste!
Ik wil juist wat meer weten over het ras en schaf hem juist nog niet aan omdat ik niet zomaar op aanschaf wil overgaan.
broodfokker, of een goede fokker.. dit ras wordt gefokt met de uitpuilende ogen, en korte snuit.. dit kan gewoon echt niet !! het belangrijkste is om te kijken naar een ras die gefokt wordt ZONDER extreme eisen.. hoe lief en schattig ze ook zijn.. als je voor een mops kies dan denk je alleen maar aan jezelf en niet aan het beestje !
Ze zijn lief echt wel Ze verharen wel enorm en zoooo snel gezondheid problemen. Ik vind dat ze ze helemaal niet meer zouden mogen fokken of op de manier van heel wat jaren terug (dus langere snuit) Ik vind het ziellig en ondoordacht als mensen met het volle verstand voor ongezonde rassen kiezen!
Ze zijn er lief en aandoenlijk, maar door de bouw van de schedel is de kans op ademhalingsproblemen, door wie en hoe ze ook gefokt zijn, erg groot. Je moet dan ook altijd uitkijken dat ze niet oververhit raken, dus niet te veel spelen en met warm weer bijna niets doen. Als je een leuke actieve gezinshond zoekt, zou ik kijken voor een leuke kruising uit het asiel.