Hoe is je kind's eerste Sinterklaas geweest?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yake, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier was het supergezellig. We hadden 11 gasten, waarvan er 4 bleven slapen. Ieder kind schandalig verwend.

Mijn moeder stuurde een bedankje:

'Ha lieve Jacq, Frank en Camila,

Wat was het ontzettend gezellig gisteravond! Je had jezelf helemaal overtroffen met je Italiaanse buffet, Jacq. Het was heerlijk! Hopelijk hebben jullie nog een beetje kunnen slapen ondanks de opgewonden kids. Wat waren alle kinderen ontzettend leuk en lief! Ongelooflijk spontaan en leuk was ook Frankje, die nog zo in Sinterklaas gelooft. Timber is ook ontzettend bijgetrokken, vind je niet Jacq? Zo lief met de kleintjes en hulpvaardig met alle cadeaus uitpakken. En m'n oogappel Camila, die 't allemaal zo beschouwend bekeek en lief met haar spulletjes speelde, die ze - dan wel dan niet - eerst van haar nichtje had afgepakt. Een echte ouderwetse Sinterklaasavond, vond ik 't. Ook de uitdelers (Papa en Peter) vond ik 't goed doen. En Frank, die me nooit met een leeg wijnglas liet zitten.... Kortom een heel leuk, gezellig familiefeest!

Liefs,

Mamma (en Pappa, die slaapt nog..).

Het was voor het eerst bij ons, waarschijnlijk duurt het nog wel even dat een ander het overneemt :p .

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    klinkt gezellig. mogen wij volgend jaar ook bij jullie komen.

nee hoor. wij hadden het klein en wat betreft cadeaus erg beschaafd gehouden. maar het was gezellig. wij hebben alleen nog mijn kinderen in de familie. dus ik kan niet wachten tot het moment dat het bij hun gaat leven. lijkt mij zo gezellig

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zo wat een superlief briefje van je moeder! Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Wij hebben er helemaal niks aan gedaan. Wel was er een cadeautje voor Louise van opa/oma en tante/oom maar verder niks.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Mijn meisje heeft wel een heel vervelend sinterklaascadeau gehad.. haar eerste vaccinaties :( . Omdat ze zo klein is en het nog niet snapt hebben we er verder niets aan gedaan. Maar desondanks heeft ze wel een heel leuk boekje gehad van haar tante.

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik woon in engeland en had met een paar nederlandse vriendinnen een heus sinterklaasfeest georganiseerd. inclusief bezoek van sint&piet.
    de meeste kinderen vonden het helemaal geweldig. mijn zoontje van 1 interesseerde zich niet voor de sint, zwarte piet of zelfs zijn kadootje. Het enige waar hij zich de hele middag mee bezighield waren: pepernoten!
    Er stond een laag tafeltje met schaaltjes pepernoten erop, hij was daar echt niet weg te slaan. en toen zwarte piet ging strooien was het helemaal feest! hij propt er zo 5 in zijn mond, wat een snoepkous!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb eigenlijk een beetje een hekel aan sinterklaas :oops:! Of anders gezegd ik vind het een beetje onzin. Wij hebben er dus vorig jaar (de eerste sinterklaas) niks aan gedaan. En dit jaar (de tweede sinterklaas) ook niks aan gedaan. Volgend jaar misschien wat kleine cadeautjes, maar weet nog niet of ze het dan snappen zegmaar. Anders wachten we gewoon nog een jaartje ;)!

7. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij hebben het hier lekker met zijn 3tje gevierd :D

Stijn was helemaal door het dolle heen en wist niet waar hij het zoeken moest met al die cadeaus die hij kreeg, we hebben zelf het schoolbord en krijtje ingepakt gelaten voor volgende maand (is hij jarig)
    Hij had namelijk allemaal nog maar oog voor de cadeautjes die hij gekregen had.

8. Secretstar

Secretstar Actief lid

Hier ook een leuke Sint gehad!
    Noortje heeft haar schoentje gezet, volgende dag stond de tafel vol cadeautjes voor haar.
    In Nederland wordt het wel anders gevierd dan hier.
    Ik heb zondag dan wel nog een tapasavond gehouden voor mijn ouders en zus maar dit meer ter ere van Kerst al :)

9. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Heel erg leuk was het! Zij (eigenlijk wij, haha) hebben een nieuwe autostoel gehad van mijn ouders. Ze groeide langzaam aan uit dr kleine maxi-cosi dus nu kan ze lekker relaxed zitten op de achterbank! (Bedankt Sint). Zij heeft zelf de baby walker van V-Tech gehad, erg leuk! En een grote Tijgetje knuffel en een boekje van Kikker. Ze vond het erg leuk, maar wilde niet gaan slapen daarna haha.

10. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Het was Jelina's tweede sinterklaas, maar eigelijk de eerste die ze bewust mee maakte.
    Het was super.
    We hadden een man of 15 bezoek 6 kids, en om 17.00 zou sinterklaas komen. Maar wat bleek nu, er was een ongeluk gebeurt op de snelweg en hij was verlaat. Ik dus een uur in de kou gestaan, met de kado's en gedichtjes. Maar dat mocht de pret niet drukken.
    Hij nam ontdanks dat hij te laat was ruim de tijd voor de kinderen en stuk voor stuk waren ze niet bang (leeftijd varierend van bijna 2 tot 11 jaar) Ze hebben allemaal bij hem op schoot gezeten en de pieten (3 stuks) hebben grappen uitgehaald met de volwassenen. Echt super.

Nadat de sint weg was hebben we lekker gegeten, ik had duiveltjes vlees gemaakt, en iedereen smaakte het behoorlijk.

Na het eten hebben de kids lekker ge-jumpt op sinterklaas jump platen en daarna zijn ze allemaal moe en tevreden na huis gegaan.

Dus hier een top sinterklaas avond gehad.

Deel Deze Pagina