wel of niet naar huisartsenpost?

Discussie in 'De lounge' gestart door caroline16, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

even een vraagje,

mij nvriend heeft vanaf vanochtend 07.00 uur al ontzettende buikpijn, onderin zn buik.

Alles wat hij eet en drinkt komt er meteen weer uit, hij spuugt nu alleen nog maar maagzuur en lucht..

hij heeft geen verhoging, heeft het eerder koud en continu kippenvel..

Liggen gaat ook bijna niet, zitten doet iets minder pijn..

Weet iemand wat dit kan zijn en of hij voor de zekerheid naar het ziekenhuis moet?

ps. hij kan niet iets verkeerds gegeten hebben, want dan zou ik er ook last van moeten hebben..

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Je kan natuurlijk altijd even bellen en je verhaal doen. Hun geven dan wel aan of het nodig is om te komen en als dat niet nodig is zeggen ze wel wat je moet doen.

3. bereke

bereke Niet meer actief

Ik zou langs gaan of tenminste bellen. Klinkt een beetje zoals het begon bij mijn blindedarm...

4. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Kan een blinde darm ontsteking zijn....Ik zou gewoon ff bellen met de huisartsenpost in het ziekenhuis en de klachten uitleggen!

Sterkte!

5. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Meestal zeggen ze dan: nou een gezonde jonge vent...gewoon even niks meer eten en drinken, tenminste da's wel mijn ervaring...

6. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ja, bellen kan altijd... Misschien een flinke buikgriep?? Maar pijn in je onderbuik (rechts) kan inderdaad tekenen zijn van een blindedarm ontsteking! En die klachten moet je niet negeren!

7. bereke

bereke Niet meer actief

Bij mij zat de pijn niet rechts onderin en het was toch mijn blinde darm...

8. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Mijn eerste ingeving was ook blindedarmontsteking. Zou toch even bellen voor de zekerheid.

9. caroline16

heb gebeld.. volgens die vrouw kon het geen blindearmontsteking zijn..
    hij mag nu tot morgen niks meer eten, en moet elk half uur wat water drinken..

als het niet minder word, of zijn temp word meer (had vanochtend 36.6) moeten we weer bellen..

10. bereke

bereke Niet meer actief

En waarom kon dat niet? Heeft ze dat ook gezegd? Wil niet vervelend doen of je bang maken maar bij veel mensen verloopt een blindedarm ontsteking niet typisch en wordt het niet herkend. Ik heb ook eerst moeten langsgaan bij dokter, dan nog eens tweemaal gebeld en bij de tweede visite hadden ze pas door dat het echt wel mis zat... Enfin, hopelijk is het iets anders bij je vriend en is hij er vlug bovenop!

11. caroline16

nee ze heeft niet gezegd waarom dat niet kon..
    we wachten gewoon af, als het vanavond nog niet minder is bel ik vanavond en anders morgen ochtend naar de huisarts als hij er dan nog last van heeft..

12. bereke

bereke Niet meer actief

Ja goed opletten hoor!

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    beterschap

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    je kunt de ha-post ook even bellen.. is t niks ernstigs, dan stellen ze je gerust en geven je vast wat tips.. Als zij t wel nodig vinden dat je even komt, dan hoor je dat ook..

Gewoon ff bellen...

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee, wat apart dat ze over de telefoon kan zeggen dat dat het niet is!
    Buikpijn in de onderbuik en braken zijn echt symtpomen van een blindedarmontsteking hoor. Ik zou nogmaals bellen, als ie doorbreekt ben je echt verder van huis!.

Veel beterschap en succes.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    waarschijnlijk omdat hij geen koort heeft?

17. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik had ook geen koorts maar wel degelijk een blindedarmontsteking. Hij is diezelfde dag verwijderd.

18. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Wel vreemd dat ze dat door de telefoon kunnen beoordelen dat het geen blindedarmontsteking is. Wat je s kan proberen is de plek bij de blindedarm licht indrukken en dan heel snel loslaten zodat het snel weer omhoog komt. Als dat erg veel pijn doet zou ik s nogmaals bellen, want dat heet loslaatpijn en is typisch voor een appendicitis

19. Toen ik de eerste regels las dacht ik ook gelijk aan een blindedarmontsteking.. ik zou toch zeggen laat een arts eerst kijken voordat ze beoordelen dat hij het niet heeft.
    Als hij echt veel pijn in zijn rechteronderbuik heeft bij iedere beweging en alles wat hij doet en gal gaat spugen, duidt dit vaak op een blindedarmontsteking. Ik zou zeggen ga gelijk naar het ziekenhuis nu.

20. Oh trouwens, sterkte en beterschap!

Deel Deze Pagina