Tot welke leeftijd/maat draagt een baby/dreumes rompers?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 11oktober, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vroeg ik me zomaar af... Op een gegeven moment stap je toch gewoon over op een broekje en shirt/truitje..

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hier nog gewoon rompers hoor (hema heeft ze tot maat 98/104 zelfs, wij zitten nog in 86/92). Met warme dagen alleen een luier, evt met onderbroekje eroverheen.
    Vind het straks in de winter wel lekker warm, heeft hij iig geen blote rug.

3. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Hier is de oudste met 2 jaar en 3 maanden (zat en zit in maat 92)overgegaan op hemd en onderbroek. Dit omdat hij begon aan te geven dat hij moest plassen en we dus langzaam aan met zindelijk worden begonnen waren. Ik vond dat met de romper zo'n gedoe. Het kan wel hoor maar onderbroek vond ik makkelijker.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bij beide kinderen over gestapt toen ze zindelijk waren.
    Omdat een romper niet handig is bij zindelijke kinderen.
    Ik vind een romper over een luier veel handiger dan een onderbroek over een luier. Bovendien trokken hier beide kinderen hun luier uit.
    En ondergoed was vooral bij dochter dan, zoonlief had het besef nog minder was ook nog geen 2 jaar, een mooie beloning.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier zit Mitch in maat 86/92 en nog steeds rompers aan.
    Een onderbroek vind ik niet praktisch met een volle luier ;)
    Maar zodra hij zindelijk word/is ga ik over op hemd en onderbroek.

6. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, bedankt! Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Wij zitten nu in maat 74 dus ik vroeg me af of ik nog rompers moest inslaan van grotere maten... Ja dus! ;)

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    hier na 86/92 ook over gestapt op hemd en onderbroek. al heeft de kleine de afgelopen weken met het warme weer ook even een onderbroekje lekker over de luier gehad ipv een te warme romper!

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    met 1 jaar over gestapt op onderbroekjes met een hempje, bij de h en m heb je onderbroekjes voor over de luier, aan gezien ze toen steeds meer op de pot ging vond ik een romper erg onhandig.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Bij mijn zoon hebben we t/m 98/104 gedaan. Toen pastten de rompers niet meer en was het tijd om zindelijk te worden.

10. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier nog steeds bij A zit nu in maat 92/98

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij onze oudste zijn we na 86/92 op hemd onderbroekje overgegaan, ze was toen 2. Maar die zomer was het erg warm en droeg ze vaak een onderbroekje over de luier. Op een gegeven moment hemdjes erbij gekocht en niet meer terug gegaan.
    De jongste wordt eind oktober 2 - maar dat is in de herfst/winter. 86/92 wordt nu krap, dus zij gaat zeker tot mei volgend jaar (ruim 2,5) rompers dragen, tenzij er eerder tekenen zijn van zindelijkheid.

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    heb vorige Week ondergoed gekocht. E. Gaat steeds vaker op 't potje en dan is ondergoed makkelijker. Dus vanaf maat 86/92

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als ze zindelijk worden, eerder niet....Behalve als het in de zomer heel warm is, dan laat ik de romper uit onder haar kleren

14. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier wil ik hem de herfst/winter door nog rompers aangeven, lekker warm aan zijn rug straks.. Misschien volgende zomer overstappen naar hemd/onderbroek, maar misschien past hij dan nog steeds in de rompers en vind ik het nog wel best. Hij zit nu nog in 74/80 dus voorlopig past hij nog wel rompers :D Of ik kies er voor om overdag hemd en onderbroek aan te doen en s nachts een romper, maar dat duurt nog zooooo lang hahaha

Persoonlijk zou ik in het voorjaar/zomer overstappen naar hemd/onderbroek, in de herfst/winter is het zo lekker warm aan de ruggetjes.. Maar als ze uit de rompers gegroeid zijn, houdt het natuurlijk op ;)

15. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL

Zelfde hier

16. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    hier in de zomer geen romper veel te warm, hij draagt enkel zijn short en t-shirt. als het kouder wordt krijgt hij terug een romper aan maat 86/92. ik heb al onderbroekjes en onderhemdjes liggen in maat 92. voor volgende zomer dan word ie 2. begin ik gelijk met potje te introduceren. ;) ( als hij sneller aangeeft voor er klaar voor te zijn haal ik sneller het potje uit de kast natuurlijk)

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Inderdaad als ze zindelijk worden of als het heel warm is of als ze zo groot zijn dat ze geen rompers meer passen. Bij J. zijn we gestopt in de zomer nadat ze 2 geworden is, omdat het te warm was en na de zomer was ze te groot voor 98/104, dus is ze onderbroeken en hemden blijven dragen.

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Finn was net 2 toen hij een hemd en onderbroekje ging dragen. Hij zat toen in maat 98

19. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Hier al met 1 jaar, mt 86/92. Veel makkelijker om aan te trekken, als je alleen een broekje moet verschonen hoeft niet alles over zijn hoofd, en zomerkindjes dus lekker een los hemdje en korte broek toen ze net 1 waren.
    Maar ze beginnen inderdaad pas vanaf mt 86/92, dus als je een iets kleiner kindje hebt zal dat wat later pas kunnen.

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier nog rompers bij omze dochter (bijna 2,5) maar ze zit in 98/104 dus moeten we straks wel over..
    Al draagt ze af en toe wel hemdjes en onderbroekjes

Deel Deze Pagina