Onze dochter heeft verborgen reflux, krijgt al vanaf dat ze 1,5 week oud is twee maal daags nexium. Onlangs op vraag van de KA geprobeerd af te bouwen maar dat was geen succes. Dus weer de volle dosering aan het geven. Ze weegt nu 8 kg en krijgt 2 maal daags 5 mg. Dezelfde dosering kreeg zo ook al toen ze net 6 kg woog. Nou gaat het over het algemeen goed met haar, ze is tevreden en slaapt goed. Echter is het drinken al een week of 4 een probleem. Normaal drinkt ze 5 x 200ml (ze krijgt borstvoeding afgekolfd) maar de laatste weken drinkt ze 600-700 per dag. Op zich is dat natuurlijk nog niet heel weinig, maar het is zo'n omslag. Ze begint altijd enthousiast te drinken maar na zo'n 100ml wordt ze heel onrustig en weigert dan uiteindelijk de fles. Soms pakt ze de fles dan alsnog en drinkt ze 'm in een teug leeg. Soms doet ze haar mondje weer enthousiast open maar als ze dan twee slokken heeft gehad wil ze niet meer. Toen dacht ik dus; het kon wel eens zijn dat de nexium-dosering aangepast moet worden. Dus ik gebeld met de KA, maar die zegt dat de dosering goed is (werdt me via de assistente verteld..). Maar ik snap dit dus niet, ze is 2 kg zwaarder t.o.v. de laatste keer dat de dosering is aangepast, dan zou de dosering toch ook mee moeten groeien???
Ik zie dat je dochtertje een half jaar oud is. Vanaf die leeftijd gaan ze vaak wat minder drinken en komen ze uit op 4 flessen per dag van 200mm. Je zou dus kunnen proberen om 1 fles te laten vervallen. Ben je al begonnen met bijvoeding, zo niet dan dat rustig aan introduceren. Je kindje gaat steeds minder melk drinken, zo rond het jaar zitten ze nog maar op 300mm en dat is inclusief toetjes. Als je echt denkt dat ze meer last heeft van de reflux dan zou ik de kinderarts nogmaals raadplegen, maar voor zover ik het uit je verhaal lees baseer jij dat de reflux erger is omdat ze minder drinkt en dat is vrij normaal.
Hoi Mijn dochter krijgt nexium vanaf dat ze 3 maanden is, ze is nu bijna 1 jaar. Ze krijgt nog steeds dezelfde hoeveelheid. Ik denk dat jou dochter idd toe is aan minder flesjes, dat herken ik ook van mij dochter. Ze dronk daarna weer alles leeg
Hier hetzelfde verhaal, hij is duidelijk toe aan een fles minder. Alleen is hij nu ook 6 maand en krijgt hij nog maar 3 flessen ipv 4. De Nexium blijft inderdaad gewoon hetzelfde, het komt neer op 1 zakje per dag. Hier krijgt hij gewoon savonds een heel zakje en dat is genoeg, wij hoeven geen 2x per dag te doen.
Ik probeer al een tijdje de nexium af te bouwen en doe dat heel langzaam. Wat gebeurde er bij jullie als jullie gingen minderen? Vandaag begonnen met weer iets minder te geven. Gisteren zelfde hoeveelheid en had ze beetje gespuugd, vandaag minder nexium en best wel wat gespuugd. Het gaat echt om 2,5 ml wat ik dan minder geef. Maar ja kan ook komen omdat ze een kies krijgt. Ik denk dat ik toch maar even doorzet.
Wij geven twee maal daags nexium, en moesten de avonddosering laten vervallen. We hebben het drie dagen geprobeerd en ze werdt toen 3 nachten huilend wakker (Dat gebeurd anders nooit) dus dat was wel duidelijk. Heb niet echt gemerkt dat ze meer ging spugen of zo (is ook verborgen reflux). Ik dacht ook dat ze van nexium zowieso niet minder gaan spugen, omdat het er alleen voor zorgt dat er minder maagzuur wordt aangemaakt.
We zijn gisteren begonnen met vier flesjes trouwens dus ben benieuwd of ze vandaag alles gaat leegdrinken.
Hoi hoi. Ons zoontje krijgt vanaf dat hij 2 maanden is 2x daags 2mg zantac. Toen hij 5 maanden was moesten wij nog een keer op controlle komen bij da ka. Van haar mochten wij met de zelfde dosis totdat hij 1 jaar was doorgaan en dan konden wij er mee stoppen (dus niets afbouwen) Zij legde uit dat hoe ouder kindjes worden hoe minder last hun krijgen van hun reflux. En doordat ze zwaarder worden al zelf de dosis wordt afgebouwt. Maar wij mochten wel altijd bellen als wij dachten dat hij weer opnieuw last krijgt van zijn reflux. Rond de 6 maanden begon ons zoontje ook moeilijker te doen met drinken en spuugde soms weer wat uit. Maar zoals iemand hier al aangaf was de reden dat hij toe was aan minder melk en meer vast voeding. Hoop dat je hier wat aan hebt,blijft altijd maar lastig die reflux
Hier nu een spugend meisje. Ze houdt niks binnen, echt raar. Je zou bijna gaan denken dat het door de nexium komt. Ik ben al 2 x eerder gaan afbouwen en bij beide keren ging ze meer spugen. Alleen dit lijkt meer op een virus want echt alles komt eruit. Maar ja haar nexium kwam er ook uit, nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Straks proberen nog wat te geven of zo laten? Ze ligt nu lekker te slapen, ik hoop dat ze er van opknapt en straks weer lekker kan eten en drinken. Ago: ik ben benieuwd! Hihi zal voor jou ook wennen zijn, er zit dan ook ineens meer tijd tussen de flesjes.
Hier zitten we sinds 4 weken op een half zakje Nexium ipv een hele en dat gaat goed! We proberen nu zonder sinds 2 dagen, ben benieuwd! Ze ruikt wel meer zuur en ik hoor haar vaker oprispen, maar kijk het aan, want ik hoorde van een medeforummer (thanks Charlie ) dat het maagje eerst meer maagzuur gaat aanmaken na het stoppen. Zij adviseerde nog om eerst nog 2 weken om de dag een half zakje te doen, dus dat gaan we doen!
Ben jij in 1 keer overgegaan naar half zakje? Ik wil niet dat ze een terug val krijgt, wil dit keer echt stoppen. Vanochtend heeft ze de nexium weer uitgespuugd, ik geef haar even geen nieuwe ben benieuwd hoe dat gaat.