waar hebben jullie snee van keizersnede?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door naampje, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    hoihoi!

heb even een vraagje over de snede's van de keizersnede.. weaar hebben jullie deze?

die van mij loopt ietsje schuin... en zit wel zo laag dat het wel in het gebied is waar ook schaamhaar groeit zeg maar..

nu is mijn wond ( nu 4 weken geleden ) mooi geheeld maar heb nu om en om een aantal plekken wat bloed en ietsje pus uitkomt ( had teveel gedaan ) dus nu weer ff flink rustig aan doen..

en mn haar groeit door daar onder... en dat vind ik niet echt fijn zeg maar... maar ik durf me er zeker nog niet te scheren.. alleen al als ik aan het idee denk dat ik over het litteken moet met een scheermesje... ( aaah!!!! )

nu vroeg ik me af.. hoe is dit bij jullie ? en zo ja als jullie hem ook zo laag hebben.. wanneer zijn jullie weer ''gerust'' gaan scheren?

( had verwacht het allang weer te kunnen )

liefs naampje

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Mijn snede zit net onder de haargrens (12cm onder mn navel).
    Ik ben me meteen weer gaan scheren toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis (houd niet van stoppeltjes haha;)), dus 4 (of 5)dagen na de operatie. Uiteraard wel heel voorzichtig, ik vond het ook wel eng in het begin. Maar als de wond nog niet helemaal geheeld is zou ik wel even wachten denk ik.

Het is trouwens nu 5,5 maand geleden, maar het litteken is nog steeds erg aanwezig. Nog erg rood en een beetje dik....ben benieuwd of het nog goed komt (maar erg vind ik het niet, ik ben er trots op dat mijn mooie mannetje daar uit is gekomen!:))

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    mijn litteken is laag, recht, zo kort mogelijk en bijna helemaal onzichtbaar (nu bijna 7 maanden geleden)
    Nog wel af en toe een "dood" gevoel en scheren voelt soms nog raar over het litteken.
    Weet niet wanneer ik weer voor het eerst een mesje er op durfde te zetten, vond het ook best wel akelig.
    Ben blij dat ie nu al bijna onzichtbaar is, ook geen litteken die erop ligt echt heel mooi plat.
    Dus geef het de tijd, het komt goed..;)

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    De mijne loopt recht en zit ook precies op de haar grens.
    Het litteken is nog wel rood en ligt er wel een beetje bovenop.
    Ben weer gaan scheren toen de wond helemaal dicht was, beetje raar gevoel maar niks engs aan.

5. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Die van mij is over mn oude litteken heen gezet (2 keer ks). Alleen ziet het er nu heel anders uit, heb ook het idee dat deze iets breder is gezet, wel net onder mn haargrens. Ik durf er nu nog steeds niet goed een scheermesje op te zetten, gewoon bang dat ik m openhaal of zo.

6. bumpie

bumpie Niet meer actief

Hier het litteken ook net op de haargrens. Heb vorige week voor het eerst gescheerd. Maar vind het wel eng hoor ;)

7. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    fijn te weten dat er meerderen zijn die het eng vinden...

ik word ook echt gek van dat haar wat er zit want ik hou er niet van zeg maar... maar durf het echt NIET gewoon.... veels te bang dat ik het openhaal of zeer doet.. of dat als het litteken wat dikker is ik gewoon huid eraf snij ofzo...

pff ff diep ademhalen en doen denk ik... over een tijdje dan want nu bloed t nog...

bedankt voor jullie reacties!!

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Mijn litteken is echt heel mooi recht en was al heel snel geheeld. Hoorde later ook dat de dienstdoende gyn er om bekend stond zo netjes te hechten. Heb er ook bijna geen last van gehad gelukkig.

Ik mocht na 8 dagen naar huis en ik denk dat ik met 9 of 10 dagen geschoren heb. Heb toen per ongeluk het knoopje van de onderhuidse hechtingen eraf geschoren :D Heb toen maar wel even nagevraagd of dat kwaad kon :) Dat was gelukkig niet.

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier na 3 jaar zie ik m amper nog
    en dat had ik niet verwacht
    heel smal en zit in de plooi zeg maar
    ik ben niet zwaar behaard zeg maar dus er groeit daar geen haartjes

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Kriebelt het bij jullie niet onwijs als je de snee geschoren hebt en het groeit weer een beetje terug?? want dat is bij mij echt niet normaal en wordt er gek van..

C.

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb sowieso af en toe nog last van jeuk rond het litteken, niet alleen als ik geschoren heb. Het helpt dan wel vaak om er een beetje olie op te doen als het een beetje droog is.

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.831
    9.336
    113
    Gelderland
    Zit er toch nog een voordeel aan dat mijn ks ongeveer 5 cm boven mijn haargrens zit;);) nooit bij nagedacht dat je dat je er last van zou kunnen hebben tijdens het scheren.. Mijne zit dus heel hoog en scheef en dat in combinatie met een slecht heling. Nu 19 maanden later nog steeds heel dik en rood.

Misschien niet helemaal kort scheren maar met een trimmer? En dan later pas weer scheren?

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Die van mij is ook een klein beetje scheef, maar ja was ook een spoedkeizersnee. Maakt me niet zoveel uit, de enige die het ziet is mn man

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.831
    9.336
    113
    Gelderland
    Hier idd ook een spoed. Mijne komt voor een deel boven mijn bikini broekje uit. Tja jammer dan want ga echt niet in een badpak lopen;)

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ook spoed ks gehad 4.5 week geleden. Zit net onder de haarlijn.
    Genezen ging razend snel, na 4 dagen zag je nog een streepje. Ook ik had de gynaecoloog die het beste was in (spoed)keizersnedes.
    Scheren heb ik pas na 2.5 tot 3 weken gedaan.

Deel Deze Pagina