Wel of niet naar school vlak na de bevalling?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by acnaib, Dec 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. acnaib

acnaib Bekend lid

May 19, 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Mijn oudtse zoontje wordt in op 14 maart 4 en mag dus naar de kleuterschool.
    6 April echter ben ik uitgerekend van ons 3de kindje en gezien de eerdere bevallingen verwacht ik het wel een weekje of 1,5 eerder.
    Nu ziet ik dus met de vraag ofdat ik de kleterklas niet beter een maandje uit kan stellen want ik ben bang dat het teveel wordt en een nieuw broertje of zusje erbij en hele dagen naar school.
    Daarnaast zou ik niet weten hoe ik het in de eerste weken zelf moet regelen met het weg brengen naar school en het nieuwe ritme vinden.
    Ik weet ook niet ofdat het een maandje uit te stellen valt ofzo.
    Iemand ervaring mee of adviezen?

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Je kindje MAG met 4 jaar naar school, het moet niet. Dus als jij het makkelijker vind om het uit te stellen zou ik dat gewoon doen.
    Heb er zelf geen ervaring mee.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hij hoeft niet naar school nog. Dus thuishouden is geen probleem.. Misschien lekker na de Meivakantie beginnen?

Mijn oudste is eind december geboren, daarna 2 weken vakantie, en toen ging de kleine alweer mee in de mc naar school (wel met de auto, lopend te ver).
    Mijn oudste ging toen al sinds september naar school, dus zat aardig in het ritme.

4. tulip

tulip Niet meer actief

hmm lastig, het is natuurlijk van te voren niet in te schatten hoe je kindje erop zal reageren. Aan de ene kant snap ik jouw redenatie helemaal, aan de andere kant heb ik een dochter die pas naar school gaat en ik zie hoe ze er naar toe leefde en duidelijk wist dat ze na haar verjaardag mocht. Aan die kant zou ik zeggen, laat dat lekker doorgaan voor je oudste. Maar misschien kun je de oefendagen enz inplannen en mocht het echt naar school gaan toch niet lukken kun je hem altijd thuishouden toch?? Is je man thuis na de bevalling, dan kan hij hem brengen of een oma of opa in de buurt??

5. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter was 4 jaar en 2 maanden toen de jongste werd geboren. Ik vond het juist fijn dat ze naar school ging, had ik de tijd voor de baby. Een vriendin met kinderen op dezelfde school haalde haar op en bracht haar thuis in de kraamweek.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Ik zou dat niet doen.

Gewoon naar school laten gaan.

7. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Je hebt toch altijd eerst die oefendagen? Die zou ik gewoon doen en maar kijken hoe hij reageert. Als hij het leuk vindt zou ik hem zeker naar school laten gaan omdat dat jou meer rust geeft overdag (en lekker tuttijd met je kleine wondertje).

Bovendien, je kunt het wel een maand uitstellen, maar zelfs dan is hij denk ik nog niet echt gewend aan de nieuwe thuissituatie. Bij mijn dochter duurde dat tenminste echt wel wat langer dan een maand.

Maar goed, als die oefenochtenden heel pittig voor hem blijken te zijn, dan kiezen wat jij vindt dat het beste is. Jij kent hem immers beter dan wie dan ook.

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik weet niet of je bijna-kleuter naar de kinderopvang gaat, maar als dat wel zo is, dan moet je misschien even navragen of je kind daar mag blijven komen als ie 4 is. Anders is ie 4 geworden en mag ie niet meer naar de opvang en ook niet naar school... Sneu voor hem en erg druk thuis voor jou.

Share This Page