Onverklaarbare regelmatige harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door louan, 3 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louan

louan Niet meer actief

Hoi dames,

Eergister ben ik opgenomen geweest wegens regelmatige harde buiken. Ik heb al heel lang last van mn buik maar urine is altijd schoon.

Zondag begon al onrustig met onregelmatige harde buiken, zeker wel een stuk of 10 tot 15 per uur. Naarmate de dag vorderde werden dit er steeds meer en steeds heftiger. Toch maar besloten de vk te bellen. Die kwam meteen, ook tijdens haar bezoek bleven de harde buiken aanhouden. Naar het ziekenhuis.

Ik begon het al aardig benauwd te krijgen, dacht zal toch niet!?!?! Want op een gegeven moment kwamen de harde buiken om de 3 minuten:eek:. Mijn hele buik voelde beurs aan voornamelijk aan de rechterkant.

Meting van baarmoedermond moest uitsluitsel geven of ik aan het bevallen was. Alle scenario's waren ondertussen al besproken. Gelukkig!!! was de baarmoedermond nog mooi lang! pak van mn hart.

Uit voorzorg ben ik de nacht gebleven. Harde buiken waren er nog wel maar minder sterk nog wel veel achterelkaar. Ik mocht naar huis als mn baarmoedermond nog mooi lang was. Nou gelukkig was dit het geval, hij was zelfs wat langer nu. Als ik aan het bevallen was dan zou hij niet eens meer lang worden. Super goed nieuws dus.

Mindere nieuws is dat we niet weten hoe ik aan de harde buiken kom. Ik ben inmiddels thuis en heb ze nog steeds. Die rechterkant die zo beurs was zitten dus 2 myomen en kan zijn dat mn baarmoeder daar op reageert omdat deze pijn doen.

Ik ben super blij dat meisje blijft zitten zeker gezien het feit dat mijn zoon 5 weken te vroeg geboren is.
    Maar de pijn is niet te harden. Slik paracetamol, maar met elke beweging van de baby of mezelf, zelfs lopen, omdraaien of lachen doet ontzettend veel pijn. Gyn zegt dus dat dit 'gewoon' een kwaal kan zijn:eek:.

Heeft iemand dit wel eens gehad. Onverklaarbare harde buiken en ging dit wel over? Of heb je hier last van gehad tot aan bevalling?

2. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Want ontzettend vervelend van de harde buiken en ook dat er nog geen oorzaak is gevonden.
    Iedereen lichaam is anders, dus mijn ervaring hoeft niet de jouwe te zijn.

Ik had bij mijn vorige zwangerschap met 24 en 29 weken vroegtijdige weën. Veel harde buiken, geen blaasontsteking. Ze zeiden dat ik toch teveel deed waarschijnlijk wat mijn buik prikkelde. Ik stopte met 29 weken met werken en pakte rust. Toen was het over. Wel nog snel harde buiken, maar lang niet zoveel en zo intens als dat het was.

Misschien dat je onbewust teveel doet? Wasje hier, wasje daar, even de stofzuiger erdoorheen, nog even boodschapjes etc. Ik roep nu maar wat, maar alles bij elkaar kan soms teveel zijn?

louan vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    Het is heel irritant. Bij mij was het gelukkig 'gewoon een kwaal'. Ik deed eigenlijk vrij weinig, dus kon ook niet nog minder doen of zo. Nu doe ik meer dan toen maar moet ik het echt bond maken om pijn te krijgen en dan alsnog is het een harde buik ipv dat het echt op weeën leek zoals toen.

Met jouw termijn zou het misschien ook pogingen tot indalen kunnen zijn. Ook al is het aan de vroege kant.

louan vindt dit leuk.
  4. louan

louan Niet meer actief

Ze spraken hier ook over een mogelijk overprikkelde baarmoeder. Maar zit al heel lang thuis en die dag lag ik ook plat omdat ik doe buiken al sinds de ochtend had.

Voor dat dit gebeurde kreeg ik al snel een harde buik. Bv als ik in laag tempo een trap opliep of gewoon een meter of 100 aan het lopen was. Moest ik gewoon stil staan om een harde buik op te vangen.

Was erg geschrokken!

5. louan

louan Niet meer actief

Precies hoe je het schrijft, ik doe al bar weinig, kan niet nog minder doen. En moet eigenlijk ook in beweging blijven. Want anders denkt baarmoeder ook van wat gebeurd er hier als ik even een iets drukkere dag heb en kan dan weer zo reageren. Baby is ook erg druk de rolt se hele dag van de ene kant naar de andere:roflmao:.

Ik hou mn lijf gewoon goed in de gaten. Mag paracetamol, gyn zegt dat weeën er dwars doorheen komen.

