Wel of niet naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pitahaya, 8 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ik zou gewoon de stap zetten wat heb je te verliezen, waar ben je bang voor? Gewoon kijken of ze je misschien kunnen helpen en misschien is het wel helemaal niet nodig. Succes!

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ja, waar ben ik bang voor? Geen idee. Ben gewoon niet zo van dit soort medische dingen.
    En... ja, misschien heel slecht dat ik dit zo zeg hoor en wil daarmee niemand voor het hoofd stoten dus please, vergeef mij. Maar als ik niet op de natuurlijke manier zwanger kan raken, is zwanger worden mij dan wel gegund? De natuur bepaald blijkbaar dat het nu niet lukt.
    Wil het zo graag op de natuurlijke manier doen en dit voelt als falen.
    Kan het gewoon niet anders verwoorden maar zo ervaar ik dit een beetje. :( Sorry...

Maarja, aan de andere kant: We willen dit zo graag. Dus so what? Waarom maak ik er zo'n big deal van. En als ik ga bellen, duurt de afspraak misschien nog wel mega lang ook. Misschien kan ik pas over een paar maanden terecht?

3. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    En áls ze gaan onderzoeken is het altijd nog aan jezelf of je je laat behandelen of niet. Onthou; jij bent de baas

4. Pitahaya

Klopt, maar dit had ik in 2014 ook. Toen wilde ik ook alleen gaan voor onderzoek. Maar toch... toen zeiden ze van: Die kans dat jij zwanger raakt op de natuurlijke manier is zooo klein. En toen heb ik toch maar gewoon de clomid aangenomen.
    Weet niet, had niet het gevoel dat je erover mocht nadenken ofzo. Weet wel dat ik het zelf kan bepalen hoor, maar toch is dat dan best wel lastig.

5. Pitahaya

Oh, zit op de website te kijken. Er is een wachtlijst van 4 weken nu.

6. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    O, maar dit gevoel heb ik ook, hoor. Ik ben onvruchtbaar geboren, dus ik denk soms: misschien is dat wel met een reden? Misschien zou ik wel een kind baren dat later gruwelijke daden zou verrichten. Misschien zou ik wel een ontzettend ongezond kind op de wereld zetten. Ik weet het niet. Ik wil niets liever dan moeder worden en ik kan er gewoon écht niets aan doen dat ik dit vruchtbaarheidsprobleem heb, dus ik blijf natuurlijk wel proberen. Maar het gevoel dat jij beschrijft bekruipt mij helaas ook regelmatig...

7. Roseline

Tegen mij hoef je geen sorry te zeggen hoor, want het is jouw gevoel:p. Als je er niet achter staat dan moet je het zeker niet doen, maar ik zie zelf altijd opties. Soms heeft de natuur een handje nodig. Succes in ieder geval met de voor jou juiste keuze.

8. Pitahaya

Weet je hoe blij ik ben met jou reactie? Dat ik niet de enige ben met dat gevoel? Echt, ik ervaar dus precies hetzelfde.
    Fijn om herkenning te lezen. Was bang dat ik er mensen mee pijn zou doen ofzo.

Maar opzich is het wel fijn dat er nu dus blijkbaar een wachttijd is van 4 weken. Misschien heb ik die tijd gewoon nog even nodig ofzo. Ik ga maar bellen voor een afspraak denk ik...

9. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik zie niet in waarom mensen dit als pijnlijk zouden ervaren, het is toch ons gevoel? En alsof wij het niet ook allemaal ontzettend pijnlijk vinden. Want dat vind ik echt. Elke dag opnieuw.

10. Pitahaya

En toen had ik in eens een positieve ovu-test. Heb nog wel het gevoel dat het een nep-ei is ofzo. Want merk verder niks ook aan mijn lijf. Wacht misschien nog even met bellen tot nod. Of zouden jullie dat niet doen?

11. Pitahaya

Nou, heb net gebeld en heb een afspraak staan op 19 juni. Dat duurt dus nog 2 maanden. Ergens wel balen want dat duurt nog mega lang (was mega wachtlijst) maar aan de andere kant eigenlijk ook juist wel weer prettig. Dan kan ik even aan het idee wennen.

12. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    #32 Sylva, 19 apr 2017
    Laatst bewerkt: 19 apr 2017
    Lieve Pita. Ik heb je berichtjes gelezen en ik zie ook geen reden waarom wat jij zegt voor sommigen pijnlijk moet zijn. Het is hoe jij je voelt en dat mag gezegd worden. Daar moet je je echt niet schuldig om voelen.

Verder wil ik je een hart onder de riem steken want je faalt echt niet meid. Je doet ontzettend hard je best om gezond te leven en de PCOS de baas te zijn, daar mag je trots op zijn! Dat je lichaam op dit moment niet meewerkt is kut maar daar kun je niets aan doen. Misschien leg je er ook wel teveel druk op voor jezelf en dat snap ik, maar dat maakt het niet makkelijker. Wees een beetje lief voor jezelf! 😘 Ik ga dubbel duimen draaien voor je dat het alsnog op de natuurlijke manier gaat lukken voor je afspraak! Het is je meer dan gegund! 💋

Ik hoop dat je aankomende ei een super ei is ondanks dat je er zelf een slecht gevoel over hebt! 🤞🏻

PS:
    Vind het super goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt! Moet niet makkelijk zijn geweest.

13. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Wat goed van je!! En ik hoop natuurlijk dat die afspraak helemaal niet meer nodig gaat zijn :)

14. Roseline

Fijn dat je een afspraak hebt gemaakt en stoer van je..;) Het is inderdaad soms absurd hoe lang je moet wachten op bepaalde afspraken. Ik hoop dat je tegen die tijd aan het idee bent gewend en eigenlijk hoop ik gewoon dat je voor die tijd gewoon zelf zwanger bent geraakt.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik herken je gedachtes over het niet zwanger worden en het waarom daarachter wel. Schiet hier ook wel eens door m'n hoofd, de laatste tijd wat vaker.

Maar echt, jij hebt er al zoveel voor gedaan, je voedingspatroon aangepast, supplementen slikken, enz. Ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die hetzelfde kunnen zeggen en echt, petje af.

Supergoed dat je nu de knoop hebt doorgehakt over het wel of niet bellen.

Deel Deze Pagina