Uitgegeven: 14 februari 2007 11:07 BRUSSEL - De Belgische autoriteiten onderzoeken de mogelijkheid het huwelijk van een dertienjarig meisje nietig te verklaren. De jonge bruid had trouwambtenaren van de Brusselse deelgemeente Schaarbeek wijsgemaakt dat ze ouder is. Het meisje, dat er ouder uitziet voor haar leeftijd, had gezegd dat ze haar identiteitskaart was kwijtgeraakt. Haar familie speelde het spel mee. De politie had een verklaring afgegeven dat het meisje haar identiteitskaart was kwijtgeraakt. Daarop kon die zonder enige controle een valse geboortedatum opgeven, meldde de Belgische krant La Dernière Heure woensdag. Nietig De politie onderzoekt nu waarom de opgegeven geboortedatum niet is gecontroleerd. Tegelijk proberen de ambtelijke diensten in Brussel het huwelijk nietig te verklaren. Zelfs als het land van oorsprong een dergelijk huwelijk toestaat, blijft het in België onmogelijk op 13-jarige leeftijd te trouwen. (bron:nu.nl)
How BIZAR Dat zulke instanties dat niet controleren en wat voor ouders heeft dat meisje wel niet dat ze het spel mee spelen!
Heel bizar idd. Maar als je je id kwijt bent kun je toch een nieuwe aanvragen? Hoe oud zou de man zijn ... ziek hoor.
Nou ja zeg! Hoe kan je als instantie nou iemand laten trouwen zonder de juiste identiteitspapieren? Dat is vragen om moeilijkheden! Maar wat is er bekend over de reden van het trouwen en met wie ze is getrouwd?
Dit vond ik via geenstijl: 13-jarig meisje getrouwd in BrusselEen 13-jarig meisje uit Brussel heeft zich in 2004 voorgedaan als haar 23-jarige zus om te kunnen trouwen met een Marokkaan. De 24-jarige man wilde zo een verblijfsvergunning krijgen. De jonge bruid, die er ouder uitziet voor haar leeftijd, had trouwambtenaren van de Brusselse deelgemeente Schaarbeek wijsgemaakt dat ze haar identiteitskaart was kwijtgeraakt. De politie had daarna een verklaring afgegeven, waarop het meisje zonder enige controle haar geboortedatum met tien jaar kon vervalsen. De moeder van het meisje deed mee aan het bedrog. De ongetrouwde zus van het meisje was de afgelopen twee jaar op reis. Bij terugkeer ontdekte ze de fraude toen ze vorig jaar een oproepkaart kreeg voor de verkiezingen. Bij haar burgerlijke staat stond 'gehuwd'. De vrouw kreeg op het gemeentehuis te horen dat ze was getrouwd. De politie beschuldigd de Marokkaan van verkrachting. Elk seksueel contact met een kind jonger dan veertien jaar wordt in België beschouwd als verkrachting. Het minderjarige kind kan niet worden vervolgd. De strafrechter kan het huwelijk nietig verklaren wegens valsheid in geschrifte.
Ik vraag me af of dat meisje dat uit eigen beweging gedaan heeft. Of dat de ouders haar gedwongen hebben. Als ze gedwongen is door haar ouders, zou ik maar erg vinden dat die ouders tot zoiets in staat zijn. Je laat je kind toch niet op 13-jarige leeftijd trouwen