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Heel herkenbaar! Ik had vanaf week 16 ongeveer 40 harde buiken per dag en de piek was precies met 23.9 weken.( er werd zelfs gesproken dat als de bevalling voor 24.00 begon en onze zoon werd geboren ze niks zouden doen.:cry:) Binnen 5 minuten 8 hardebuiken geteld! Ik weet niet wat jou is vertelt maar ik mocht in de zwangerschap buiten 2 keer per dag maximaal 10 minuten lopen. Na 32 weken werd ik er wat relaxter in. En liep ik wat langer buiten, de harde buiken kwamen toch wel.:|

Hou je harde buiken goed in de gaten, vertrouw je het niet? Bellen! Daar zijn ze voor.

louan vindt dit leuk.
  7. louan

louan Niet meer actief

Jeetje heftige ervaring! Met hoeveel weken ben je uiteindelijk bevallen?

Hier begonnen ze ook met overplaatsing naar academisch ziekenhuis etc. Kreeg het Spaans benauwd.

Ze hebben niet echt instructies meegegeven. Wel goed naar mn lijf luisteren en als ik het niet vertrouw uiteraard bellen. Ik kan sowieso niet meer dan 100 meter lopen dus ga het niet opzoeken.

Ik heb ook 2 myomen die dus ontiegelijk veel pijn doen. En blijf pijnlijke buiken houden met kramp in onderbuik en rug. Ik slik nu 4 paracetamols per dag maar heb gelezen dat dit maar max 6 dagen achterelkaar mag. Ik heb ze echt nodig wil ik de dag doorkomen. Ik vraag me af wat er na die 6 dagen gebeurd maar dat bespreek ik nog wel met de vk.

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Mijn vliezen braken met 40.2 weken en met 40.4 weken ben ik bevallen. Dus ik heb de zwangerschap helemaal voldragen gelukkig!

Ik zat ook in een academisch ziekenhuis en ik had de bevalling ook bij geen 1 ander ziekenhuis aangedurfd achteraf. ( traumatische bevalling) een academisch ziekenhuis heeft zoveel meer kennis dan een streekziekenhuis probeer dat positief om te draaien als je er nog moeite mee hebt dat je doorgestuurd bent.

Loop ook zeker niet meer als dat je aankunt ivm de harde buiken. Misschien is een rolstoel wel iets voor je? Kunnen jullie toch nog dagjes weg zonder dat jij veel hoeft te lopen. Klinkt natuurlijk heel heftig, maar hier heb ik dat een keer gedaan.

Ik zal straks eens googelen wat dat precies zijn. Ik zou mij niet zo'n zorgen maken om de paracetamol. Soms moet je iets slikken omdat je het echt nodig hebt. Ik heb medicijnen voor mijn epilepsie en die slikte ik ook gewoon door. Wat moet dat moet.

louan vindt dit leuk.
  9. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
    Hier lrecies hetzelfde. Heb ook al een aantal keer in het ziekenhuis gelegen. Het is niet te verklaren. Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn baarmoeder gevoeliger is dsn bij een ander.

Stop met werken, en neem je rust!

louan vindt dit leuk.
  10. louan

louan Niet meer actief

Ok. Fijn te lezen dat je de zw hebt voldragen! Ook al was je bevalling traumatisch weet er helaas alles van.

Bij mijn zoon kreeg ik vroegtijdig gebroken vliezen met 34.5, met 35 weken rond is hij geboren. Met 5 cm ontsluiting werd mij verteld dat er geen plek was op de neo voor ons kleintje. Zijn toen met gillende sirenes en 7cm ontsluiting naar een ander ziekenhuis gesjeesd. Met 9 cm ontsluiting kwam ik binnen en 20 minuten later was hij er met knip en pomp. Verschrikkelijk was dat!!

Dus toen ik nu weer hoorde ander ziekenhuis ging alles weer door mij hoofd maar dan nog nóg vroeger. Maar wat moet dat moet idd!! Maar ben nu weer 1ste lijns dus hoef niet naar een ander ziekenhuis. Hopelijk helemaal niet:D.

Rolstoel hele goede tip met de dagjes weg moet nog de hele kindervakantie door:confused:.

11. louan

louan Niet meer actief

Zaten hier ook aan een overprikkelde baarmoeder te denken idd. Ik was al gestopt met werken ivm klachten, maar goed ook denk ik nu. Hoop dat dit even wegblijft. Vannacht slecht geslapen had veel pijn. Vanochtend ok opgestaan hopelijk blijft het rustig vandaag.

12. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Ik heb dit met dezelfde termijn gehad bij mn oudste, bij mij hielpen voetenbadjes met magnesiumvlokken (gewoon van de tuinen) erg goed, sindsdien twee zwangerschappen geen last meer gehad! Helpt ook super tegen kuitkramp

louan vindt dit leuk.
  13. louan

louan Niet meer actief

Thnx voor de tip. Heb toevallig ook erg last van mn kuiten.

Love1987 vindt dit leuk.
  14. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
    Ik hoop met je mee. Het is zo vervelend. Succes!!

louan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina