Wel of niet naar oma??

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaG, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik zit met een probleem...
    Ik heb eigenlijk al sinds eind vorig jaar wat problemen met mijn schoonmoeder. Ze heeft iets op mij willen af schuiven wat haar beslissing was en er zijn toen ook nog even wat negatieve dingen over mij gezegd. Ik ben toen heel erg boos geweest en ben met haar de confrontatie aan gegaan en heb gezegd dat ze eens op moet houden om negatief over andere mensen te praten(ik was niet de enige over wie ze dat deed, doet) Ze heeft toen wel gezegd dat ze niks meer zou zeggen, maar mijn vertrouwen in haar ben ik totaal kwijt geraakt.
    Daar kwam nog eens bij dat ze heel erg obsessief gedrag vertoont naar mijn zoontje toe. Als zij m vast heeft mag niemand anders m meer vasthouden. Sinds een tijdje vind mijn zoontje het niet meer prettig om door haar vast gehouden te worden en begint te huilen. Ik heb toen ook gezegd dat het geen klein baby'tje meer is, maar dat ie ook een beetje zijn eigen willetje krijgt. Ze werd toen heel erg boos op me, want ze voelde zich blijkbaar aangevallen...?:(
    Ook wordt ze heel erg boos als wij iemand anders buiten haar om laten oppassen. Uiteraard niet rechtstreeks naar ons toe, maar wel klagen bij iedereen die het maar horen wil. Ik pik het niet dat zij daar boos op wordt en heb daarom ook wel goed laten zien dan wij zelf wel bepalen naar wie hij toe gaat. Ik heb zoiets van het is mijn kind en niet die van haar...:x
    Maar nu het laatste incident wat ik echt vreselijk vind. Ze heeft dus op haar werk lopen verkondigen dat haar zoon(mijn zwager) overleden is om vrij te krijgen. Ze heeft over nog meer dingen gelogen, maar deze kwam er toch wel met kop en schouders boven uit.
    Ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij dat je zoiets zou verzinnen en ben eigenlijk ook helemaal klaar met haar, want zo'n persoon wil ik niet op me heen hebben. Ik ben er ook weer achter gekomen dat ze over mij heeft zitten praten achter mijn rug om, dus ik wil echt geen contact meer met haar. Ik voel me zo slecht als ik bij haar in de buurt ben:(
    Maar nu komt het probleem. Ik wil eigenlijk ook dat ze mijn zoontje gewoon niet meer ziet, want liever geen oma dan een oma die zulke dingen doet( er zijn nog zoveel dingen gebeurt, maar dan wordt het verhaal echt te lang) maar het is natuurlijk wel weer zijn oma...

Wat moet ik nou doen?

Ps. Sorry voor het lange verhaal:)

2. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Wat vind je man van deze hele kwestie.
    Staat hij achter jouw mening, neemt hij het voor je op.
    Of denkt hij er anders over.

Want om je keus er door te drukken, moeten jullie er beide er wel achter staan.

Ik kan je heel goed begrijpen hoor.

Sterkte.

3. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Mijn vriend weet eigenlijk niet zo goed wat hij er mee aan moet. Aan de ene kant heeft ie zoiets van het is wel mijn moeder, maar hij is ook heel erg boos op haar. Hij is het in ieder geval wel met me eens dat ons zoontje voorlopig niet naar haar toe gaat, maar hij zit ook nog met zijn stiefvader. Die man weet dus helemaal niet dat dit allemaal gaande is en die is heel erg gek met onze zoon. Mijn vriend vind het eigenlijk dan zielig voor hem dat hij onze zoon dan ook niet meer zou zien... Ik vind het ook sneu voor hem, maar ik weet niet of ik daar wel mijn beslissing van af kan en wil laten hangen...

4. Euntje

Euntje Lid

15 jun 2009
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjonge, heftig hoor.
    Een aantal dingen herken ik (helaas).....liegen, mij heel negatief afschilderen(behalve als ik in de buurt ben..."ja, jouw mama is zooo lief he! .....blèh)altijd praten/roddelen over anderen in negatieve zin.Ik probeer al 15 jaar de eer aan mezelf te houden;)Ze ziet onze 2 jongens eens in de 2 weken ofzo. Oppassen wil ze niet eens echt(heel veel smoesjes.........oké, dan niet, liever niet hahahahaaha:D)Maar je eigen zoon doodverkondigen is wel heel extreem:$Ik kan me goed voorstellen dat je iemand die zo'n verknipte dingen zegt/verzint geen goed gezelschap vindt voor je kleine.En zoals hierboven al gevraagd, wat zegt je man?
    Het blijft natuurlijk zijn moeder, hij staat tussen 2 vuren. Gelukkig heeft die van mij het in nood altijd voor mij opgenomen, maar ja...contract verbreken was hier dan ook niet aan de orde.

Wens je veel sterkte en blijf praten met je man!

Euntje

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou sowieso haar niet alleen laten met je zoontje. Iemand die zo liegt en negatief praat, is naar mijn mening geen goed gezelschap voor een jong kind dat leert door andere mensen te observeren en kopiëren.

6. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    @ Euntje: Inderdaad heel herkenbaar haha. Alleen wil zij toch echt het liefst elke dag op hem passen...
    Ik vond het dus ook echt heel erg extreem. Mijn zwager is er ook echt heel erg door gekwetst. Helaas hebben mijn vriend en zijn broertjes in het verleden ook al geen leuke dingen met hun vader meegemaakt en die heeft altijd tegen mijn zwager gezegd dat ie een ongelukje was en dat ie hem absoluut niet wou hebben blabla. Daar was ie overheen, geen contact meer met vader en hoofdstuk afgesloten. Maar nu zegt zijn moeder eigenlijk precies hetzelfde, alleen achter zijn rug om:(
    Maar mijn vriend staat dus echt tussen 2 vuren in. Ik moet wel zeggen dat hij eigenlijk altijd wel achter mij staat, maar in dit geval weet hij het nog niet zo goed.

@ Skatje: Hem alleen bij haar laten doe ik al een tijdje niet meer...Dat kan ik gewoon echt niet.

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Jouw schoonmoeder klinkt behoorlijk geschift (sorry dat ik het zo direct zeg, hoor, ik weet er even geen vriendelijker woord voor). Wat naar voor je en voor je man! Je hoopt natuurlijk op een leukere schoonmoeder en oma!

Ik kan begrijpen dat je niet meer wil dat je zoontje in haar buurt is, en ik zou er zelf voor zorgen dat hij nooit alleen met haar is zonder toezicht van een andere volwassene.
    Ik vraag me wel af hoe zij voor hem is. Soms zijn de grootste krengen hartstikke lief en leuk voor kinderen. Ik had ook zo'n oma, en door de ruzie tussen haar en mijn moeder heb ik haar al jaren niet meer gezien. Ik wist wel dat die twee het heel slecht met elkaar konden vinden, maar voor mij was ze een lieve oma. Ik heb haar dus ontzettend gemist, en wou dat mijn moeder het toch nog geprobeerd had.

Ik weet niet hoe jouw schoonmoeder is, maar ik zou wel laten meewegen hoe ze tegen je zoontje is naast hoe ze tegen jullie is. Als ze tegen je zoontje ook zo raar doet lijkt het me een uitgemaakte zaak, dan is het voor niemand leuk. Sowieso zou ik haar niet met hem alleen laten... ze klinkt als een onstabiel typje.

Sterkte!

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Moeilijk maar ik denk dat ik het contact zou verbreken.
    Je kan veel dingen doen/zeggen maar liegen dat je eigen zoon er niet meer is....dan ben je echt geestelijk niet in orde hoor!!

W.b.t de stiefvader van je man/vriend hij zou jullie zoontje toch bij jullie kunnen bezoeken,alleen? Mijn oma kwam vroeger ook stiekem met de bus of met mijn tante mee naar mijn ouders om ons te bezoeken omdat ze dat niet mocht van mijn opa.
    Ik denk dat daar wel iets in te vinden valt.

En idd hoe kijkt je man/vrienn hier tegenaan en wat vind hij ervan dat zijn moeder zegt dat hij dood is om vrij te krijgen???

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind dat jij het recht hebt om te bepalen wat je wil met jouw kind. Dus als je niet wil dat je kind nog contact heeft met zijn oma, so be it.

Ik denk ook dat zo'n persoon een negatieve invloed heeft op jullie zoontje.

Waar je wel even voor moet waken, is je vriend. Hij moet er wel achter staan, anders krijgen jullie daar nog onenigheid over.

En w.b. die stiefvader... Is misschien lullig, maar als je hem nog wel wil betrekken, laat hem dan alleen komen? Daarvoor moet je hem uiteraard wel uitleggen wat er speelt.
    Je schrijft dat hij er niets vanaf weet? Misschien sowieso wel een goed idee om het met hem te bespreken. Hij kent je schoonmoeder van een andere kant. Misschien heeft hij wel goede ideeën. Het lijkt me niet handig als hij in het ongewisse blijft.

10. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    @ Zilvervosje: Daar hoef je geen sorry voor te zeggen, want ik denk er ook wel een beetje zo over. Ik denk ook echt dat ze professionele hulp nodig heeft...
    Als ze bij mijn zoontje is, dan is ze heel erg claimerig. Voorbeeld: Wij zijn bij haar thuis. Zij is met mijn zoontje bezig. Op dat moment komt mijn zwager binnen. Mijn zoontje big smile. Mijn zwager loopt naar m toe en mijn zoontje wil gelijk naar m toe lopen, maar voor hij de kans kreeg trok mijn schoonmoeder hem alweer terug...
    Mijn zoontje wil bij iedereen altijd wel knuffelen en loopt ook naar iedereen toe en geeft iedereen aandacht, behalve haar. Zodra zij m aanraakt begint hij echt heel erg hard te huilen...
    Onstabiel is ze zeker;)

