Wel of niet op ouderlijke slaapkamer laten slapen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door JoyB, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

De kleine wel of niet op ouderlijke slaapkamer laten slapen?

1. 's nachts op eigen kamertje

2. 's nachts op ouderlijke slaapkamer in een wiegje

3. anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Mijn plan is om de kleine in het familiewiegje naast mijn kant van het bed te hebben 's nachts, tot hij eruit groeid (+/- 6 mnd). Ik ga ook bv geven. Maar of ik, manlief en de kleine goed kan slapen is afwachten, gaat het niet dat gaat hij verhuizen naar z'n eigen kamertje. Maar wil het zo lang mogelijk proberen.

Overdag zal hij in de kinderwagen, box of "het konijnenhok" slapen. Afhankelijk van het weer en waar ik ben. We hebben nog een bijna nieuw hondenhok en dat gaan we op hoge poten zetten en dan aan de voorkant een raamwerk met horrengaas erin. Mijn man sliep vroeger ook graag en veel buiten als baby zijnde.

2. Username

Username Niet meer actief

De kleine gaat hier in een wiegje naast ons slapen de eerste tijd. Voelt niet goed om zo'n klein baby'tje helemaal alleen in een kamer te leggen. En daarbij vind ik het zelf ook een prettig idee ivm voeden en troosten enzo.
    Hoe lang? Geen idee. Dat zal de tijd leren :)

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel heeft ruim een jaar bij ons geslapen, lydia maar 3 nachten, die sliep gewoon veel beter op dr eigen kamer. Bij een evt nr 3 ga ik het wel weer proberen om bij ons te laten slapen

4. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Onze dochter heeft vanaf dag 1 op der eigen kamertje geslapen, omdat ze in het ziekenhuis moest blijven eerst. het ging ook gelijk al goed vanaf dag 1..

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Doen ze in scandinavische landen ook veel, vorst of geen vorst...is super gezond...

Maar ik zou het niet kunnen hahahaha...

Nee beeb slaapt lekker bij ons...ik wil m gewoon bij me hebben. En dat heeft beeb ook nog heel erg.

6. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

We hebben geen wiegje, maar een gewoon ledikant. Misschien dat we deze bij ons op de slaapkamer zetten.

Ik denk niet dat ik het over mijn hart kan verkrijgen om zo'n kleine baby alleen op een kamer te laten. En daarnaast wil ik borstvoeding gaan geven en ben ik bang dat ik de kleine anders niet goed hoor. Kamertje ligt aan de andere kant van de gang.

7. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Wat heeft het slapen op een eigen kamertje te maken met een kindje op de buik laten slapen?
    Snap dat echt niet, dat hier(ook op andere forum overigens) soms zo fel gereageerd kan worden op het feit van het kindje meteen op de eigen kamer te leggen. Hebben mijn ouders vroeger bij ons ook gedaan (en ik ben niet iemand die beweerd dat vroeger alles beter was, maar toen werd er wel niet overal van een mug een olifant gemaakt, tegenwoordig heeft iedereen overal wel een opmerking over als het niet in het huidige 'ideaalbeeld' past van wat deskundigen zeggen), en er is met ons nooit wat gebeurd hoor. En hier is het ook gewoon de bedoeling dat de kleine straks meteen op zijn eigen kamertje slaapt. Kamertje ligt echt direct naast de onze vast en met de deuren open hoor je genoeg. daarnaast hebben we een beeldbabyfoon en een sensor-matje onder het matras mocht er iets met de ademhaling vd kleine gebeuren.. En tuurlijk is het even een grote verandering voor zo'n kleintje, van veilig in de buik naar zo'n grote kamer. Maar je hebt snel genoeg door of ze er goed aan kunnen wennen ja of nee..

Zo zullen ze hun hele leven vaker 'in het diepe' gegooid worden. Wil je ze dan ook altijd en overal hun handje vasthouden, krijg je zo'n prinsje/prinsesje wat niets zelfstandig kan.. zie je ook vaak genoeg (da's nog niet eens zo'n goede vergelijking met het vanaf dag 1 in eigen bedje slapen, maar komt wel op hetzelfde principe neer in mijn ogen)

Iedere ouder moet doen waar hij/zij zich zelf goed bij voelt.
    Wij voelen ons hier het beste bij en ik zie echt totaal het gevaar niet in vh feit dat de baby dan in plaats van naast ons bed, nu op echt letterlijk 5meter afstand ligt? Alleen dat wij daardoor wel wat beter kunnen slapen misschien. Manlief is een hele slechte slaper en ik slaap ook heel licht en ik heb mijn rust echt nodig 's nachts voor zover ik dat dadelijk nemen kan

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier hebben we het wel gedaan...gewoon in hun ledikantje op onze kamer.
    De eerste maar 3 weken en de tweede iets langer. Vooral met bv is het fijn en ik vond het gewoon fijner om ze zo in de gaten te kunnen houden.

