Nou meiden het is WEER zover, afgelopen donderdag naar de creche geweest, ja hoor weer verkouden, ben alweer 2 nachten op, doe geen oog dicht, en onze dominique ook niet hoesten hoesten hoesten, ik wordt er moedeloos van, zit nu echt serieus te overwegen haar niet meer naar de creche te doen, of in ieder geval een aantal maanden niet en dan kijken of het beter wordt. Mijn moeder heeft aangeboden dat ze wel een dag bij hun mag komen (liefst wil ze haar elke dag hoor ha ha ha). Maar mijn moeder past al 2 dagen op in de week, wordt het dan niet zo'n muts straks dat ze net zo gaat doen als mijn moeder? Ik weet wel dat ze weerstand moet opbouwen, maar dit is toch niet normaal, als ze nou een snotneus kreeg maar ze is echt dagen lang hardstikke verkouden en dan is het al weer tijd om haar heen te brengen. Komt bij dat ik geen belastingvoordeel heb van de creche, dus ik betaal volle pond (278 euro) per maand voor 1 dag in de week (best veel) en als ik haar dan om de week niet breng omdat ze ziek is............, als mijn moeder extra uren oppast krijg ik wel vergoeding van viavila nou ja mijn moeder dan maar wat over blijft delen we, dus worden we er beiden beter van, wat vinden jullie wat moet ik doen? Toch stug door blijven brengen naar het KDV of haar "thuis" houden. Moet zeggen ik ben vroeger nooit naar een creche geweest en was ook nooit ziek, ook niet toen ik naar school ging! ik weet het niet meer, als ik s'nachts weer op ben denk ik ik breng haar nooit meer naar de creche, maar aan de andere kant vindt ik het ook belangrijk dat ze met andere kinderen om gaat, al is er bij ons in het dorp vanaf 1,5 jaar ook opvang, kan haar daar dan natuurlijk ook naar toe doen, is misschien ook beter omdat ze dan met de kinderen uit het dorp kan leren spelen, nu neem ik haar mee naar de plaats waar ik werk daar sluiten ze straks natuurlijk geen vriendschappen omdat we daar een half uur vandaan wonen. Is het uitstel van executie als ik haar nu van de creche haal en haar op wat latere leeftijd tussen de kindjes zet, of valt dit mee wat zijn jullie ervaringen? Henriette
Ik zit zelf ook met die vraag. Als je moeder graag wil en dichtbij woont, waarom niet? Ik ben zelf ook nooit naar de creche geweest, ja 1 of 2 middagen en ik vond het vreselijk. En zo sociaal vind ik dreumessen nog niet hoor. Vind het een beetje onzin. Ze spelen allemaal in d'r uppie. Volgens mij gaan ze pas vanaf een jaar of 3, 4 met anderen spelen. Ik erger me ook suf aan al die ziektes die ze oplopen. Dan weer ontstoken oogjes, dan weer die eeuwige hoest of verkoudheid. Mijn moeder woont niet zo dichtbij, maar overweeg om het toch maar te doen, dan rij ik wel die 6 keer per maand 40 minuten naar d'r toe. Als jij die luxe hebt dat je moeder dichtbij woont zou ik het gelijk doen als ik jou was.
Hier past mijn schoonmoeder op de kinderen. Dan gaat ze 1 dag alleen en 1 dag is haar nichtje erbij. Straks gaat ze naar de peuterspeelzaal. Isabella kan nog niet echt samen spelen. Dat komt rond de 2,5 a 3 jaar pas. Het 1 op 1 contact vindt Isabella geweldig en ze leert ook erg veel. Ik zorg zelf dat ze ook met andere kinderen in contact komt. Ik ging zelf rond mijn 3e naar de peuterspeelzaal. Ik zou je kindje gewoon door moeder of schoonmoeder laten opvangen.
bedankt voor jullie antwoorden, zou ik mijn moeder hier niet te zwaar mee belasten? ze zegt van niet en vindt het heerlijk met dominique maar soms benik bang dat ze zich verplicht voelt dit aan te bieden, zo moet het natuurlijk niet zijn. ben bang om haar te gebruiken, al voelt ze dit zelf niet zo! ik denk dat ik gewoon vraag of ze het echt wel wil en als ze dan nog een keer ja zegt neem ik het met beide handjes aan! henriette
Ja dat heb ik ook met mijn moeder hoor. Ik geef haar extra cadeautjes en bedank haar zo vaak als ik kan. En vraag altijd: "Kun je wel vandaag? Als het niet kan moet je het eerlijk zeggen hoor!" Mijn schoonmoeder zei gelijk toen ik zwanger was: "denk maar niet dat ik ga oppassen!" - terwijl ze in de kinderdagopvang werkt. Dat was dus gelijk duidelijk.
