neus keelamandelen verwijderen en buisjes bij bijna 2 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jongenmeisje, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    ons zoontje wordt in januari 2 en krijgt volgende week 10 december buisjes in zijn oren en daarbij worden den neus en keelamandelen verwijderd.

wie heeft hier ervaring mee op deze jonge leeftijd?

heeft er iemand tips?

2. kili

kili Niet meer actief

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij onze dochter zijn met 20 maanden de neusamandelen verwijderd en buisjes geplaatst. Met 25 maanden moesten toch de keelamandelen er ook maar uit en zijn de buisjes alweer vervangen omdat ze verstopt zaten.

Wat wil je weten?

4. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    wat ik graag wil weten is bv

hoe snel na operatie naar huis
    hoe herstel voor bij keelamandelen
    hoeveel pijn
    hoe ging het met eten en drinken na ok

is het een vooruitgang geweest?

alvast bedankt

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij de keelamandelen moesten wij 6 uur na de ingreep blijven

Ze is op dinsdag geholpen, die dag niet gegeten wel veel ijsjes en drinken en ze at woensdag gewoon weer brood zonder korst, donderdag wilde ze zelf stamppot mee eten(wel lauw) en vrijdag at ze gewoon weer normaal.

De pijn is mij alles meegevallen, we hebbn de dag na de operatie gewoon de diclofinac en pcm gewoon doorgegeven. De tweede dag diclofinac gestopt en de derde dag de pcm gestopt en ging meteen goed eigenlijk, weinig pijn gehad.

Wij hebben haar heel veel ijsjes laten eten en veel drinken.

Het is nu een week of zes geleden dus ik kan er nog niet heel veel over zeggen maar er zit zeker vooruitgang in, ze eet beter, is vrolijker. Nu helaas wel de griep te pakken maarja wie niet op dit moment ;)

6. Kwiebus

Kwiebus Lid

31 mrt 2008
    34
    0
    0
    De buisjes waren voor onze dochter echt een opluchting. Ze kwam echt zingend uit narcose en is onwijs opgeknapt. Ze heeft er na nergens last van gehad.

Keel en neusamandelen zijn bij haar op 3 jarige leeftijd verwijderd (dan was ze er wel wat bewuster van) maar dat is me enorm tegen gevallen. Echt wel een dag of 6 goed ziek er van geweest. Enorme meur uit haar mond vanwege de open wondjes in haar keel, echt misselijkmakend :$. Drinken en eten was wel lastig maar uit eindelijk is ze ook daar heel erg van opgeknapt.

Hou wel rekening met spugen (bloed) er na, dus lekker achterin zitten met een spuugbakje.

Succes en alvast beterschap!

7. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Het is echt afhankelijk van het ziekenhuis, bij mijn dochter zijn 15 nov. haar keelamandelen eruit gehaald en wij mochten zodra ze bij was en zelf kon lopen direct naar huis. Eerste dag wilde ze helemaal niks, uiteindelijk tegen de avond wel wat ijs op... Dag twee ging het eigenlijk best goed en at ze ook weer brood zonder korstjes. Dag drie weer een mindere dag en veel hangen maar ze wilde ook echt geen zetpil paracetamol meer en vanaf toen gelukkig iedere dag weer wat beter. Na een week at ze weer normaal.

Veel sterkte ermee!

Deel Deze Pagina