Hoi allemaal, ik ben net lid geworden van dit forum. Ik ben eind juni vorig jaar gestopt met de pil, nadat ik deze 14 jaar gebruikt heb. Ik ben hie destijds mee begonnen omdat ik enkele keren flauw was gevallen op mijn eerste menstuatiedag, gevolgd door 2 dagen flinke buikpijn. In totaal was ik altijd ruim 7 dagen ongesteld. Sinds ik aan de pil was had ik nergens meer last van, nog wel ruim 7 dagen bloedverlies, maar dat is nog te doen. De laatste jaren kwam de pijn wel een beetje terug, maar nooit erg. Omdat mijn man en ik een kinderwens hebben ben ik dus gestopt. Ik wilde graag eerst mijn eerste spontane cyclus afwachten, om te kijken of alles na al die jaren netjes op gang zou komen. Ik ben toen ook op internet gaan zoeken hoe lang dit bij andere vrouwen duurt en schrok hier wel van. Gelukkig had ik na 34 dagen mijn eerste menstruatie. Ik had lang niet zo veel bloedverlies als ik gewend was, maar wel voor de duur van ruim 7 dagen. De volgende maanden kwamen het eerste bloedverlies op dag 35, 29 en 31 en 30. Best regelmatig vind ik. Ik zat vroeger, voor mijn pilgebruik rond de 30 a 31 dagen. Het valt me nu wel op dat ik veel minder ongesteld ben dan ik altijd gewend ben en de afgelopen 2 keer zelfs op dag 9 nog een heel licht bloedverlies. Terwijl ik vanaf dag 3 of 4 al geen tampon meer gebruikte, omdat het dan al erg weinig was. Ook heb ik de raarste pijntjes tussen mijn ovulatiepeiode en mijn menstruatie; steekjes in mijn buik en zij, soms pijn in mijn zij (eierstok?) bij het opstaan en gaan zitten etc. Deze pijn verdween tot nu toen zo'n 2 dagen voordat ik ongesteld werd. De afgelopen maand was ik ziek rond de periode dat ik vermoedde mijn eisprong te hebben. Ik was op 5-12 voor het laatst ongesteld geworden. We hebben toen op 21 en 23 december sex gehad, toen ik weer een beetje aan het opknappen was. Ik ging uit van een cyclus van weer 30 dagen en dan zou de 21e nog net de goeie kunnen zijn. Ik had echter op de 23e van dat 'elastische slijm' (heb ik ff aan moeten wennen om dit te herkennen, na zo veel jaren pil), dus ik wilde de gok wel wagen dat ik misschien toch nog vruchtbaar was. We hadden beide zoiets van: 'Dit gaat hem niet worden deze maand.' omdat we maar met wat kunst en vliegwerk op de gok 2 keer gevreën hadden. Maar goed, wij afwachten... Nu had vanaf afgelopen zaterdag (op dag 29 van mijn cyclus) last van buikpijn. Op zondag had ik een poosje echt krampen, bijna zoals ik vroeger had vlak voordat ik ongesteld werd. Dit ging echter 's avonds weer weg. Op maandagmiddag had ik op de wc wat licht roze afscheiding. Dit was voor mij het teken dat ik ongesteld was: Balen! Ik pakte een maandverbandje dat tot mijn verbazing bij het naar bed gaan nog steeds leeg was. Ik had wel weer wat licht roze op mijn wc papiertje zitten. De dag later 's ochtends op de wc wat bruinige afscheiding. Ik dus maar een tampon ingedaan. Deze er na een uur of 8 weer uitgehaald: hij was pas half vol en het was bruinig. Niet het rode dat ik gewend ben. Dus maar weer maandverband gebruikt hierna. De hele nacht nix, vandaag tot nu toe (20:00) enkel een klein bruin-rood steepje erin. Bij het naar de wc gaan wel steeds wat donderrood/bruin spul op mijn wc-papier, maar daar blijft het bij. Is dit nu toch een menstuatie of zou ik toch zwanger kunnen zijn? Ben erg zenuwachtig aan het worden nu, wat natuurlijk niet echt helpt Ik weet eigenlijk, na wat rondlezen hier, al een beetje een antwoord: ik zou ff moeten wachten of de bloeding helder rood wordt of anders na een paar dagen toch gaan testen, maar ik vind het wel spannend allemaal. Ik heb verder niet echt rare dingen gemerkt nog. Wel ben ik de afgelopen week 's nachts 3 nachten uit bed gemoeten om te plassen, wat normaal nauwelijks voorkomt. En vlak voor mijn menstruatie was mijn haar niet sneller vet dan normaal (wat altijd wel is) en had ik al voor het eerste 'bloedverlies' last van pukkeltjes in mijn gezicht, wat normaal pas na dag 2,3 begint... Waarschijnlijk dus maar even afwachten, maar misschien hebben jullie hier ook ervaring mee (vast wel, zit hier voor jaren ervaring met zulke dingen) of tips voor me. Tis een heel verhaal geworden.... Alvast bedankt! Sanne