Als je moeder het echt wil, zou ik het doen. En dan 1x per week een mooie dikke bos bloemen als dank voor het oppassen. Je houdt toch 278 euro over Vind het wel héél véél geld hoor voor 1x per week.
klopt ik vindt het ook mega duur, ik had op zo'n 100 euro belastinggeld gerekend maar schijnbaar verdient mijn mannetje teveel met zijn eigen bedrijf ! Toch is het financiele niet doorslaggevend, ik bedoel ik betaal dat nu ook aldoor dus dat is prima, maar de gezondheid van mijn dochter staat voorop, een kind kan toch niet doorlopend verkouden zijn? ik ben mijn moeder ook erg dankbaar hoor, ik neem haar geregeld wat mee, een bosje bloemen, een doosje chocolade en laatst heb ik haar een fotoalbum van onze dochter gemaakt op internet, de eerste zes maanden, ze was er hardstikke blij mee. Mijn "angst" is alleen dat onze dochter teveel bij opa en oma is, kan dit? nu is het natuurlijk niet zo dat dit zo doorgaat tot haar 18de, bij anderhalf kunnen ze bij ons in het dorp naar een soort van kindergarten (woon in duitsland) zo leert ze natuurlijk dan ook andere kindjes van het dorp kennen en dan heeft ze er volgens mij ook meer aan. tja en het nu spelen met andere kindjes zie ik nog niet zo als heel belangrijk, het engiste wat ze op de creche doet is slapen en alleen spelen en ja virussen ophappen! Ik denk dat ik toch ga voor het proberen met mijn ouders een dagje extra, al is mijn man er niet zo voor, hij is een beetje bang dat het een oud mutsje wordt, volgens mij valt dit wel mee! Hoe vaak zijn jullie ouders aan het oppassen? Henriette
Wat zonde om je kindje van het kdv af te halen omdat ze vaak ziek is. Straks gaat ze naar de basisschool (oké, over drie jaar ) en dan moet ze weer van voren af aan beginnen met het opbouwen van weerstand. Je kan het beste nu nog even doorzetten zodat ze genoeg weerstand opbouwt. Ik snap dat het vervelend is, steeds ziek/verkouden, maar het ligt nu natuurlijk ook aan het feit dat het najaar is en iedereen verkouden is/wordt.
@ Jette : Mijn moeder past zo'n 4 à 5 middagen op per maand. @ dib : Ik ben zelf nooit naar creche geweest en was op de basisschool vrijwel nooit ziek. 1 keer per jaar een weekje de griep dat was alles.
Ik heb Lynn ook van het kdv afgehaald. Maar dan omdat het totaal niet ging. Ze was erg overprikkeld, huilde heel veel, spuugde veel en had koemelkallergie. Voor mij genoeg reden om het even uit te stellen. (ze was ook erg jong hoor, 3 maandjes) Toen ze 1 jaar was is ze opnieuw gegaan. We hebben een hele moeilijke start gehad. Ze moest heel lang wennen (ook omdat ze maar 1 dag ging) Het heeft zeker wel een half jaar geduurd voordat ze echt gewend was. Wat dat betreft was het een lastige leeftijd om weer te starten. (en ja sindsdien lijkt ze chronisch verkouden)
Ik ben zelf nooit echt voorstander geweest van de KDV, Kelisha gaat er ook niet heen. Haar neefje gaat er wel heen en die is ook vaak ziek Als je moeder graag wilt oppassen dan moet je het zeker doen. Mijn schoonmoeder past 2 dagen op Kelisha en ook de maandagavond i.v.m. school, de overige dagen gaat ze naar een oppas oma waar ze dol op is. Als ik zie wat ze allemaal kan en doet, denk ik niet dat een KDV meer toegevoegde waarde heeft, ze krijgt nu de volledige aandacht die ze nodig heeft. Ik denk dat je er goed aan doet een beroep te doen op je moeder Sterkte met je beslissing
Tja, als je er geen goed gevoel bij hebt, zou je haar er af kunnen halen en straks naar de peuterspeelzaal laten gaan. Dan is ze wat ouder en kan ze lekker met kindjes spelen. Mijn dochtertje gaat nog wel naar het kdv, maar ik zit sinds een maand ook zonder werk en weet ook niet wanneer ik weer wat vind. Misschien haal ik haar er ook wel vanaf. Ze is inderdaad vaak verkouden, maar ja, dat krijg je anders straks weer op de peuterspeelzaal of kleuterschool.
nou meiden, de kogel is door de kerk hoor, ik heb een beslissing genomen (nou ja ik, samen met mijn man en mijn ouders natuurlijk). We houden Dominique eerst eens 3 maanden thuis, mijn moeder komt 2 dagen bij ons (was al zo) en de extra dag breng ik haar naar mijn ouders, zoals vandaag. Mijn ouders hebben me verzekerd het heerlijk te vinden om dominique te hebben en te verzorgen. De meiden van de creche begrepen het volledig, en vonden het ook heel verveledn dat dominique zo vaak ziek was. Het weerstand verhaal, tja, ik ben ook nooit naar de creche geweest en ook op school nooit ziek dus of dat nou echt zo is. Weerstand opbouwen doen kinderen toch ook door veel buiten te zijn, etc. Na de drie maanden gaan we kijken of het is verbeterd zo ja, dan gaan we met 1,5 de kindergarten in het dorp te proberen, zodat ze kinderen uit het dorp leert kennen waar ze straks ook mee naar school gaat. is het niet verbeterd, tja dan moet ze toch weer terug naar de creche en het doorstaan en ik ook ha ha ha! Nou eerst maar eens kijken. Henriette
@ Jette/Henriette Mooie oplossing. Ben best jaloers op je. Mijn ouders willen ook graag oppassen, maar ze hebben ook hun huis te koop staan en willen zodra het verkocht is verhuizen naar Drente... Dus als ik nu de creche opzeg en mijn ouders ineens verhuizen heb ik nog maar iets van zo'n 3 tot 4 maanden om een alternatief te vinden en er zijn hier in R'dam wachtlijsten van 2 jaar! En een goede gastouder moet je ook maar net treffen (sta ik ook voor op een wachtlijst). Ondertussen heeft m'n dochtertje weer wat nieuws opgelopen: onstoken oogjes en die heb ik nu dus ook want het is megabesmettelijk. Zit ik mooi met rode opgezwollen ogen op mijn werk...
Tsja, ik was als klein baby'tje ook constant verkouden (echt constant) en ben nooit naar de creche geweest. Ik vind het dus wat overdreven om haar van het kinderdagverblijf af te halen. Mag ik vragen waarom je geen recht hebt op teruggave? Oh ik lees het al.
hey mirella, ja dat heeft dominique ook beide ogen ontstoken, ik wist niet dat dit zo besmettelijk was, ik zal een beetje uitkijken. ik ben nu ook weer mega verkouden, we steken elkaar aan geloof ik. pffff wat een tijd! ik ben me erg bewust van het feit dat ik maar bof met zo'n moeder, en daarom verwen ik haar ook regelmatig eventjes, soms even een klein presentje, bosje bloemen, etc. was van plan om haar voor haar verjaardag 6 dec. een 10-badenkaart te geven voor Fontana, dat is zo'n bronnenbad, kan ze heerlijk relaxen op de dag dat ze dominique niet heeft natuurlijk! Hey merleQ ik heb ook al gedatcht dat het natuurlijk best een aanleg iets kan zijn, maar dat merken we natuurlijk alleen als ze een tijdje niet naar de creche gaat, dan kunnen we zien of het daar aan ligt of niet! Henriette
Ja daar heb je wel gelijk in. Ik ben benieuwd hoe je kleine erop reageert. Het zou ook zo kunnen dat ze nu weer goed opknapt en dat als ze straks terug gaat naar de kdv, ze er veel minder last van heeft. Misschien heeft ze het nodig om even goed de tijd te krijgen om aan te sterken?
nou zo dacht ik nu precies merleQ ik ben er van overtuigd dat het niks geen goeds brengt als ze weekelijks hardstikke ziek is, ze knapt nu gelukkig al weer goed op, ze heeft nu 2 nachten weer doorgeslapen, wel veel vroeger wakker als normaal maar ze slaapt nu tenminste door, zonder te hoesten, ja als ze wakker wordt hoest ze nog wel, maar dat heb ik ook. Ben nu zelf ook weer ziek bah! Nou eerst maar allemaal weer beter worden en dan maar zien hoe het loopt, ze kan altijd weer terug. Nogmaals ben er absoluut een voorstander van dat ze met andere kinderen leert omgaan! Henriette