ANWB partnerpas

Discussion in 'De lounge' started by Supi, Jan 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Af en toe rij ik in onze auto en de ANWB pas ligt daarom erin zodat ik ook geholpen word als er wat aan de hand is.

Nu te horen gekregen dat ik maar een anwbpartnerpas moet aanvragen zodat ik dezelfde pech hulp krijg als mijn vriend.
    Geïnformeerd bij de ANWB Hoe dat zit maar ik vind het niet duidelijk en ook nog eens geldklopperij als ik er vanaf volgend jaar voor moet betalen.
    De pas van mijn partner is persoonsgebonden, maar op de partnerpas (die van mij dus) komt een kenteken te staan. Daarmee krijg ik dus geen hulp als ik een keer de auto van mijn ouders leen. Dan is de pas toch niet persoonsgebonden maar auto gebonden? Of zie ik dat verkeerd?

Het was druk dus ik ben er niet te lang op doorgegaan, maar ik vind het allemaal vreemd. Dus de ene pas is persoonsgebonden en de ander (die ik verplicht ben om te nemen anders krijg ik geen pech hulp) is autogebonden. Is dat niet een beetje vreemd of ligt dat aan mij?

grind hopelijk niet te verwarrend voor jullie;)

2. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je bent toch de partner van je man en niet van je ouders? Je krijgt icm het abbonnement van je partner korting dus is het in mijn ogen toch wel een beetje logisch dat je alleen in jullie auto de hulp krijgt.

3. Me88

Me88 Bekend lid

Apr 5, 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Mijn man heeft ANWB instap voor €55
    Ik heb het partnervoordeel en daar betalen we €35 voor

Op mijn pas staat geen kenteken en is gewoon persoonsgebonden.

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij hebben dit wel gedaan voor mijn auto... Mijn man rijdt er af en toe in (hebben ook een leaseauto) en voor dit jaar was dat pasje gratis vanaf volgend jaar 5 euro dat hebben we er wel voor over.
    Ik vind het geen geldklopperij

5. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Toevallig heb ik net vorige week een abonnement afgesloten, dus weet er alles van ;):). De pas van je partner is persoonsgebonden, hij is namelijk volldig lid. De partnerpas is aan de auto van je partner gebonden, omdat je gekoppeld bent aant zijn abonnement, dus alleen gebruik mag maken van de service aks je in zijn auto rijdt (die moet dus ook op zijn naam staan). Ook wel logisch toch, anders zou je een volledig abonnement hebben zonder extra kosten... Geloof trouwens dat je wel met korting een 2e abonnement af kan sluiten, misschien is dat dan een betere optie? Volgend jaar betalen voor de partnerpas is overigens maar €5 per jaar ;)

6. Leo85

Leo85 Niet meer actief

De partnerpas is nieuw, dat is inderdaad gebonden aan je auto en aan het abonnement van je man. Hier ook net 1 aangevraagd. Wij hebben ook maar 1 auto waar we beiden in rijden, en het is nu dus inderdaad zo dat je niet meer met je mans pasje geholpen wordt.

Je hebt ook een partnerabonnement (Wegenwacht met Partnervoordeel), dat is voor als je allebei een eigen auto hebt..

Zijn dus 2 verschillende dingen.

Het is inderdaad een beetje geldklopperij, die partnerpas, aangezien je eerst gewoon per auto 1 pasje nodig had, en nu dus per persoon, waar je volgend jaar dus ook voor moet gaan betalen, terwijl er qua pechhulp niks verandert..

7. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Dit heb ik ook.

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Zo ver ik weet was het altijd persoonsgebonden hoor ik had al heel lang een pasje en als mijn man met de auto weg was (alleen) kon hij niet het pasje gebruiken wat op mijn naam staat.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ben ik even blij dat ik geen ANWB meer heb maar gewoon via de verzekering. Is het gewoon gekoppeld aan de auto. Dus of ik er nou in rij, of mn vriend, of mn collega, gewoon altijd hulp en dat voor maar 5 euro per maand voor heel Europa,woonplaats en vervangend vervoer.

10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Ik gebruik al jaren het pasje van mijn partner ...
    Nu sinds een jaar staat de auto op mijn naam en het pasje op vriend naam ... 2 weken geleden accu stuk ANWB gebeld op zijn pasje voor mijn auto .. Ze zeiden er niks over hoor ...

11. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Vind het belachelijk. Dit jaar is hij nog gratis maar volgend jaar neem ik gewoon pechhulp bij mijn autoverzekering. Dan is het onafhankelijk van wie er in mijn auto rijdt

12. babymama87

Sep 28, 2013
    65
    0
    0
    Misschien handig om bij garages in de buurt te informeren dan. Sommigen hebben voor rond de 50 euro dat je je auto voor pechhulp verzekerd. Dan maakt het niet uit wie erin rijd.
    Ben je wel goedkoper uit als je toch bijna nooit in een andere auto rijd.

13. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Het is heel belachelijk deze nieuwe actie van de ANWB. Het zal ze zeker veel leden gaan kosten. Pure geldklopperij.
    Er is al onderzoek naar gedaan, en ik geloof nooit dat het lang stand houd.

Share This Page