Hoi, Als mijn ouders op vakantie gaan passen wij(man en ik) altijd op het huis. Ze hebben 3 honden en 2 paarden. Mijn eigen paard staat er ook. Nu gaan ze weer op vakantie en hebben ze ook weer gevraagd of we het willen doen. Mijn vriend moet gewoon werken en we zijn de badkamer aan het verbouwen. Ik zelf ben nu 34 weken zwannger. Ze gaan tot dinsdag. Mijn moeder loopt altijd best ver met de honden. Ook wonen ze nogal afgelegen en ik vind het dood eng om daar alleen te slapen. Maar dat moet wel want bij ons thuis moet ook iemand zijn. We hebben zelf namelijk ook twee honden die niet bij die van mijn ouders kunnen. Nu ben ik best bang dat er misschien iets gebeurt. Mocht ik ineens eerder weeën krijgen of gaan bevallen dan is er niemand maar die bij mijn ouders kan opletten. We hebben dan ook echt geen tijd meer om daar de paarden en honden te doen. Wat vinden jullie? Zouden jullie het wel doen of niet? Ik durf er eigenlijk niets over te zeggen want mijn ouders staan ook altijd voor ons klaar!
In dit geval is het misschien anders. Ik zou wel eerlijk vertellen waar je mee loopt. Vooral als het gaat om angsten wat met de zwangerschap te maken heeft... Ik ga er eigenlijk wel van uit dat ze het begrijpen, al snap ik jouw gevoel ook hoor! Als ze altijd voor je klaar staan, dan voel je je schuldig als je zelf nee zegt... Is er geen vertrouwde goede buur die een oogje in het zeil kan houden?
IK zou het eerlijk gezegd ook niet doen met zo'n ver gevorderde zwangerschap. Fijn dat je ouders altijd voor je klaar staan. En dat jullie dit altijd doen als zij weg gaan. Maar er zijn bepaalde dingen die er nou eenmaal even om vragen dat er andere maatregelen genomen moeten worden. En naar mijn mening is hoog zwanger zijn er daar een van. Praat met je ouders en vertel je zorgen en angsten. Waarschijnlijk snappen ze het best en is er een mouw aan te passen.
@baby blue, nee ze wonen echt heel afgelegen. Eerste buren zitten op 500 meter afstand. Daartussen alleen weilanden enzo. Ja, vind het zo zielig om nee te zeggen! Maar ze zullen het misschien ook wel begrijpen. maar dan denk ik weer, wat zijn nu die 5 dagen. Misschien maar gewoon even langs me heen laten gaan. Ik vind het ook gewoon niet prettig om apart te slapen...
Ik zou het wel doen... Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je je nu al voelt... Voel je nu slecht...dan niet...maar is er niets aan de hand...waarom niet dan? Je kan jezelf moeilijk tot de bevalling opsluiten in je eigen huis..."want stel je voor" Snap je wat ik bedoel? Het duurt nog 6 weken (als het goed is!) Dat je niet graag alleen slaapt omdat het afgelegen is kan ik me wel wat bij voorstellen want dat zou ik sowieso niet prettig vinden...is er geen vriendin die gezellig met je mee kan? Of idd eenbuurman of buurvrouw die je kan bellen in geval van nood?
@Wilma, ik had je berichtje nog niet gelezen. Ik spreek mijn moeder morgen... denk dat ik er toch maar wat over zeg ja... Het is voor hun ook niet echt een fijn idee lijkt me dat mocht er ineens toch eerder iets aan de hand zijn, er niemand meer is om voor de honden en paarden te zorgen.
Ik lees dat er geen buren in de buurt zijn... Dan misschien een vriendin? Of kijken of jullie honden ergens ondergebracht kunnen worden zodat je vriend wel bij jou kan slapen (heel omslachtig....I know...)
Er is dus inderdaad helaas niemand die met me mee kan. Vriendinnen hebben ook allemaal een relatie en gaan ook niet 5 nachten van huis weg. Buren zitten dus heel ver weg... Mijn vriend zou er wel kunnen slapen. Maar die is nu 7 dagen perweek aan het werk. Is het niet op zijn eigen werk, dan wel voor zijn bedrijf en anders in onze badkamer.... Die is s'avonds dus helemaal kapot en zegt dat hij op zijn minst in zijn eigen bed wil slapen. Bedankt voor jullie reacties... ga er nog eens een nachtje over slapen.
