Wel of niet op vakantie gaan deze zomer?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Didi1980, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vakantie geannuleerd, twijfels of gewoon gaan!

  1. Wij hebben of gaan zeker annuleren

    111 stem(men)
    29,9%
  2. Wij twijfelen en wachten nog even af

    82 stem(men)
    22,1%
  3. We gaan op vakantie, tenzij het voor ons wordt geannuleerd

    178 stem(men)
    48,0%
  1. Didi1980

    Didi1980 Actief lid

    13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    N.a.v. het topic over 'vakantie annuleren', ben ik eigenlijk wel benieuwd wie zijn vakantie inmiddels heeft geannuleerd, nog aan het twijfelen is of sowieso gaat, tenzij er door het reisbureau geannuleerd wordt.

    Ik zit nog steeds op de wip, word er gek van :cool: Gelukkig heb ik nog even om de definitieve keus te maken.

    Hoe zit het bij jullie?
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben een Landal in NL geboekt. Half augustus. Dus wij wachten nog even af. Als er nog niks open is, gaan we annuleren. Zit alleen wel met tijdsdruk, je kan daar tot 31 mei een voucher krijgen als je nu annuleert. Ik moet nog even navragen wat er na die tijd mogelijk is of hoeveel hoe ons dat kost.
     
    Didi1980 vindt dit leuk.
  3. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Wij zouden maandag naar Duitsland gaan, dat is geannuleerd. Hadden alleen de aanbetaling gedaan en hebben daarvan het grootste gedeelte terug gekregen.

    Ik wilde eerst alsnog voor de zomervakantie boeken, maar durfde dat toch niet aan en heb geboekt voor de herfstvakantie. Niet naar Duitsland, maar naar een FarmCamps in Nederland.
     
    Didi1980 vindt dit leuk.
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Wij hebben campings geboekt in Frankrijk begin augustus. We wachten af wat de overheden gaan beslissen. Mochten we niet mogen gaan hebben we al een vakantie plek in Nederland.
     
    Didi1980 vindt dit leuk.
  5. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hebben onze vakantie naar Spanje geannuleerd. Ik wil echter wel weg, als het mag in de zomer, maar dan met de auto op Max. 1 dag rij-afstand. Maar hoe of wat, is dus nog afwachten wat de regeringen beslissen
     
    Didi1980 vindt dit leuk.
  6. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben 1 week kamperen op een camping in zeeland geboekt, met het idee dat we daarna een week nog naar het buitenland zouden gaan... maar dat doen we nu waarschijnlijk niet, eerst maar hopen dat we naar de camping in Zeeland kunnen tegen die tijd...
     
    Didi1980 vindt dit leuk.
  7. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.897
    113
    We hebben een camping in Nederland geboekt half juli. Maar als we geen gebruik kunnen maken van het sanitair, zwembad en/of andere faciliteiten dan gaan wij niet
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Wij gaan hoe dan ook op vakantie. Al is het een midweekje op een landal park zonder de faciliteiten. Wij hebben pas begin sept 3 weken vakantie dus hoop tzt toch op wat meer wat we kunnen doen. Gaat last minute worden dat in ieder geval.

    In juni hebben wij ook 1 weekje, dan kijken we even of we gaan of niet maar dan is de kans natuurlijk groter dat er nog weinig kan.
     
  9. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Wij blijven thuis deze zomer. Zouden naar Rome gaan. Dat doen we dan maar volgend jaar.

    Meivakantie is door center parcs geannuleerd. Heb nog wel een midweek landal staan voor de herfstvakantie. Die laat ik nog even staan.
     
  10. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Geen van drie: we hadden nog niks geboekt en we gaan nu ook hoogstwaarschijnlijk niet weg. Ik kan er niet echt mee zitten. Zit liever thuis dan dat ik ergens ben en met allerlei zaken rekening moet gaan houden.
     
    MaMa, autumn86 en Dubbelfris vinden dit leuk.
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.119
    15.624
    113
    Vrouw
    Onze reis in Frankrijk gaat sowieso niet door dit jaar en in het binnenland zien we wel.
    Ik ga niets boeken en wil ook gewoon nog afwachten wat de cijfers de komende weken zijn, nu dat er terug wat meer vrijheid komt.

    Ik las trouwens net dat Frankrijk de noodtoestand wil verlengen tot 24 juli dus ik denk niet dat het zal mogelijk zijn om deze zomer naar Frankrijk te gaan.
     
  12. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Italië zouden we eind augustus 2 weken heen gaan, dat gaan we annuleren. Daarvoor willen we in Nederland een weekje boeken.
     
  13. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Ligt aan de vakantie.

    Ik zou een paar dagen met een vriendin op vliegvakantie gaan, deze reis is geannuleerd en hiervoor heb ik restitutie aangevraagd.

    Maar met het gezin hebben we 2 weken een aangepaste vakantiewoning geboekt in Nederland, op een vakantiepark vlakbij zee. Ik hoop dat we hier nog steeds naartoe mogen! Eigen sanitair, een omheinde tuin. Eigenlijk is er in en om het huisje meer dan genoeg te doen, dus ook als de faciliteiten in het park gesloten blijven is het meer dan de moeite waard voor ons om er naartoe te gaan.
     
    YaelStone vindt dit leuk.
  14. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Wij hebben een huisje in Nederland gehuurd voor een midweek, hopelijk kan dat gewoon door gaan.
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    In principe wonen wij eigenlijk al in een soort vakantiegebied. Veel watersport.
    Dus als we niet naar het buitenland gaan ( dat denk ik toch echt niet) dan gaan we hier leuke dingen doen. Zeilboot huren et cetera...
     
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.351
    12.038
    113
    Vrouw
    Wij hebben een particulier vakantiehuis geboekt in Frankrijk. Voor de eerste twee weken van augustus.
    We wachten voorlopig af hoe tegen die tijd de situatie in Frankrijk is.
    Doordat wij een particulier huis hebben geboekt zitten we niet met gesloten voorzieningen van bijv een camping.
    Als Frankrijk niet door kan gaan weet ik niet of wij in NL wat proberen te vinden.
     
  17. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.658
    1.188
    113
    Wij wachten af of de voorzieningen op Landal open gaan in juli. Hopelijk weten ze dat voor 6 juni.
     
  18. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    727
    372
    63
    Wij hebben geboekt bij landal, een campingplek. Heb wel vorige maand al omgeboekt van Duitsland naar Nederland. Ik hoop echt dat het door kan gaan maar ik wil alleen als de animatie, horeca en andere voorzieningen(zoals het speelparadijs) ook open zijn. Ga wel de aanbetaling doen deze maand en we zien wel. Mocht het toch niet allemaal niet open zijn dan boeken we om naar volgend jaar. Maar gezien de ontwikkelingen van afgelopen 2 weken heb ik wel een beetje hoop.
     
  19. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Onze reis naar Polen van komende week is geannuleerd. We hopen in juli wel 3 weken naar Oostenrijk te gaan. Hotel is vorig jaar al geboekt en opent in juni.
    Alleen de grenzen zijn nog dicht voorlopig:(.
    Maar we annuleren zeker niet zelf..... dus fingers crossed
     
  20. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Wij hadden begin jan reis naar Tenerife geboekt maar gaan zeker niet. Blijven thuis, misschien een hotel overnachting van de zomer maar meer wordt het niet meer
     

Deel Deze Pagina