Wel of niet op vakantie gaan deze zomer?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Didi1980, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vakantie geannuleerd, twijfels of gewoon gaan!

1. Wij hebben of gaan zeker annuleren

111 stem(men)
    29,9%
  2. Wij twijfelen en wachten nog even af

82 stem(men)
    22,1%
  3. We gaan op vakantie, tenzij het voor ons wordt geannuleerd

178 stem(men)
    48,0%
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap je vraag niet helemaal over waarde hechten aan grenzen.

Maar wat betreft advies; ik ben redelijk pro-EU. Maar ik ben in deze wel blij dat er naast de nodige samenwerking ook ruimte is voor ieder land om eigen regels en adviezen op te stellen. Ik denk bijvoorbeeld dat we in NL erg dankbaar mogen zijn voor onze variant van de lockdown.

Neuzeke, Nellie4 en suus1983 vinden dit leuk.
  2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nou precies dit dus:thumup:

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Precies wat tupp zegt hieronder:thumup:

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Precies wat ik zeg daarboven :thumup:

Nellie4 vindt dit leuk.
  5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je je ergens anders hebt gevestigd, volg je neem ik aan de adviezen van het land waar je op dat moment woont. Maar misschien denk ik te simpel?

Neuzeke vindt dit leuk.
  6. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Salou

7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113

Ik las ook dat dit deels komt omdat ze nu meer testen in luxemburg.
    Ze willen het liefst alle bewoners testen, logisch dat aantal positieve testen hoger uitvalt..
    Er zijn gelukkig geen nieuwe sterfgevallen bekend

8. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Jazeker volg ik die, maar wanneer je vader sterft in maart (in Nederland), en er in Nederland wordt besloten dat er niemand in het crematorium mag zijn, de Nederlandse ambassade in Parijs tegelijkertijd niet thuis geeft wanneer je ze belt voor reisadvies, het buitenlands ministerie van Nederland eveneens niet bereikbaar is betreffende reisadvies naar Nederland (en belangrijk: weer terug naar Frankrijk i.v.m. werk), en je als gevolg daarvan dus geen fatsoenlijk afscheid hebt kunnen nemen van je laatst overlevende ouder, dan kun je je misschien voorstellen dat dat een enigszins bitter gevoel kan achterlaten. Dus ja: je denkt een ietwat te simpel.

Butchke vindt dit leuk.
  9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gecondoleerd.

10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Wat triest :(

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Toen vrijwel de hele Europa ten zuiden van ons opgesloten zat in hun huis, streng gecontroleerd werd op iedere beweging door de politie of zelfs de leger en overal mondkapjes (en vaak ook handschoenen) op moest, vonden wij het in Nederland prima dat de adviezen per land werden ingesteld.

Of had je liever gehad dat hier ook de leger de straat op ging om te controleren of je een schriftelijke toestemming hebt om naar je werk te gaan, omdat ze dat in Frankrijk of Spanje zo bedacht hebben?

Dan heb ik het niet over de financiële gevolgen voor Nederland als dit hele proces Europees gecoördineerd was.
    Dan waren wij hier op alle mogelijke vlakken echt veel slechter vanaf gekomen dan nu.

Dubbelgeluk, Neuzeke en suus1983 vinden dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hecht heel veel waarde aan de grenzen. Ik woon in NL en niet in een staat van het Verenigd Europa. Ik ben voor samenwerking in Europa tot op zekere hoogte. Maar niet alles hetzelfde. En dat gaat veel verder dan de regels voor Corona.
    Ik hoop ook dat iedereen die voorheen wel voor 1 europa was zoals o.a. onze regeringspartijen dat willen hierdoor gaan nadenken of ze dat nog wel zo'n goed idee vinden.

13. Butchke

Butchke Niet meer actief

vreselijk:(:(:(:(. Nog gecondoleerd.

