Oppas mee op vakantie, loon.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Boommm, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Stel he, jullie zouden je oppas meenemen op vakantie. Dan betaal je dus haar ticket, verblijf en uiteraard al haar eten en eventuele uitjes met het gezin voor haar. Wat zouden jullie dan een redelijk ‘salaris’ vinden voor een week werken? Denk dat het neerkomt op ongeveer 40-50 uur in een week.

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Waarom zou iemand in vredesnaam oppas voor eigen kinderen meenemen op vakantie?

Vakantie is imo voor het gezin, om samen met je kinderen en partner te ontspannen en samen leuke dingen te doen, zeker voor en met de kinderen.
    Oppas :O werkelijk

jojo32 en MaMa vinden dit leuk.
  3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Super bedankt voor je antwoord op m’n vraag!!!!

Not.:rolleyes:

Juneau, merah, pline en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Rombely

Rombely Niet meer actief

Wat betaal je haar voor een normale week? Of is het echt alleen een oppas voor de vakantie?
    Dan ligt het eraan hoe oud ze is, wat ze nu doet, hoe graag ze het wil en wat haar taken op vakantie zijn. Ben benieuwd.

Boommm vindt dit leuk.
  5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Was dat de vraag dan? Alsof het iets uitmaakt wat jij daar van vindt. Je zegt het zelf al: in mijn optiek. Niet die van ts.

Ts, ik zou het bespreken met je nanny! Ik weet niet wat je haar normaal betaald maar ik denk (als zij ook daarbij ruimte voor vakantie heeft) en jullie de rest betalen dat je dan best een lager uurtarief kunt afspreken. Ik durf niet echt bedragen te noemen omdat ik alleen ervaring heb met een oppas meisje voor af en toe dus dat is niet vergelijkbaar. ​

Boommm vindt dit leuk.
  6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Gaat het om jezelf? Want op vier jonge kinderen passen lijkt me een behoorlijke opgave.

Zijn de tijden s nachts of overdag? Hoe oud is ze? Heeft ze zelf ook wat aan de vakantie of is het echt een werkweek?
    Allemaal factoren die meespelen.

Boommm vindt dit leuk.
  7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Maar ot, als ze mee wil op vakantie om op te passen voor 40/50 uur per week.
    Zou ik het gewone tarief doen, per slot is het jullie keuze om op vakantie te gaan en niet die van haar.
    Ervan uitgaande dat ze normaal gesproken in haar vrije uren haar eigen ding kan doen, zoals naar familie of vrienden thuis.
    En nu dus niet, is dat wel redelijk.
    Mits ze inwonend is, dan heeft ze wel de zorgtaak maar in haar vrije uren misschien ook vakantie.
    Zij is per slot wel aan het werk, ook al is dat niet in de normale omgeving.

Uuz, Manque en Boommm vinden dit leuk.
  8. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Waarom geef jij er dan aandacht aan, jou maakt het blijkbaar wel uit.

Maar ik heb ts al een antwoord gegeven eronder, dus rustig maar.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

@Rombely @Hopsatee We betalen haar normaal £200 per week.
    Op vakantie zijn wij natuurlijk allebei vrij en fungeert ze meer als een paar extra handen dan dat ze echt alleen met de kids is.
    Misschien dat ze een avondje kan babysitten en een keer een middag zodat wij met z’n tweeen op pad kunnen, maar meer gewoon als extra paar handen mee.

@Anne09 Tijden zijn gewoon overdag. We zijn gezegend met goede slapers :) We dachten aan twee hele vrije dagen als we één week gaan en verder alle avonden vrij natuurlijk.
    Wilde zelf ook een keer met haar een middagje weg, dus dan zijn de kinderen er ook niet bij.

Ze is 21 btw :)

a2cmieux en Hopsatee vinden dit leuk.
  10. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @Boommm
    Werkt ze anders ook diezelfde uren in een week?
    Dan zou ik het bedrag gelijk houden.
    Waar ze oppast is jullie keuze, zij is gewoon haar tijd kwijt

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Heb je het haar al gevraagd?
    Ik ben vroeger ook wel eens als oppas mee op vakantie geweest voor een weekje en ik vond het al super dat ik mee mocht. Ik hielp af en toe met de kinderen en ik kreeg ook af en toe wat vrije tijd (en wat zakgeld mee) en dat was gewoon prima. Ik heb toen verder geen loon ontvangen, maar wel dus de reis/accommodatie/eten en zakgeld voor een uitje (volgens mij rond de 50euro).

Hopsatee vindt dit leuk.
  12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon wat je haar normaal ook betaald? of misschien 150?
    Ik bedoel, vakantie of niet, ze is er altijd 24 uur toch?
    Zie niet in waarom vakantie dan ineens anders is?

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou het er even over hebben. Misschien ziet zij die vakantie ook wel als echt vakantie en betaal je haar alleen voor de uren dat ze alleen met de kinderen is.

14. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Ik zou niet moeilijk doen voor die laatste paar centen en haar gewoon betalen wat ze normaal ook krijgt.

chrystel73 vindt dit leuk.
  15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Ik zou in overleg gaan met de oppas.

16. Happygolucky

Happygolucky Bekend lid

10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Mijn zus nam haar nanny mee en betaalde haar normale loon gewoon door :) was geen overbodige luxe (of nou ja, wel luxe natuurlijk :D) met meerdere onstuimige kids in haar geval op de piste en man die thuis moest blijven ivm werk.

Uuz vindt dit leuk.
  17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ligt er ook beetje aan wat ze zelf vind.
    Een volledig betaalde vakantie is al heel wat toch ?

18. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Misschien kan je erbij zetten waarom je een oppas meeneemt op vakantie. Hebben jullie een kind dat extra zorg nodig heeft? Of moeten jullie tijdens je vakantie ergens werkgerelateerde verschijnen?

Ik zou mij namelijk moeilijk kunnen indenken waarom je een betaalde oppas mee zou nemen op vakantie. Dat is normaal juist het moment om met je gezin te zijn zonder derden erbij. En waar gast ze slapen? Ik neem aan dat ze een eigen hotelkamer of appartement krijgt. Als je haar bij jullie in laat logeren is ze 24/7 beschikbaar en dus aan het werk. En moet ze ook met jullie meeeten en mee op uitstap? In dat geval is ze dus volledig aan het werk en is er geen sprake van vakantie voor haar.

19. Ballon

Ballon Niet meer actief

Waarom moet zij erbij vermelden waarvoor ze de oppas mee neemt en wat is normaal, zonder derden? Voor hen is het blijkbaar normaal om de oppas mee te nemen, prima toch?

On topic. Ik zou even omrekenen wat je haar normaal per dag betaald thuis. Dit dan door berekenen voor de vakantie. Thuis eet ze ook mee enzo toch?

Juneau, Brilli en Hopsatee vinden dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Lastig, omdat ze niet 24/7 werkt, maar ze kan tijdens haar vrije uren niet even naar huis ofzo. Het ligt er aan wat zij zelf wil, als zij die vakantie echt als vakantie ziet en haar vrije uren ook zo invult, is dat natuurlijk prima en wil ze misschien enkel een onkostenvergoeding plus de uren die ze werkt betaald hebben. Maar als ze thuis werk moet laten liggen, of wat dan ook, en vakantie dus niet handig is, kan ik me voorstellen dat ze er meer voor wil zien om te compenseren met bv later thuis weer werk inhalen..

Deel Deze Pagina