Hoe aanpakken baby 5 mnd middagslaapjes in eigen bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DLight, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 5 maanden en heeft vanaf 2 maanden op zijn zij in de box moeten liggen ivm een afgeplat achterhoofd. Ik wilde hem niet op zijn buik laten slapen dus vandaar dat hij alle middagslaapjes op zijn zij in de box (ik ben erbij!) doet.
    Nu gaat dat al beter met zijn achterhoofd en wil hem nu gaan aanleren om zijn middagslaapje op zijn eigen kamer te doen.
    Heb al een keer geprobeerd toen zette hij het op een krijsen.

Hoe pak ik dit aan?
    Moet ik overdag zijn kamer ook donker maken?
    Hem eerst in slaap brengen en dan voorzichtig wegleggen? Ik weet nu al dat hij wakker niet in slaap valt overdag.

2. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Niemand tips?

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    hmm.. hier geen vergelijkbare situatie maar wil een kleine die het liefste lekker op ons bed in slaap valt en niet alleen in zijn eigen bedje.

wat je kan doen is een ritueeltje beginnen voor je hem in zijn bedje legt. Ik heb een groot schilderij van winny de pooh aan de muur hangen, daar kijken we samen naar en we wensen hem weltrusten, en dan de knuffeltjes die op zijn kast staan. Daarna leg ik hem in bed en zing ik een liedje.

ik moet eerlijk zeggen dat dat hier ook niet altijd werkt hoor, maar je kan het allicht proberen :).

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza heb ik de overgang gemaakt door haar pas in bed te leggen als ze sliep en dan werd ze in bed dus weer wakker. Dat was dan eerst steeds huilen bij wakker worden en toen dat rustiger werd, ben ik 'r gewoon direct in bed gaan leggen.

5. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Doen jullie overdag de gordijnen dicht of laten jullie ze open staan?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier meestal dicht, maar dat is ook omdat 's middags de zon op haar kamer staat en het met gordijnen open wel erg licht is EN erg warm wordt.... (klein kamertje van 2 bij 3).
    Met gordijnen dicht is het nog wel zo licht op de babykamer dat er genoeg verschil is tussen overdag en 's nachts... ;)

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik doe ze dicht, maar als hij gewend is om in de box te slapen zou ik ze bij jou zeker open laten.

8. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier overdag geen ritueel bij het slapengaan, dat vind ik iets voor de nacht zodat hij het verschil leert en knus de dag afsluit.
    Wil jij hem in zijn ledikantje, dan moet je dat gewoon doen! Lukt het niet, dan de volgende dag opnieuw proberen.
    Hier gordijnen altijd dicht, zoontje wil geen prikkels hebben in bed.

Deel Deze Pagina