Whysteria vindt dit leuk.
  14. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Er zijn meer regio's die zulke brieven gehad hebben, oa Rotterdam geloof ik. Zoals ik het uit de media begreep was het vooral bedoeld voor als je bewust naar een land met oranje zou afreizen en niet als een geel land plotseling oranje wordt. Het familiebezoek bijvoorbeeld in oranje landen werd daarom afgeraden voor dit jaar.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De situatie in Zuid Europa was toch niet te vergelijken met die van ons. In de huidige fase denk ik dat er vooral lokale lockdowns/quarantaine’verplichtingen’ zijn te verwachten en ik denk niet dan NL daarvan gevrijwaard blijft.
    Maar binnen Schengen mogen we nu eenmaal vrij reizen en als men dat niet wil, dan denk ik dat je daar eigenlijk alleen Europees wat over kan zeggen.

Zoe123 vindt dit leuk.
  16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    En voor mensen die hun kinderen uit andere redenen thuis zouden houden.
    14dgn quarantaine is ook te vertalen naar 2 weken extra vakantie (in het buitenland?).

Dus begrijpelijk dat een melding wordt gemaakt bij de leerplichtambtenaar. Vooral ter bewaking van kinderen die zo makkelijker uit beeld kunnen raken.

Kolibrie2 en olleke vinden dit leuk.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een nachtmerrie zeg en dat allemaal om zo’n kut virus. Ik ken helaas ook meerdere verhalen, om je kapot te schamen hoe er met mensen wordt omgegaan,
    Heel veel sterkte!

Whysteria en Nataly1972 vinden dit leuk.
  18. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Ja precies. Ik denk dan ook dat hier nog een achterliggende gedachte achter zit voor bepaalde groepen mensen, maar dat kunnen ze natuurlijk niet letterlijk er in zetten.
    Als je onverwachts quarantaine moet doen, terwijl je niet bewust een risico hebt genomen, hoef je denk ik echt niks te vrezen van de leerplichtambtenaar, maar als je bewust een risicogebied opzoekt, ben je gewaarschuwd.
    Overigens vraag ik me wel af of er dan niet gelogen gaat worden over de vakantie en kinderen ondanks eigenlijk verplichte quarantaine misschien toch naar school gestuurd gaan worden....

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Je mag nog steeds vrij reizen in Schengen gebied..

En als je het over één Schengengebied wilt hebben, dan vergelijk je de situatie in Nederland aan zich dus niet. Maar kijk je naar de situatie in heel Europa.
    Situatie in Brabant was ook niet te vergelijken met Friesland, en toch hadden we dezelfde maatregelen. Want: één lijn trekken.
    Dat is precies wat jij aangeeft dat je voor heel Europa wilt.

En de situatie in Nederland was in maart en april veel 'erger' dan in de meeste andere Europese landen. We zaten een hele tijd in de wereldwijde top 10 van besmettingen en sterfgevallen op hoofd bevolking.
    Veel andere Schengenlanden hebben hun bewoners na een paar honderd besmettingen al opgesloten. Wij hadden de grenzen zelfs nooit gesloten voor andere Schengenlanden.

En die verschillen zie je nu nog steeds.
    Wil je echt naar de manier waarop in andere Europese landen gehandeld wordt, nu ook?
    Dus van één op andere dag een gebied opsluiten, met mondkap op naar de winkel of restaurant, dat politie de toegangswegen tot je plaats afsluit en je beweging controleert?
    Als je nu in Duitsland woont kun je ineens niet meer naar Luxemburg op vakantie. Vanuit Nederland.

Ik denk dat wij niet altijd beseffen hoe relatief weinig beperkingen we hadden en vooral hebben.

Kukido, Dubbelgeluk, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw

Zeker mee eens.
    Dat gemekker hier..Je zag op een gegeven moment dat mensen het zo moeilijk kregen met het zich houden aan de regels qua Corona.
    Ik heb vrienden die in Valencia wonen, en omgeving Murcia.
    Beide stellen hebben een hond, dus een excuus om even naar buiten te mogen, om-en-om, maar dan nog...
    Maanden binnen gezeten, de hel, zeker voor mensen met kinderen.
    Hier gewoon naar de bouwmarkt,supermarkt,etc. Gewoon naar buiten. Stukje fietsen, wandelen.
    Niet te vergelijken....

Kukido, Dubbelgeluk, Nellie4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina