Je zit echt af te geven op ons? Dat jij naar het buitenland wil, prima. De rest blijft hier, ook prima. Kunnen we het nu gewoon gezellig houden?
Nee hoor, ik sta er ook zo in, en ik hoefde mezelf totaal niet te overtuigen.. Ik geniet met volle teugen, en Corona is hier juist veel verder weg dan thuis.
Maar dat geldt net zo goed voor alle negatieve aandacht voor vakantie in het buitenland, die worden vast gesponsord door de NLse toerismesector.
Zonde hoor. Mijn man is nu met een collega in Wenen en Corona bestaat daar niet Ze zitten prima daar. Ik was lekker gegaan want volgende zomer zal het nog steeds hetzelfde zijn.
Ik denk dat je vakantie pret afhangt van het gevoel dat je hierbij hebt. Voor ieder die geen beren op de weg ziet zal het vast een heerlijke vakantie worden, voor ieder die dat wel ziet, is dat gevoel wellicht lastig los te laten en dan kan je wellicht meer ontspannen in je eigen land. In het algemeen en niet naar @Anouk2005 Ik zie nogal snel beren op de weg, dus NL is voor ons prima! Ik lees soms dat andere hiervan gruwelen en daar heb ik moeite mee. Ik respecteer een ander die de reis wel ziet zitten, respecteer dan ook de mensen die in NL op een camping verblijven. Ik vind dat namelijk een heerlijk vooruitzicht.
Nou in dit artikel kun je onderaan een kaart zien met het aantal besmettingen per gebied in Europa. Dat rode stipje in oostenrijk is Wenen. Dus het lijkt me niet heel slim dat ze daar doen of Corona niet bestaat? Het is wel een handige kaart om in de gaten te houden voor de vakantiegangers hier! https://www.volkskrant.nl/a-b741a585
Dat lees ik dus de laatste tijd steeds meer. Dat t net lijkt alsof t niet bestaat in t land waar we op vakantie zijn; zo relaxed, of dat de bevolking zich echt niet zo streng aan de regels houdt (lees ik op t camping frankrijkforum) En dat vind ik best verontrustend. Want t bestaat nog wel degelijk, misschien in een 'slapende' vorm, maar zou t niet eerder 'wakker' worden als we allemaal er maar mee omgaan alsof t niet (meer) bestaat? Misschien bestaat t in bepaalde delen niet onder de bevolking, maar kan t wel weer binnen komen door vakantiegangers die t mee kunnen nemen. Geldt trouwens voor heel Europa, dus ook voor NL. Of denk ik te moeilijk?
Totaal niet moeilijk denkend! Het is nog nooit zo heftig in de wereld geweest als momenteel. Het lijkt “weg” omdat het niet zo opvallend bij de voordeur is, maar er sterven nog steeds heel veel mensen aan iedere dag. Helaas...
Nee zeker niet. Klinkt heel stoer natuurlijk " daar is geen corona", maar dat is gewoon weg niet zo natuurlijk. En zo laconiek erover doen helpt mi al helemaal niet.
Dat is je illusie.. Niet dat ik t je niet gun hoor, maar ik vind niet dat je t zo kunt stellen. t Ligt overal nog op de loer, dus we moeten waakzaam blijven. En zeker in een vakantieperiode. En dan in heel Europa, ook in NL hoor.
Wij zijn op 20 min van huis haha. Mijn man zal gewoon door moeten werken omdat we maanden geen inkomen hebben gehad en reserves hard interen. Ben dankbaar dat ik op vakantie kan want er zijn genoeg ondernemers zonder inkomen geweest afgelopen periode, dan is vakantie een luxe. Onze kinderen zijn ook echte buiten kinderen en verder maak ik het gezellig; met lekker koken. Vanavond hadden we mosselen. Ik heb de complete wijn en champagne voorraad uit de kelder meegenomen. Nu houd ik van koken dus ook op vakantie, verdrievoudig ik lekker het budget en kun je helemaal los gaan.
Nee.....zo bedoel ik het natuurlijk niet. Dat zou ook wel heel naïef zijn en dat ben ik echt helemaal niet. Wat ik bedoel, is dat ik thuis in veel meer situaties kom waar ik met veel mensen samen ben. Hier in Frankrijk gaan we naar het zwembad, waar je prima afstand kan houden. Naar het strand, waar het heel rustig is. Ik kom in de supermarkt, waar bijna iedereen een mondkapje draagt, ik ook. Voordeel is ook nog dat het veel ruimer is dan in Nederland En dat is het. Verder geen contact met mensen. We eten lekker in ons huisje. Dus ja, voor mij is Corona hier veel verder weg dan thuis. Een verjaardag, terrasje pakken, pretpark. Want dat zijn de dingen die ik in Nederland doe. Zeker in de vakantie. En waakzaam? Niets ten nadele van hoor, maar ik vind dat een naar woord. Gewoon je gezond verstand gebruiken. En dan nog. Een vriend heeft helaas covid opgelopen. Heel naar. Ook de nasleep. Als er nog iemand de vergelijking maakt met de griep..pfff. Waar hij het heeft opgelopen, dat weet hij niet. Enne..ik werk in een vliegtuig, dus heb verder geen illusies mbt covid. Ik moest gewoon werken toen de wereld net in shock was van wat er gebeurde, dus tja.
Tja.. als je hier in Nederland ergens lekker op een terras zit heb je misschien ook het gevoel dat er niks aan de hand is.. In Oostenrijk zouden per 1 augustus alle nachtclubs weer open mogen. Dit word dus teruggedraaid ivm het toenemend aantal van infecties. Corona is daar dus wel degelijk
Het is ook een beetje gezond verstand gebruiken neem ik aan. Ik ga er vanuit dat iedereen haar/zijn verantwoordelijkheid neemt m.b.t. de vakantie. Amsterdam kan risicovoller zijn dan het Franse platteland. En het is belangrijk dat we ons aan de basisregels houden (hygiëne, afstand en geen contact met mensen als je ziek bent) en vooral heel veel (en vaak!) je gezonde verstand gebruiken.
Ja natuurlijk is het daar ook, zo frappant dat mensen die nu in het buitenland zijn, allemaal roepen dat corona daar geen ding is. Niemand schijnt er last en hinder van te ondervinden. Wat een onzin..of je nu in Nederland Frankrijk of Italië bent. Corona kan overal zijn. Alsof sommige mensen vooral zichzelf moeten overtuigen of het goed moeten praten.
Ik denk dat 'risicovol' en 'veiligheid' sowieso voor iedereen een andere betekenis heeft. Alsin.. voor de een kan het 'veiliger' voelen om in NL te blijven ivm dichterbij huis etc. Voor de ander voelt het veiliger om op het Franse platteland te zitten waar men meer beweegruimte heeft. Dus in die zin snap ik wel dat het risico om in een volle supermarkt in NL groter is, dan in het buitenland waar het gewoon minder druk is. Maar dat kan weer opwegen tegen het feit dat wanneer je in NL op vakantie gaat, op een druk park oid, veiliger voelt vanwege het dichtbij huis als de pleuris uitbreekt. Als ik niet zwanger was geweest hadden wij denk ik gekozen voor een last minute in het buitenland, of ergens in NL (Wadden, en dat al vroeg geboekt). Nu ben ik opzich blij dat ik deze keuze niet hoef te maken, alhoewel onze vakantie voor in februari al wel is geboekt met schoonfamilie (skien). Maak me daar ook al best zorgen om want wat gaat het virus straks doen? Maar goed..
Dat is dus precies wat ik ook bedoelde. En zeker ook wat hier boven benoemd wordt: fijn dat je de keuze maakt om naar het buitenland te gaan, maar heb gewoon respect voor mensen die dat niet doen en praat er niet zo lullig over allemaal.
Tja de pot verwijt de ketel.... Want als je goed leest komen de mensen die naar het buitenland gaan er in dit topic slechter vanaf
Vindt je? Ik vind t wel meevallen hoor. Iedereen doet zn zegje, en de thuisblijvers krijgen ook van alles te horen. Ik maak me er iig niet druk om. Een ander zal zeker iets van mijn keuze vinden, prima toch, als ik me er goed bij voel doet me dat niet zoveel. Het enige waar ik me wel wat zorgen over maak is t weer. Blijven we een keer in NL, na meer als 15 jaar zuidelijke zon, zijn de weerberichten niet echt zonnig hier.. Maar wie weet, valt t mee.