ik ben een fan van griekenland en als je in de zomer gaat- zou ik zeker voor 1 van de ionische eilanden kiezen met kinderen,vanwege de langzaam inlopende, heldere zee... zó mooi, heerlijk om te spelen in het water. En de eilanden zijn vrij groen van zichzelf. Wij zijn op Zakynthos, Lefkas en Corfu geweest. Lefkas is denk ik iets te kleinschalig. Op de andere 2 is net wat meer te zien. Kefalonia staat nog steeds op mijn lijstje - maar te duur (voor ons) in de zomer - en te koud eind april . Deze mei vakantie gaan we voor de 2e keer naar Kreta met de familie. Daar kijk ik ook enorm naar uit....
He gadverdamme zeg over je schouder aaien enzo? Waar halen ze het lef vandaan he! Maar ik maak dat zo vaak mee, zelfs als ik met mijn man loop door Istanbul, is er altijd wel eentje die een aai geeft over mijn rug, alsof ik in de weg sta. Dan kan wel enorm boos worden. Waarom moet men persee aanraken? Ja en jammer genoeg, Alanya, Antalya, waar allemaal dromers werken in resorts in de hoop dat een toerist verliefd wordt en hun meeneemt naar de welberoemde en geweldige EU ahhahaha. Ik heb zelfs een keer meegemaakt, twee jonge meiden Nederlandse, toevallig waren we in hetzelfde ressort, werden ze een keer lastig gevallen aan hun hoteldeur door een paar medewerkers daar. Echt verschrikkelijk.. maar wel goed aangepakt natuurlijk. Helaas gebeurt dat wel vaker joh.. schaam me diep soms als ik zulke dingen zie.
Kijk eens naar Rhodos. Heerlijke vakantie gehad daar! Ik ben in Alanya, Antalya (Lara), Belek, Side, Marmaris geweest en heb ook n tijdje gewerkt in Antalya en omgeving. Side en Marmaris vond ik persoonlijk leuker dan de andere plaatsen. Antalya is een fantastische stad maar de AI resorts in Lara.. mwah. Veel van hetzelfde. Ik vind de afgelopen jaren de prijzen veel te hoog voor wat je krijgt en de onrust en steun aan Rusland te groot, dus ik ga niet meer terug.
Waar je ook even om moet denken is dat het enorm warm is in Turkije in de zomer. Daar moet je wel tegen kunnen. Wij zijn afgelopen herfstvakantie naar Side geweest en met 28-30 graden was het soms al te warm (lopen naar het oude centrum of geen strandbedje vrij met parasol). Sommige Nerderlanders die in Turkije wonen komen juist vanwege de hitte naar Nederland in de zomer…..