Luna1 : Wel een lastige situatie zeg !! Ik zou het gewoon voorleggen bij je ouders , ze begrijpen het heus wel. Misschien is er wel iemand die in jouw plaats op het huis en de dieren kan passen?? een bekende of een familielid ofzo ? Hoop dat jullie snel een passende oplossing kunnen vinden ! Kipjes
Ik zou het persoonlijk niet doen... Niet om het alleen slapen (m'n vriend doet namelijk nachtwerk dus ik sliep met 40wk nog alleen ), maar zou het niet zien zitten om zo ver in m'n zwangerschap zo afgelegen te zitten enzo. Voelde me gewoon minder op m'n gemak toen.
Ik zou dus zelf echt nooit zo ver afgelegen gaan zitten zo ver in de zwangerschap. Zeker als mijn vent niet bij me kon zijn. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. En je kunt je helemaal prima voelen, dat is nog geen garantie dat niet plotseling de bevalling kan beginnen.. toch?
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb er vannacht ook slecht van kunnen slapen. Heb een hekel aan NEE zeggen en al helemaal tegen mijn moeder. Omdat ik ook weet dat ze daar heel geërgerd op kan reageren en ik haar niet wil teleurstellen. Mijn man zegt aan de andere kant wel, ze kiezen er zelf voor om zover in je zwangerschap nog op vakantie te gaan. Maar dat wil niet zeggen dat ze kunnen verwachten dat je nu nog op de dieren gaat passen. Ze hebben ook 3 honden waarvan 1 hele grote labrador die flink aan de lijn trekt. Dat is ook nog eens zoiets. bah, waarom vragen ze nu weer zoiets.
maar waarom zou je er moeten slapen? Je kunt toch overdag voor de beesten zorgen. 's avonds nog een keertje (eventueel met je vriend) erheen gaan voor af te voeren en laatste rondje te lopen. Dat de beesten het niet precies hebben zoals als je ouders thuis zijn is maar even niet anders, even iets minder lopen/vrijheid is dan maar jammer. Na die 5 dagen staan hun weer op 1
Eerlijk gezegd vind ik het nogal onnadenkend van je ouders om je dat nù te vragen, juist nu je zover in je zwangerschap bent en heel erg kwetsbaar bent. Zij het niet lichamelijk, dan wel geestelijk. Nu leggen ze een (voor jou) enorm probleem neer, terwijl je juist even ontzien moet worden in die laatste weken van je zwangerschap... Eerlijk zijn tegen je ouders. Precies vertellen zoals je het hier ook doet...Ik zou echt niet tegen je zin daar gaan zitten....
@Loetje, ik denk dat je hiermee wel de spijker op zijn kop slaat. Mijn man vindt het nu ook niet echt een gepast moment om te vragen of ik op het huis wil passen. Ik zie mijn moeder vandaag en zeg het haar ook. Volgende keer kan het wel weer. Bedankt.
Vervelend dat je er vannacht niet lekker door hebt geslapen... Succes vanmiddag bij je moeder! Gaat zeker goedkomen, ze zullen het vast begrijpen. Niet schuldig voelen, momenteel heb je even ander dingen die belangrijker zijn.
Nou vandaag aan mijn moeder voorgelegd hoe ik erover denk. Ik heb er ook bij gezegd dat mijn gevoel er niet zo veilig bij is op dit moment en dat ik het de volgende keer zeker weer wil doen. Ik heb ook gezegd dat als ze geen andere optie zouden hebben, wij onze honden wel naar het pension zouden brengen en dan samen daar zouden slapen. Maar dat vond ze zelf ook te ver gaan. Toch merk ik dat ze het nogal twijfelachtig vindt.... Maar goed, ik ben toch blij dat ik het gezegd heb. Gelukkig was er nog wel plek bij het pension voor de honden van mijn ouders. Voor de paarden rij ik nu op en neer. Dat doe ik ook al voor mijn eigen paard dus daar verandert nu niets aan. Bedankt voor jullie antwoorden, dit heeft geholpen om er even een realistisch beeld over te krijgen.