Snap ik en er is ook niks mis mee hoor, ik ben zelf ooit 2x met de ex en kinderen naar Turkije AI geweest en dat was voor een week echt best wel lekker, met kleine kinderen gewoon aanschuiven is ook erg relaxed. Als je wel voor Griekenland gaat, zou je dan niet kunnen kiezen voor half pension? Daar zal je zeker veel meer keuze in vinden qua hotels. Dat geeft je wel het gemak van je ontbijt en diner in je hotel maar ook de mogelijkheid om heerlijk te lunchen en de locale sfeer en het heeeerlijke eten te proeven. Beetje van beide. Ter info, de Griekse keuken wordt vaak wat lauw ipv warm geserveerd. En: als je een echt goed gemaakt souvlaki met een emmer tzatziki hebt geproefd ben je verkocht Qua bestemming: Zakynthos is prachtig groen met fijne zandstranden.
Ik vraag me altijd af wat het nut van die all ins precies is, dan kan je toch net zo goed thuisblijven? Hele dag bij het resort, wat zwemmen en veel niet-lokaal eten. Je ziet praktisch niets van het land. Misschien erg bevooroordeeld en zit ik er totaal naast maar dat idee krijg ik er een beetje bij.
Ik ben heel vaak in (omgeving) Side geweest. Mijn ex woonde daar in de buurt. En om eerlijk te zijn vind ik dat echt de minst leuke plaats van Turkije. Dan zou ik voor Alanya gaan. Supermooie plaats. En vind de mensen in Alanya een stuk vriendelijker dan in Side. In Side regelmatig ruzie gehad. Maar is wel wat jaren geleden dat ik in Side ben geweest. Toen was Side ook een stuk duurder dan Alanya.
Het ligt er ook aan met welk doel je op vakantie gaat. Wij willen altijd wel graag iets van de omgeving zien, maar na een hele drukke periode wil ik ook graag uitrusten. Dan is een al inclusive resort ideaal. Je hoeft niet om boodschappen, het eten staat klaar en plezier gegarandeerd voor de kinderen, je hoeft niet schoon te maken of te koken. Maar wij willen ook graag iets van de omgeving zien, dus we gaan wel van het resort af. En daarbij, de meeste mensen gaan daar toch ook heen voor het mooie weer. Dus nee, ik vind het echt compleet iets anders dan thuisblijven.
1 x all in op vakantie geweest, was meteen de laatste keer, niets voor ons. Wat we wel hebben gedaan is een aparthotel genomen waarbij je ook voor halfpension kon kiezen. We hebben alleen voor logies gekozen en ter plekke er voor sommige dagen halfpension bijgeboekt. Zolang je maar betaalt, vinden zij het al snel prima, en zo komt het geld ook bij het hotel en niet deels bij de reisorganisatie. Voor ons een fijne oplossing toen ze nog klein waren, sommige dagen aten we daar en op andere dagen buiten de deur of gewoon iets in ons appartement. Turkije, Griekenland of Spanje ofzo, tja, ze hebben allemaal hun charmes.
Maar hoezo door Erdogan? Wat moet die doen dan met toeristen? Ik heb er 2 jaar gewoond en ga er jaarlijks nog heen naar familie. Altijd super vakanties.
Als Turk en Nederlander zijnde, ben ik niet pro Erdogan, maar mag ik vragen waarom de mensen om je heen aangaven niet wegens Erdogan te gaan? Dat snap ik even niet.
Elk toerist, ongeacht de economische staat in het land, ondanks dat de bevolking eronder lijdt, wordt op voeten gedragen of t nou een driesterren hotel is of all inclusive. Je merkt er niks van als jij lekker aan het strand zit en je all inclusive buffet. De situatie in het land heeft geen effect op toeristen die voor 10 dagen komen en gaan. Alleen raad ik je wel aan om je mening niet uit te spreken en ook met niemand een akkefietje te hebben. Zelfs ik als Turk zijnde, met een appartementje in Istanbul, hou me heel vaak in.
Ik wil niet naar een land waar zo'n figuur het land bestuurd. Zal verder vast niks gebeuren als je daar op vakantie gaat maar wil mijn geld er niet aan uitgeven.
