Wel of niet op vakantie gaan deze zomer?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Didi1980, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vakantie geannuleerd, twijfels of gewoon gaan!

1. Wij hebben of gaan zeker annuleren

111 stem(men)
    29,9%
  2. Wij twijfelen en wachten nog even af

82 stem(men)
    22,1%
  3. We gaan op vakantie, tenzij het voor ons wordt geannuleerd

178 stem(men)
    48,0%
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Je moet zorgen dat je 2 weken voor het schooljaar begint thuis bent uit het risicogebied zodat de quarantaineperiode erop zit wanneer school begint

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    #2143 Zoe123, 16 jul 2020
    Laatst bewerkt: 16 jul 2020
    Ik ga niet wederom mijn verhaal doen, dat heb ik al eerder gedaan, maar ik denk dat ik toch voor mezelf heel goed kan bepalen waar het, in MIJN situatie, rustiger is. Ik kan me wel voorstellen dat als jij voor het eerst sinds deze crisis een mondkapje op moet zetten binnenkort, dat mijn wereld, zeker qua corona, er sowieso al heel anders uit ziet...

En dat goedpraten...Wat onzinnig... Goedpraten impliceert dat je iets doet dat eigenlijk niet oké is, én waarvan je eigenlijk zelf ook denkt, dat het niet oké is.
    Er is GEEN negatief reisadvies, Frankrijk heeft, net als Nederland, code geel.
    Er zijn géén beperkingen qua reizen die kant op, althans niet voor reizigers uit Nederland.
    DAT zijn de feiten, en die geven mij een fijn gevoel, vandaar dat ik zonder zorgen op vakantie ben gegaan.
    Laat een ieder vooral zijn ding doen.
    Mensen besluiten om in Nederland te blijven, omdat ze zich daar beter bij voelen. Ik snap dat volkomen, je moet kunnen genieten van je vakantie, dus dan in eigen land.
    Maar juist die beslissing is (meestal) gebaseerd op emoties. We mogen naar het buitenland, maar we doen het niet, want het voelt niet oké. Nogmaals, helemaal oké. Maar dan niet zeggen dat ik, die wél gaat, mijn beslissing niet op feiten baseer.

Whysteria, Butchke en Amarens vinden dit leuk.
  3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Oh maar wij hebben hier voor het eerst gewinkeld met een mondkapje, ik heb daar niks aan overgehouden. Wel hebben wij het vastgelegd op een foto :roflmao: Het blijft mij verbazen dat je als een half crimineel neergezet wordt als je wel gaat. Helaas zit onze vakantie bijna op, wij zijn heel blij met onze keuze, in Nederland had het waarschijnlijk financieel gezien simpelweg niet gekund.

Butchke en Zoe123 vinden dit leuk.
  4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Hier ook, zondag naar huis, Boehoe!
    Mag ik zeggen dat ik die mondkapjes helemaal niet erg vond eigenlijk?
    Prima, we moeten het samen doen, het is een kleine moeite.
    Ja hahaha goed om even een foto te nemen :thumup:

Ik vind het ook jammer. Wat ik al schrijf, het reisadvies is positief. Code geel. Dat je zelf redenen hebt om niet te willen gaan, prima. Maar laat mij lekker..Ik ben ook heel blij met onze keuze :)
    Mijn vriendinnetje zit in zeeland op de camping. Ook heerlijk. It’s all good.
    Oh en ik heb eigenlijk alleen maar positieve reacties gehad in mijn omgeving.
    Een deel gaat ook op vakantie in het buitenland (zelfs mijn vriendinnetje die erg bang is voor covid), een klein deel had nog niets geboekt en blijft in Nederland. Nogmaals, it’s all good.

Goede reis naar huis!

GossipGirlxoxo, Butchke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Waar wij naartoe gaan in Frankrijk is het zelfs code groen. En ja, opgezocht op een Franse website over Corona in de departementen.
    Ik ging er vanuit dat het daar code geel was, zoals hier in Nederland.
    Een meevaller dus.

Butchke, Zoe123 en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Die code groen, zal denk ik gelden voor de fransen zelf die daar wonen. En niet voor "ons"

Cindy1977 vindt dit leuk.
  7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik had het toch helemaal niet tegen jou in deze post?

En zeg ik ergens dat er negatief reisadvies is?
    Wij gaan ook naar buitenland hoor, for the record.
    Je laatste stuk is mijn hele punt, het gaat om een persoonlijk gevoel van iedereen. Waarom moet een ander zo nodig overtuigd worden dat dat gevoel terecht is?

Het enige wat echt feitelijk is zijn de richtlijnen (die in Europa nergens lichter zijn dan hier) en onze zorgplicht naar de omgeving waar we naar toe gaan en vervolgens naar terug komen.

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    ik hoop inderdaad dat dit de achterliggende reden is!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja zou haar zeker laten testen. Ze is dus ook met veel andere mensen in contact geweest.

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja, ik vind het verschil daarin te klein om daarvoor alleen in NL te blijven en zeker niet afwegen tegen de voordelen die het buitenland biedt.

Zoe123 en Butchke vinden dit leuk.
  11. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik moet wel zeggen dat de “stress” die ik nu ervaar me toch doen twijfelen om te gaan...
    Maar dat is meer omdat het aantal besmettingen in spanje nu rap toeneemt. Hierdoor blijft het nu dus onzeker of we kunnen gaan.. je bent toch plannen aan het maken, inkopen doen etc..
    Voorpret..
    En dat is nu dus echt niet leuk.. want de kans dat het code oranje wordt is nu wel groter aan het worden.. kan gewoon niet genieten van het bijna op vakantie gevoel..

Didi1980 vindt dit leuk.
  12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij willen naar Luxemburg. Maar het aantal besmettingen is daar flink hoger dan hier. Dat maakt me toch weer aan het twijfelen. Het ia code geel, net als bijvoorbeeld België of Frankrijk. Maar het risico is dan blijkbaar toch groter.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zie net ook dat de Belgische overheid aanraadt om na terugkeer uit Luxemburg in quarantaine te gaan en te laten testen. :$

14. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Waar gaan jullie naar toe?

15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Want dat virus ziet dat verschil?? :roflmao::roflmao:

Butchke, Zoe123 en Nellie4 vinden dit leuk.
  16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja die valt vooral buitenlandse toeristen aan. :roflmao:

Lomo, Butchke, Kleintjuh85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee, maar iedere overheid bepaalt zelf voor zijn eigen burgers welk reisadvies ze geven. Vanuit Nederland geldt voor Frankrijk code “geel”. Het kan best zijn dat je ergens op een Franse site vindt dat bepaalde gebieden “groen” zijn, maakt dat niet ineens dat het reisadvies vanuit NL ook groen is. Dat blijft voor ons gewoon geel. Dus nee, het virus ziet geen verschil. Maar is wel degelijk verschil en voor wie het reisadvies bedoeld is,

Neuzeke vindt dit leuk.
  18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar hechten jullie zoveel waarden aan de grenzen? Europa zou in mijn ogen hier veel duidelijker advies in kunnen geven aan de burgers dan de landelijke overheden.

Whysteria vindt dit leuk.
  19. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Het probleem is dat we inmiddels alweer bijna 2 decennia in een verenigd Europa leven. Dat betekent voor heel veel honkvaste mensen misschien niet zo veel, maar voor diegenen die zich na het openen van de grenzen elders in Europa hebben gevestigd heeft deze denkwijze weldegelijk vérstrekkende gevolgen. En die gevolgen gaan heel veel verder dan slechts een gemiste vakantie...

Deel Deze Pagina