Zomervakantie op een berg en zon en zwembad, is dat mogelijk?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door knor1981, 12 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    5 jaar geleden zijn wij naar italie gereden, ee kwamen toen door zwitserland en dat zagxer allemaal zo mooi uit.
    Mijn man wil wel graag op vakantie ergens eem beetje in de bergen, oostenrijk ofzo.

Hij wil het liefste op een berghelling zitten. Ik wil graag iets waar beetje animatie en speelgelegenheid bij zit. Liefst ook een zwembad. Ik snap dat je geen zongarantie hebt in een land als oostenrijk maar kan het wel dat je en op een berg zit en het een graad of 25 word? Zo ja waar moeten we zijn. Karinthie heb ik al gelezen, is daar iets wat aan onze wensen voldoet?

Kom maar op met de tips.

Kids zullen dan 4, 5 en 7 zijn.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    Als je in de bergen zit, wat moet je met een zwembad? Zoveel prachtige bergmeren met geweldig zwemwater, net zo helder en rustig water als een zwembad, vaak met toezicht en strandje met speeldingen en zo... en met de zo'n zit t meestal ook wel goed hoor.

hummeltje5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Wij gaan voor het 4de jaar met de kinderen de bergen in. En het voelt voor mij als een thuiskomen. Zo fijn en rustig is het in de bergen.

Wij wandelen een paar dagen met de kinderen, er zijn veel thema wandelingen speciaal voor de kinderen. Overal zijn speeltuinen te vinden op de berg. En er is echt genoeg te doen.
    We nemen altijd een handdoek en zwembroek mee onderweg, maar ook een regenjas...
    Vaak komen we wel een beekje of meer tegen waar ze in kunnen jumpen, of begint het toch net even te regenen...
    Vrijwel op alle plekken waar we geweest zijn is een openbaar zwembad in de buurt, dus ja dan moeten we even met de bus of auto,maar dat maakt ons niet uit.
    Verder bij slecht weer zijn er genoeg museums, of bezienswaardigheden te vinden, ook hier heb je vaak de auto nodig.
    Wij nemen dit jaar de fietsen mee, en gaan proberen de auto zoveel mogelijk stil te laten staan.

Wij vinden oostenrijk echt een heel kindvriendelijk land. Zomers en winters

4. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Tja, als je echt op een berghelling zit, zul je over het algemeen niet op een vakantiepark zitten met vanalles erbij, zeker geen zwembad. Dorpen liggen over het algemeen niet op een berghelling of hooguit een deel van de bebouwing. En een zwembad op een berghelling, dat wordt toch al wel wat lastiger.

Wat betreft de temperatuur: hoe hoger je op een berg zit, hoe lager de temperatuur. Dat wil niet zeggen dat het geen lekker weer kan zijn. Zeker als het in het dal erg warm is (wat op zich best kan afhankelijk van waar je zit en of je geluk hebt met het weer), kan het juist bergop aangenamer van temperatuur worden maar nog steeds lekker zijn. Ook weer afhankelijk van hoe hoog je gaat natuurlijk.

Houdt er ook rekening mee dat het misschien heel romantisch klinkt om ergens op een berg te zitten, maar dat dat ook vaak betekent dat je voor alle voorzieningen steeds naar beneden moet. Dus of je dat nu zo ideaal vindt?

Als je echt lekker weer wil, dan zou ik Karinthië wel aanraden, daar heb je toch de meeste kans op lekker weer. En dan niet op een berg gaan zitten, maar lekker aan een meer en in het meer zwemmen. Dat is echt heel aangenaam daar. En dan lekker de berg op voor uitstapjes. Maar wij hebben ook in Zwitserland en op andere plaatsen echt wel lekker weer gehad in de zomer. Alleen kan dat ook afgewisseld zijn met mindere dagen, meer dan je in bijvoorbeeld Italië zit. Qua lekker weer zou je ook nog eens naar Zuid-Tirol in Italië kunnen kijken trouwens.

Geen tips voor iets waar ook nog eens echt animatie bij zit. Daar hebben wij in Oostenrijk en Zwitserland geen ervaring mee. Maar je hebt er wel hotels/accommodaties die op gezinnen gericht zijn en waar dat soort voorzieningen ook vast wel aanwezig zijn.

5. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Ik zou zeker zeggen Karinthie (Oostenrijk). Redelijk zonzeker en bergen. We hebben er wel eens op een camping met zwembad gezeten. En keken zo tegen de bergen aan. Mooie meren daar.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Wij zaten in saalvach hinterglemm. In de buurt van sell am see en de grossgluncker.

In het dorp was niet heel veel te doen maar ze hadden wel wat winkels en een zwembad waar je naar toe kon ( koud water)

In de buurt heel veel speeltuin dingen voor verschillende leeftijden. Je wandelt een route en daar liggen de speeldingen aan.

Als je naar het volgende dorp gaat kun je ook met de kabelbaan de berg op. Ze hebben daar een super leuke wandel speel route.

Omdat het een wintersportgebied is heb je in de zomer minder te doen maar wij hadden via de anwb veel korting. Ontbijt, 4 uurtje en avondeten met drinken gedurende dag zat er allemaal bij in.

In het dorp zelf kun je ook een stuk berg op wat mooi wandelen is.

7. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Wij zaten in Otztal afgelopen zomer en hebben meerdere keren gezwommen in het verwarmde zwembad bij Langenfeld. Temperaturen overdag waren 20/25 graden maar met het verwarmde water prima te doen. Ook paar keer naar zwemmeer geweest, sochtends berg op en smiddags aan meer/zwembad.

8. Butchke

Butchke Niet meer actief

Niet op een helling maar misschien is dit wel een aanrader:
    Hotel Mozart vital in Ried, dichtbij Serfaus
    https://www.mozart-vital.com/familienhotel-mozart.aspx

Wij zijn hier jaren geleden geweest toen de kinderen nog klein waren. Alles is daar super geregeld en helemaal op kinderen gericht incl animatie, zwembad en zwemmeer.

9. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.849
    4.103
    113
    Wanneer was je daar?
    Wij zaten afgelopen zomer in Saalbach en met de jokercard die we bij het appartement kregen, konden we veel liften gebruiken, midgetgolfen op 2 plaatsen en gratis zwemmen in een heel leuk zwembad in het dorp. Er was echt vanalles te doen zowel in het dal wat als op de berg.
    Wij zaten trouwens nu wel een beetje op een berghelling.

TS ik denk dat je zoiets moeilijk zal vinden, op een berg liggen juist de vrijgelegen appartementen etc. Qua weer is het in de bergen sowieso niet zeker wat je krijgt, zelfs met een korte termijn weerbericht kan het toch anders zijn dan de voorspelling.
    Meeste kans op mooi weer in Oostenrijk is idd Karinthie. Ik heb geen tips voor een verblijf daar.
    Is 2 plekken combineren nog een optie? Weekje op de berg ergens voor activiteiten (die er altijd genoeg zijn in de bekendere dorpen) en weekje op park oid met animatie etc.
    Oostenrijk is wel een fantastisch land (ons favoriete land), maar voor mooiweergarantie moet je er niet zijn.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Dit was voor corona. Er waren appartementen die inderdaad gebruik maakte van joker kaarten maar dat was deze niet.

Maar het eten en drinken was inclusief.

olleke vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.926
    113
    Wij zaten in Susten Zwitserland op een camping met zwembad op een berg. Prachtig! Zwembad was wel heel koud haha, ondanks de 30+ temperaturen overdag.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    wij waren afgelopen zomer in de italiaanse dolomieten. prachtig. we zaten tussen de bergen uitzicht op prachtige rosengarten (val di fassa). Iedere dag wandelen met liftjes omhoog, een rondje lopen, ook prima te doen met kleinere kinderen want je kunt het omhoog lopen skippen, veel berghutten om even uit te rusten. temperatuur was op 1400 meter waar onze camping was, nooit heel heet, sochtends rond de 15 graden, en overdag richting de 23-27. wel iedere middag een flinke onweersbui.
    Ik wil eigenlijk ook graag nog eens naar oostenrijk. op weg naar italie reden wij door het Otztal was ook mooi. en in karintie heb je vaak ook lekker weer. dus ik lees ook nog even mee of iemand nog een goede tip heeft.
    In frankrijk heb je ook mooie regios, de vercors, de vanoise, Ecrins en veel campings. of het aosta dal in italie. zwitserland is prachtig maar voor een paar nachten of met een grote portemonnee, want het is daar zo duur.

13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.849
    4.103
    113
    Ah dan is er denk ik de afgelopen jaren veel bijgekomen, want het is echt niet meer alleen voor wintersport. In de zomer is het trouwens ook echt voor mountainbikers nu heel interessant. En mooi zwembad!

14. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Net over de grens heb je ook regio rondom kufstein. Niet enorm hoge bergen maar daardoor is het weer ook beter. In dat dorp zit ook een groot openbaar zwembad.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Geen idee. Mountainbiken deden ze toen ook veel. Het zwembad waar je naar toe kon was super mooi maar ook heel koud.

Toen we jaren geleden keken had je ook appartementen waar je de joker kaart bij kreeg maar voor ons was het interessanter om voor een andere te gaan.

Anwb had toen een mooie aanbieding zeker omdat onze zoon jong was.

Omgeving is prachtig.

16. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Zwitserland is inderdaad niet goedkoop. Maar wij hebben daar 2x in een accomodatie gezeten die in de zomer heel goed betaalbaar was (in de winter echt een stuk duurder). Toen kreeg je ook een kaart waarmee je o.a gratis met de kabelbaan in het dorp (tegenover de accomodatie) omhoog kunt. Erbij zit ook een zwemmeertje (wel koud). Geen idee of dat nog steeds zo betaalbaar is. De accomodatie heet Surses Alpin en ligt in Savognin.

knor1981 vindt dit leuk.
  17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Eifelertor!
    Oke het is geen oostenrijk of Zwitserland, maar Duitsland.
    Heeft ons heel positief verrast 2 jaar geleden.
    Nette huisjes, prachtig uitzicht over de bergen.
    Mooi buitenzwembad en er is een binnenzwembad.
    Leuke speeltuinen en niet een groot of massaal park.
    In de omgevings is genoeg te doen en te zien.
    En wij hadden echt super weer de hele week.

knor1981 vindt dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.926
    113
    Dat viel me vorig jaar dus zo erg mee. Paar jaar terug was het verschil met Nederland veel groter heb ik het idee. Misschien omdat alles hier zo duur is, maar viel me toen echt op.
    Ok, uitgebreid uit eten zou ik nog niet doen denk ik, maar een hapje snel ergens kon prima

19. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83

Deel Deze Pagina