wel of niet naar turkije in oktober?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mamav2boefies, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik lees verschillende berichten over het weer in oktober in Turkije
    Wie kan mij vertellen hoe het in oktober is qua temperatuur?
    We willen naar side of lara

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja het weer is meestal nog prima maar het is wel aan te raden zo ver mogelijk zuidoost te gaan, dus echt richting Side/Alanya en wat daartussen ligt. Hoe westelijker, hoe regenachtiger het in dat seizoen wordt (hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar de kans is groter). Ik ben diverse keren rond die tijd in Alanya geweest en dan regende het in Antalya maar in Alanya (200 km oostelijker) was het altijd droog en heel warm en zonnig.

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Wij zijn een paar jaar geleden in Lara geweest in oktober, temperatuur was prima te doen alleen waren de zwembaden en de zee wel iets koud.

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dit. De zee was ook nog te doen maar zwembaden niet meer, erg koud. Dat vonden wij een groot nadeel.

5. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Oke bedankt!
    Meer reacties altijd welkom

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

De zee te koud :(:(:( . De zee is juist badwater-temperatuur in oktober omdat het de hele zomer is opgewarmd. Zwembaden heb ik geen ervaring mee maar nogmaals het verschil tussen Antalya (Lara) en wat oostelijker kan echt al heel groot zijn.

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Mijn nichtje en schoonzusjes vonden het echt te koud, de zee. Ik ben er zelf niet ingeweest omdat ik echt niet de zee in ga (vissenfobie :s)

8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik denk dat het ook afhangt van wanneer in oktober je gaat. Wij zijn halverwege de maand 2 weken geweest en de zee was tijdens ons verblijf duidelijk afgekoeld. Wij hebben ook 1 dag flinke storm gehad daarna was de zee een paar dagen erg onrustig (te onrustig om te zwemmen). Dit in combinatie met te koude zwembaden (mijn zoon is gek op zwemmen maar zelfs hij wilde niet van de glijbaan af en dat wil echt wat zeggen) vonden wij geen succes. Voor ons is het zwemmen erg belangrijk daarom gaan wij niet meer in oktober.

9. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier al 4 jaar in oktober naar Turkije, Lara- antalya.
    Steeds in de laatste 2 weken geweest, maar prima te doen.
    zwembad is idd wel wat koud, maar de zee is in al die 4 jaar prima op temperatuur geweest.
    Dit jaar weer eind oktober naar Lara ;)

10. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij hebben dezelfde ervaring in Lara. ;):D
    En de meeste resorts hebben verwarmde binnenbaden, dus voor de afwisseling prima te doen.
    Zee was gewoon prima.

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik zit hier ook erg over te twijfelen. Ik heb een vakantie geboekt naar Lara, eind april, maar wegens familie omstandigheden moet ik die waarschijnlijk annuleren :( Nu overweeg ik om 'm te verzetten naar de herfstvakantie, maar twijfel erg ivm het weer. We hebben juist een hotel geselecteerd op basis van de zwembaden en glijbanen en het zou jammer zijn als het daar te koud voor zou zijn.

Ik zou met m'n dochter en mn moeder gaan, maar m'n tante (zus van moeder) is plotseling heel erg ziek (terminaal), dus m'n moeder wil eigenlijk niet op vakantie nu.
    We hebben nu eigenlijk 3 opties:
    -reis annuleren
    -reis verzetten
    -zonder mn moeder gaan

Lastig hoor..

12. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Wij gaan waarschijnlijk naar Egypte

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Oprechte vraag: durf je het aan? Daar is het weer in oktober iig heerlijk :)

14. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ja hoor waarom niet?

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Naja, voor Sinai is er wel een negatief reisadvies afgegeven en het is onrustig in het land. Wij zijn niet snel bang maar voelden ons toch onprettig en hebben onze vakantie omgeboekt. Is wel persoonlijk, hoor.

16. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Wanneer zouden jullie gaan dan?
    Omgeboekt waar naar toe?

17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wij zouden in mei gaan. Nu omgeboekt naar Canarische eilanden, ben benieuwd.

Deel Deze Pagina