Hallo dames, ik heb nu de laatste twee dagen ons kleintje een stuk minder gevoeld. Moet ik mij zorgen maken?
Gewoon je verloskundige even bellen. Ze zijn daarvoor. Misschien kan ze je geruststellen, misschien wil ze dat je lang komt. Bij twijfel altijd bellen!
Met 24 weken hoef je je kindje ook niet dagelijks te voelen en kan er soms dagen tussen zitten. Maak je je zorgen bel dan gewoon even naar de verloskundige daar zijn ze voor
ik ga mee met wat de andere dames zeggen. bij twijfel altijd even bellen met je vk. je kunt beter 100 keer te veel bellen dan 1 keer te laat zeggen ze altijd.
Ik voelde haar bij dat termijn nog nie elke dag/regelmatig. Ik zou me geen zorgen maken als je wel íets gevoeld hebt, anders natuurlijk even aan de bel trekken. Altijd doen als je het niet vertrouwd. Ik voel haar pas vanaf 30 weken echt elke dag en dan nog is het wisselend wat en hoeveel ik het voel.
Ik zou bellen als het anders is dan anders! Als jij vanaf 16 wk (ik zeg maar wat) je kindje veel en goed voelt, is het wel de bedoeling dat dit ritme zich blijft herhalen iedere dag. Dus niet omdat je pas 24 weken bent hoef je hem/haar niet iedere dag te voelen. Dat ligt er maar net aan hoe het daarvoor was! Dus als jij je zorgen maakt, dan bel je de vk gewoon.
Ik zou gewoon bellen, ookal hoeft t niet dagelijks. Even checken is zo gebeurt en t stelt je gerust want nu zit je er telkens op te focussen. Wat je ook kan doen is, even douchen, half uur op bed liggen, mocht ke de baby dan nog niet voelen, dan gewoon bellen.
Ik dacht dat je de kleine vanaf een week of 28 dagelijks moet voelen, vanaf 24 weken hoeft dat nog niet. Voel je dat niet dan adviseren ze je vaak om inderdaad even een uur op je zij te gaan liggen en te voelen of je hem/haar in dat uur een aantal keer voelt. Dacht ik ergens gelezen te hebben in ieder geval. Maar mocht je het niet vertrouwen kan je altijd even bellen. Persoonlijk zou ik eerst even rustig gaan liggen en je erop concentreren. Dan kan je daarna altijd nog even bellen als je de kleine voor jouw gevoel te weinig voelt (en dan kan je ook aankaarten dat je al even een uur je erop geconcentreerd hebt bijv.) Ik had rond die termijn namelijk ook dat ik hem bijna niet voelde wanneer ik druk bezig was, alleen als ik echt rustig op de bank ging liggen voelde ik hem.
Gelukkig! Stelt je toch gerust als je wat voelt he Had ik ook rond dat termijn. Dametje is altijd druk aanwezig en soms een paar dagen gehad dat ik haar nauwelijks voelde. Dan krijg je het toch benauwd hoor. Heb toen ook gewoon de vk gebeld en dat vond ze helemaal niet erg. Mocht dan gewoon langskomen en het hartje even horen.
Echt wel. Het is een echt drukte makertje envond t nu toch wel erg rustig. Maar vanochtend wers er weer gekickbokst! dinsdag mag ik weer naar de verloskundige
Ik had dat rond die tijd ook. Heb toen de verloskundige gebeld: bleek meneer in stuit te liggen en richting mijn rug te trappelen. Haha. Gelukkig dat je haar weer gevoeld hebt!