@Zoe123 Bedankt voor de tip voor Zakynthos, ik zal daar ook zeker even naar kijken en ook naar half pension. @Fanne heb ook even naar dat resort gekeken en ziet er prachtig uit. Maar 2x zo duur als ons budget dus kijk weer verder haha. Ik vind het ook totaal anders dan thuis blijven. Wij hebben altijd bungalowparken in NL gedaan en dat waren prima vakanties maar je bent toch best druk de hele dag met alles en niet altijd goed weer, En ik wil nu gewoon 1x een vakantie waarin ik lekker met mijn gezin kan ontspannen, aan kan schuiven voor het eten, niet zo veel doen gewoon maar genieten. En af en toe een boulevardje ofzo @Finca Voor ons persoonlijk niets, maar de mensen om ons heen vinden het te riskant en vanwege dat hij met Poetin ofzo bezig enz. En daar geen geld naar toe willen brengen. EN bang zijn dat er wat gebeurt. Wij staan daar zelf anders in maar als ik zoveel mensen om me heen hor die zeggen dat we het niet moeten doen, heb ik ergens zoiets van is het dan echt zo stom om daarheen te gaan? Het reisbureau kwam ook niet voor niet met dit land denk ik dan weer. @HBK zie bovenstaande reactie. Nee ik snap het. Wij zijn sowieso geen mensen die conflicten opzoeken of onze mening heel nodig moeten uiten in het openbaar, wat we thuis bespreken is anders
ik ben met mijn zusje op reis geweest en in Turkije, Alanya, zijn we echt ontzettend lastig gevallen door winkeliers en obers etc. Zo opdringerig inderdaad qua verkoop (maar ook echt aan ons zitten etc) en Egypte hebben we hetzelfde ervaren. Wij hebben dat echt vervelend ervaren (met name in Turkije) en om die reden zou ik inderdaad niet meer snel gaan. Andere landen waaronder Griekenland vond ik dat echt stukken minder. Maar dat zal inderdaad ook persoonlijk zijn. Zoveel mensen..
He gatverredamme! Dat opdringerigheid maak ik soms ook wel mee.. maar ik laat wel zien dat er niet van gediend ben. Dat is puur omdat ik Turks ben maar niet uit zie als een Turk, dus ik kan vaak eerst de toerist uithangen en vervolgens als de opdringerigheid teveel wordt wijs ik hun op hun rechten en dan komt de 'sorry' best snel. hahaha
Voor de goede orde, een dictator blijft een dictator. Dit is al jaren zo... Je moet het zo zien, een land waarin jij keihard werkt als burger zijnde, een pak melk koopt voor 17 euro, zonnebloemolie 5 liter koopt voor 180 euro en je energierekening is maandelijks 800 euro. De spanningen lopen erg op tussen de burgers, waardoor jij als toerist op straat dus opdringerig kan voelen. Maar in een resort zal je NIETS voelen. Je bent binnen, je geniet van de all inclusive waarvoor jij al hebt betaald. De eurootjes die jij omwisseld, heeft totaal geen effect op de economie en Erdogan zal er niet rijker op worden. Relatie met Putin en andere dictators in de wereld, tjah, het is allemaal geblaf. Rusland heeft Turkije nodig ivm energie levering aan EU en andersom ook voor andere dingen. Mijn advies zou nu oprecht zijn om juist Griekenland te vermijden, omdat de spanningen tussen TR en Griekenland nu enorm is opgelopen. Ik heb gehoord dat Afrika leuk is en Montenegro is ook een hele mooie plek om te zien.
Ja wij waren (en zijn haha maar het is 10 jaar geleden) wel beide blond haar, blauwe ogen, twee dames in Alanya.. was achteraf misschien ook iets waar we over na moesten denken. We hadden echt dat we tijdens het eten dan hadden dat de ober steeds bij ons kwam staan en kletsen, over je schouder aaide, telefoonnummer op je bord legde dat soort dingen. Op straat ons echt vast pakken etc. Was ook wel naseizoen dus ook niet mega veel toeristen meer. Gelukkig hadden we uiteindelijk een cafeetje gevonden van twee Turkse mannen die met 2 Nederlandse vrouwen waren getrouwd en totaal anders met ons om gingen en een beetje ons toevluchtsoord werden haha. Daar liet iedereen ons met rust