hoi meiden ik heb gisterenavond een ovutest gedaan eigenlijk gewoon voor fun maar hij gaf gewoon een licht positief resultaat aan wat wil dit nou zeggen meet hij nou nog Lh of hcg??
Waarschijnlijk meet hij de LH Ze kunnen ook HCG opsporen maar ook dan moet het testtreepje even donker of nog donkerder zijn dan de controle streep. (correct me if i'm wrong) Het enige wat erop zit is toch nog echt wachten, en als het lukt tot iig je NOD. Ik weet het, erg moeilijk.... hier ist ook nagelsbijten.... Groetjes Cyntje78 Oja... een positieve ovutest is ook echt pas positief als het T streepje net zo donker of donkerder als het C streepje is. Ook voor het vinden van je ei.
Ik heb heel vaak een licht positieve ovu test maar wat cyntje zegt,een ovu test is pas positief als ie echt net zo donker of donkerder is dan de test streep. Ik hoop dat je zwanger hebt maar je moet echt nog wat geduld hebben (heel moeilijk,ik weet het).
Ovulatietesten zijn pas positief als de streep even donker of donkerder is dan de controlestreep. Er is dus niet zoiets als 'licht' positief- hij is gewoon negatief en 8 dagen voor NOD zal je ei waarschijnlijk al wel geweest zijn (tenzij je niet regelmatig bent). Wanneer ben je begonnen met ovutesten als ik vragen mag? Verder: LH zit altijd in je urine, als de concentratie net zo is dat je test er een klein streepje door geeft dan betekent dat nog niets. Wat je zoekt is niet de aanwezigheid van LH, maar een verhoging in de aanwezigheid (de zogenaamde LH-piek), die voorafgaat aan je eisprong.
Met licht positief bedoel ik een licht streepje en mijn ei heb ik idd al gehad want toen had namelijk 2 dagen een hele donkeren T streep dit is de eerste maand dat ik met ovu testen begonnen ben
Een licht streepje op een ovulatietest betekent negatief. Dat komt doordat je altijd wat LH in je urine hebt, alleen met je ovulatie stijgt de waarde sterk en daarom wordt de test dan positief (teststreepje even donker/donkerder dan het controlestreepje)
Ja, dat snap ik, maar dat is dus niet positief. Je kan altijd streepjes hebben met een test die op LH reageert. Je hoeft na je ei dus ook niet door te testen, dat kost alleen maar geld. Over een week een zw test doen, spannend!
het was ook voor de fun om te kijken wat hij nou aan zou geven omdat ik nog nooit ovu testen heb gebruikt maar ik wist niet dat een ovu test altijd een streepje geeft maar dat weet ik nu bedankt voor jullie reactie's ja nog een weekje wachten er zit niks anders op
thanks! ja spannend irritant gewoon haha je lijf neem ook een loopje met je hoor ik zie dat jij zwanger ben gefeliciteerd heel leuk! geniet ervan
Hey Tinkerbell, Ik heb pcies hetzelfde als jij, even voor de grap een ovutest er tegenaan gooien, ben ook al drie dagen moe moe en nog eens moe. Wel een flink streepje, maar nog net niet even donker als het controlestreepje. Wacht dus nog maar ff een weekje..... pfff....