Hoi Sanne, Ik zou gewoon eens een testje wagen. Ik lees hier wel eens dat zwangeren last van bruinverlies hebben in het begin ipv ongi. Ik daarintegen ben 8 dagen over tijd en heb 4 dagen bruinverlies gehad, maar test nog steeds negatief Er zijn ook vrouwen die pas heel laat positief testen. Met andere woorden... het kan 2 kanten op. Tja, hier wordt je ook niet echt wijzer eigenlijk Groetjes Cynthia
vandaag een stuk meer verlies gehad. Nog steeds bruinig, maar best veel, zeker in vergelijking met de bloedingen van de afgelopen maanden. Ik wacht nog ff af hoe lang dit duurt maar. Ik weet het anders ook niet. En als het ook na vandaag misschien door zet, moet ik dan vandaag pas als mijn eerste dag rekenen of was dat toch maandag toen ik al wat licht roze spul tegen kwam? Misschien is er nu sprake van wat oud bloed van de afgelopen maanden en komt alles nu pas goed op gang, sinds ik met de pil gestopt ben. Zou dat ook kunnen?
vandaag dag 4 met bruin bloedverlies.... Ben nog niets helder-roods tegen gekomen. Weet nog steeds niet goed wat ik er nu mee aan moet.
heb net bij kruidvat een test gekocht; mijn eerste. Ik twijfel nog steeds of ik hem wel of iet moe doen. Het bloedverlies houdt aan, maar nog altijd helemaal bruin.
Hai sanne, ik zou even een test doen! weet je gelijk waar je aantoe bent..enne niet te teleurgesteld zijn he?! ik ken dat namelijk maar al te goed! weer niks! en dan lekker janken op de toilet...helemaal alleen. Want manlief begrijpt het wel, maar niet zo goed als meisjes onder elkaar. Manlief zegt, ''dat het nu niet raak is, wil toch niet zeggen dat alle kansen verkekenen zijn, maar zo voelt het wel..suf he? Hou je ons op de hoogte, gr monique
Ik zou de test wel doen als ik jou was, het kan je misschien wat meer duidelijkheid geven. Mocht het nu een negatieve test zijn, heb je dan al eens gedacht aan ovulatietesten? Ik heb ze ook gebruikt en ik was na twee maanden zwanger. Ik had die van Matcare en die werken wel goed.
ik kom net uit de badkamer, heb de gok maar gewaagd: negatieve test. Ben nu wel blij dat ik het zeker weet. Op naar ronde 6 dan maar. Ben er nog niet helemaal uit welke dag ik nu als 1e moet nemen, omdat ik de 1e drie dagen nauwelijks wat verloor en het nog altijd alleen maar bruin is. Ik ga maar voor de theorie dat mijn lichaam na 14 jaar pilgebruik nu bezig is met wat achterstallig onderhoud zeg maar, en dat nu alles pas goed op gang kan komen. Was de afgelopen maanden ook veel minder ongesteld dan ik gewend was. Ik heb ook gedacht aan ovulaitetesten of temperaturen. Wat hierbij lastig is (vooral dat temperaturen) is dat ik onreglmatige diensten werk. De ene dag sta ik om 05:15 uur al naast mijn bed en een andere dag om 10:00 uur. Of ik lig al om 22:00 uur in bed of kom pas 's avonds rond twaalf uur thuis. Dan is het volgens mij niet zo betrouwbaar. We houden de hoop erin!
Hm wat jammer.. Ik had toen ik boven aan begon met lezen echt even het idee; dit wordt zo'n verhaal waarbij het gewoon raak is! Hmm.. wat kan je lichaam je toch lekker voor de gek houden he! Maargoed.. zoalgn de ongi nog echt niet doorzet maar bij bruin blijft.. zijn nog niet álle kansen verkeken!