@ Aaliyah86: Ik denk er net zo over, wat ik hierboven al zeg. Ze heeft gewoon echt hulp nodig...
    Haar man weet dus echt van dit alles helemaal niks. Zo weet hij wel veel meer dingen niet helaas... Die zal er op dit moment ook wel weinig van snappen, maar het is niet echt een man die iniatief toont. Zal ook nooit alleen bij ons langskomen ofzo.
    En ze heeft het gezegd over mijn zwager. Mijn vriend is er echt heel erg boos om. Die weet dus echt helemaal niet wat hij er mee aan moet. Hij is voornamelijk in de war op het moment...:(

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

die is niet lekker joh!

je eigen zoon dood verklaren voor een dag/week vrij! sorry hoor maar dan heb je een steek los denk.
    ik zou het contact verbreken met je schoonma en de stiefpaps wel op de hoogte houden en hem ook gewoon langs laten komen wel in het geheim maar daar valt echt wel wat op te verzinnen

12. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb hier een heel duidelijke mening over. Je man moet zich vermannen en zijn moeder eens flink de waarheid vertellen. Veranderd er dan nog weinig dan zoou ik mn kind er niet meer naartoe laten gaan. Oma of niet, je moet doen wat het beste is voor je kind en die voelt zich ook niet op zn gemak bij oma

13. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ja, zo moet ik inderdaad gewoon denken misschien... Ze heeft al een hele negatieve invloed op mij. Als ik r al zie, dan krijg ik al allemaal rare neigingen haha.

Ik zorg er wel voor dat ik mijn vriend en ik geen onenigheid meer krijgen om zijn moeder. Dat zou ze veel te leuk vinden;)

En die stiefvader... Ik vind het lastig. Ik vraag me af of het aan mij is om hem het te vertellen. Er zijn nog veel meer dingen waar ze over liegt tegen hem. Zo heeft ze veel geld van hem verbrast wat ie inmiddels wel weet, maar hij weet niet dat ze enorme schulden heeft staan bij haar zonen. Hij krijgt een schadevergoeding door een bedrijfsongeval en hij zal dat geld allemaal kwijt zijn dankzij haar... Ik heb wel tegen mijn vriend en zwagers gezegd dat ze het hem gewoon moeten vertellen, maar hun willen het aan haar over laten...:(

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou het contact flink minderen en haar alleen langs laten komen als je er bij bent. Ze is nogal gestoord, anders zeg je niet dat soort dingen. Lijkt me niet dat zo'n oma een goede invloed op je kind heeft.

15. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Dat heeft ie zeker wel gedaan. Ik heb m nog nooit zo boos gezien op iemand... Op dit moment komt hij eigenlijk niet meer bij haar, maar hij wil toch van de week nog met haar gaan praten, maar ik denk dat het weinig zin heeft. Ze heeft al zoveel kansen gehad en ze allemaal verpest...
    Ik ben dus wel benieuwd hoe dat gesprek afloopt en hoe hij er dan over denkt...

16. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik heb zelf helemaal geen contact met haar en ik wil dat ook niet meer, dus dat maakt het nog lastiger. Mijn vriend zou dan natuurlijk wel naar haar toe kunnen gaan met onze zoon, maar ik wil het dus eigenlijk gewoon niet. Als ik er alleen al aan denk dat zijn bij mijn kind in de buurt is, krijg ik al de zenuwen:(

17. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Jeetje, wat een nare situatie, zeg. Als ik het zo hoor is het voor niemand leuk, ook niet voor je zoontje. Ik denk dat niemand (behalve zij dan) het je kwalijk zou nemen als je het contact zou verbreken. Desnoods verbreek je het tijdelijk en kan je zoontje zelf kiezen als hij groter is. Wat zielig ook voor haar man, die wordt een flink rad voor ogen gedraaid!

18. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik vraag me eigenlijk af of hij dat wel wil in het geheim... Hij steunt haar eigenlijk altijd, maar misschien komt dat natuurlijk wel doordat hij eigenlijk niets weet van wat z'n vrouw doet...

19. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ja, ik vind het dus ook een hele moeilijke situatie en ik heb het er ook echt moeilijk mee. Ik probeer altijd nog wel het goede in mensen te zien, maar bij haar lukt me dat echt niet meer. Ik heb ook bij heel veel dingen gehad laat maar gaan... Maar ik kan het niet meer laten gaan. Op een gegeven moment houd het gewoon op.

Ik weet wel zeker dat ze het mij heel erg kwalijk zou nemen. Ik kan nu al niks goed doen, laat staan dan haha.

Ik vind het ook zo sneu voor hem en het liefst zou ik hem alles vertellen, maar ik denk echt dat het niet aan mij is om dat te doen. Dat zou ik dan beter door mijn vriend kunnen laten doen denk ik...

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Is niet zielig voor die man, die kiest er zelf voor. Sorry, maar zo ben ik dan ook wel weer. Verder.... als ze vrij heeft genomen van haar werk omdat haar zoon was overleden, dan kan ze ook niet vrijnemen als die gaat trouwen, of een kleine krijgt of weet ik wat. Met dit soort leugens zal ze toch wel door de man vallen... Straks zegt ze iets over haar zoon <naam> en dan zegt een collega: Die was toch overleden? :D

Deel Deze Pagina