Of het volgens onderzoek wel of niet goed is zal mij geen reet interesseren....ik voel me er beter bij dus doe ik dat zo :D

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Klinkt heerlijk buiten slapen:D

10. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Onze dochter is nu 4,5 maand en slaapt nog steeds bij ons op de slaapkamer. Inmiddels hebben we wel het wiegje verruild voor het ledikantje. Geef nog steeds bv en dit vind ik het makkelijkste en het gezelligst. Ook hebben we er weinig tot geen last van en slapen we allemaal nog goed. Dus voorlopig blijft ze daar lekker slapen. Ik geniet er iig nog volop van op deze manier.

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ons wiegje is een soort rieten mand op een standaard (prenatal). Ik vind het ideaal. s nachts staat deze naast mijn bed, overdag kan ik het mandje in de box zetten zodat hij beneden kan slapen en een keer per dag laat ik hem in zijn kamer slapen. Ik ben zo dus heel flexibel

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hoewel ik in principe helemaal voor samen slapen ben, heb ook nodige daarover gelezen (voordelen e.d.), bleek ik simpelweg helemaal niet aan slapen toe te komen met frummel naast me. Nooit geweten dat pasgeboren babies zo luidruchtig waren ;) in hun slaap, bij ieder zuchtje zat ik rechtop in bed.

Daarom gaat baby gewoon naar eigen kamertje.

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hoe zie je dat dan icm wiegendoodpreventie?

14. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Agter ben jij van de wiegendood politie?

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    @kahlen.. proest... :D

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    mijn kleine meid slaapt naast mama! en dat blijft nog heeeeeeeeeel lang zo!

Overdags aan het begin in de wieg, toen cosleeper gebouwd met zijkant welke er in en uit kan. Nu slaapt ze daar altijd overdag! Eerder deed ze haar avondslaapje in de mozesmand in de box(mandje voor 10 euro via marktplaats).

17. Within

Within Niet meer actief

Wij hebben geen aparte slaapkamer voor hem dus hij doet het maar met ons :p we hebben een ledikantje staan en daar zal hij altijd in slapen

18. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Hier slaapt de kleine in de familiewieg naast ons bed. Wel aan vl's kant ivm ruimtegebrek aan mijn kant van de slaapkamer...maar ik word alsnog van elke zucht of scheet die hij laat wakker. Aan de ene kant vermoeiend, maar vind het zelf ook wel een fijne gedachte dat het mannetje zo lekker dicht bij ons is:).

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn zoontje is al snel naar zijn eigen kamertje gegaan omdat ik gewoon niet kon slapen met hem naast me. Wat een geluid! Overgens hoorde ik alsnog iedere kick hoor, ik kon hem horen ademen als ik wilde (heel bijzonder, na een tijdje lukte me dat niet meer, superscherp gehoor in het begin ofzo)

Inmiddels slapen we op zolder en de kamer van onze dochter is een verdieping beneden. Ik ga echt niet 3x per nacht de trap af dus slaapt ze gewoon naast me in de wieg. Moet eerlijk zeggen dt ik ook helemaal niet zo snel meer wakker word, misschien toch anders met een tweede?

Overdag slaapt ze ook in de wieg (op zolder dus) omdat ze in het ledikant op haar kamertje niet kan slapen of beneden in de box/wagenbak. Of zoals nu, bovenop mama omdat ik nu even tijd heb om te knuffelen omdat zoonlief zijn middagslaapje doet :)

20. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik had geen wiegje, en alles stond klaar in haar eigen kamer.
    Tot we thuis kwamen en ik haar toch naast me wilde hebben.
    Heb toen gewoon haar ledikant naast mijn kant van het bed laten zetten.
    Ging prima, en volgende keer zal ik vanaf het begin een bedje neerzetten bij ons op de kamer. En misschien wel een wiegje...

Volg je gevoel ;)

Deel Deze Pagina