Wel of niet oke

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Judi, Apr 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    14 Februari was mijn eerste dag van de laatste ongesteldheid.
    Ik heb twee maal een test gedaan (25 en 31 maart), allebei positief.

3 april zijn wij samen naar de Gyno geweest.
    (Ik heb een proteine C te kort, dus meer kans op bloedpropjes en in het verleden 3 maal een mk gehad, vandaar meteen de Gyno i.p.v. een vk).

Bij de Gyno heb ik een inwendige echo gekregen. Er was wel een vruchtje te zien, maar zij kon nog niet zien of het hartje klopte.
    Zij denkt dat het vruchtje misschien nog 6 weken is i.p.v. 7 weken (wat wij uit de berekening hadden gehaald).

Het gesprek erna ging over het uitstrijkje die er bij mij gemaakt was.
    Deze is niet goed. Pap 3A. Dat doet mij ook allemaal geen goed moet ik zeggen.

Voor deze dag had ik veel last van pijnlijke, gespannen en opgezette borsten en voelde nog wel eens kleine krampjes onderin mijn buik.
    Nu heb ik het gevoel dat het allemaal over is. Lichtelijk pijn in mijn borsten, maar dat is alles.

Ik heb geen bloedverlies, maar toch lees ik dat er vaak genoeg een vruchtje al een paar weken niet meer schijnt te leven, zonder dat je het zelf weet laat maar zeggen.

Ik weet niet wat ik van mijn lichaam moet denken, hoe het er voor staat en hoe het met de combi wel zwanger/ niet zwanger en de pap 3a zit.

14 april is de volgende echo ... dat is lang wachten.
    Een zeer onzekere tijd mag ik wel zeggen.

Ben ik nu zwanger of niet :(:

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Judi,

zwanger ben je zeker, maar ik kan je ook niet vettellen hoe het verder zal gaan. Als ze nog geen hartje zien kloppen, ben je inderdaad in ieder geval niet verder dan 6 weken en hopelijk was dat het geval bij je. op de volgende echo zul je zien of het vruchtje gegroeid is en of het hartje klopt. Is dit niet het geval, is het helaas geen goed nieuws. Maar we zien het wel vaker hoor, dat mensen minder ver zwanger zijn dan dat gedacht wordt.
    PAPP3A, daar doen ze waarschijnlijk niets mee zolang je zwanger bent. PAPP3A wil zeggen dat er bij de baarmoedermond cellen zijn gevonden in het uitstrijkje die woekeren, dus actief zijn. Dit kan een voorstaium van baarmoederhalskanker zijn, maar in de meeste gevallen is het loos alarm. Ik dacht ook dat in dit stadium de cellen nog niet heel hard delen en er dus ruimte is om te wachten tot na de zwangershcap, zlefs als je die helemaal uitdraagt. Maar hier weet ik verder zelf te weinig vanaf. Ik begrijp dat je even niet meer weet wat je van je lichaam moet denken, maar je kunt niets anders doen dan afwachten. Ik duim met je mee dat de zwangerschap goed zit, want ook met PAPP3A kun je een hele goede zwangerschap hebben.

Groetjes Brigitte

3. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    Vandaag de echo.
    Het was lang wachten en flink veel geduld hebben, maar het is bijna zover.

Jeetje wat spannend :)

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    En Judi,

hoe is het gegaan?!

Groetjes Brigitte

5. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    Het verloopt goed wat zwangerschap betreft. 2 Mei heb ik mijn 3e echo alweer en dan weten we beter hoeveel weken en dagen ik zwanger ben.

Wat de Papp betreft heeft de gyno 4 hapjes van de baarmoedermond weggenomen. Het viel echt niet mee. Het was echt balen wat een ...gevoel zeg. Terwijl ik veel pijn kan hebben, deed het mij zeer veel pijn.

De uitslag krijg ik 2 mei te horen.
    Hopen dat dat ook goed is.

Share This Page