Wel of niet op vakantie gaan deze zomer?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Didi1980, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vakantie geannuleerd, twijfels of gewoon gaan!

1. Wij hebben of gaan zeker annuleren

111 stem(men)
    29,9%
  2. Wij twijfelen en wachten nog even af

82 stem(men)
    22,1%
  3. We gaan op vakantie, tenzij het voor ons wordt geannuleerd

178 stem(men)
    48,0%
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Er zijn mensen zat die niet op vakantie kunnen, of dat niet elk jaar willen. Mijn dochter komt echt niks tekort als we niet elk jaar naar het buitenland gaan hoor. Ik wil gewoon niet meedoen aan elk jaar vliegen. Kinderen die er niet meer genoeg aan hebben, weet niet wat ik daar van moet vinden, maar goed.

Eikeboompje, Salvatore en kadootje vinden dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben ook een vakantie geboekt naar het buitenland, met de auto naar Kroatie.
    Wij wilden dit jaar eens uitpakken, zoon doet eindexamen en misschien is het zelfs de laatste keer dat die met ons meegaat temeer die volgend jaar alweer 18 jaar wordt.
    Het is echt geen moeten voor ons maar wel een mooie herinnering opbouwen.
    We hebben met zorg een camping uitgezocht waar zowel onze dochter van 7 jaar haar vertier heeft maar waar ook genoeg te doen is voor onze oudste kinderen.
    Er komt nu eenmaal een moment dat kinderen niet meer genoeg hebben aan een weekje op een vakantiepark en dan ga je zoeken naar alternatieven en als dat een vakantie in het buitenland is dan moet dat ook kunnen.
    Waar ik nu vooral van baal is dat er helemaal geen duidelijkheid is, gaan we wel of gaan we niet?
    Gaat het niet door dan zullen we alsnog een huisje boeken in eigen land om er even uit te zijn en mogelijk dat er dan een vriend of vriendin mee komt voor onze oudste kinderen. Met twee verveelde pubers zitten is namelijk geen pretje ;)

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Liekje81 Hij ging dubbel, was nog niet klaar met typen en ging verder in een andere post :)

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind het vanuit mijzelf vooral niet te verkopen naar het gastland waar ik heen zou gaan.

Bijv Kroatië of Griekenland, landen met veel zwakkere gezondheidssysteem dan onze, mensen zitten daar vanaf begin maart in een oorlogsachtige lockdown.
    Ze hebben politieklok, mogen niet uit hun woonolaats zonder schriftelijke toestemming, ouderen dan 65 mogen onder geen beding het huis uit enz.

En ze hebben hard hun toerismeomzet nodig, maar ze zouden een grote uitbraak absoluut niet kunnen dragen.

Kijk naar Italië, hoeveel leed heeft dat land over zich heen gekregen door reizende mensen vanuit brandhaarden in China.
    Daarna: hoeveel leed heeft Spanje gehad door vakantiereizende/voetbalkijkende massa.

Ik vind echt dat we eens verder kunnen kijken dan enkel ons eigen belang. En dan het belang uitgedrukt in "ik heb vakantie nodig"..
    Wat voor ellende kan dit belang brengen aan mensen die in veel zwakkere positie zitten dan wij. Voor een land als Kroatië zijn wij een brandhaard namelijk.

Kukido, Salvatore en Miss T vinden dit leuk.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zeg toch nergens dat je je kind iets tekort doet?
    Dat maak je er nu zelf van.
    En vliegen doen we al helemaal niet ieder jaar.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, die onduidelijkheid is echt k.. wat dat betreft! Hopelijk komt dat snel, zou zelf ook willen weten waar ik aan toe zou zijn.
    Hier zullen we waarsch ook weleens iemand mee gaan nemen in de toekomst, hebben maar 1 kind.
    Ik snap ook dat mensen soms op vakantie willen hoor. Maar ik snap mensen niet die meerdere keren per jaar vliegen, vakantie in eigen land geen vakantie vinden. In dat opzicht zijn we gewoon enorm verwend met zn allen.

meintje, cowgirl80, Nellie4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat meerdere keren per jaar vliegen dat volg ik ook nooit helemaal en vakantie vieren in eigen land is hartstikke leuk.
    Genoeg mooie plekjes in ons eigen land.

Syane en Liekje81 vinden dit leuk.
  8. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik zie overigens dat de link naar de anwb zoals eerder gepost, niet up to date is qua informatie. Dus ik ga toch liever de info via het land zelf volgen.:thumup:

9. Mar76

Mar76 Actief lid

4 mrt 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    Ik heb eens een rekenvoorbeeld gezien: op grotere afstanden (ca. 1000 km of meer) is met 3 personen of meer de gemiddelde auto zeker minder vervuilend, met 2 personen maakt het niet zoveel uit. Dus het hangt er vanaf hoe vol de auto's van al die mensen in het vliegtuig zou zijn . En ook welke auto uiteraard, bij een oudere auto ligt het natuurlijk weer anders.

Op kleinere afstanden is de auto zelfs met 1 persoon al snel zuiniger. Meeste kerosine wordt namelijk verbruikt bij stijgen en landen. Daarom gaan wij zelf ook niet meer op stedentrips met het vliegtuig.

Edit: als je een zuinige auto hebt 'wint' de auto het dus al snel van het vliegtuig.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij gaan om het jaar..voor elk jaar hebben we het geld niet. 2020 was ons jaar dat we weer mochten. Helaas nu jaartje uitstellen en heb geannuleerd. Wil niet vast komen te zitten in Turkije met kind met astma en type 1 diabetes .
    En bijde kids hebben autisme. Juist vakantie is zorgeloos genieten en ontspannen maar dat zou het dit jaar zeker niet worden :(. Mond kapje in vliegtuig, afstand op resord etc. Zou meer spanning opleveren dan ontspanning.

En gisteren dus geannuleerd en vannacht na weken weer heerlijk geslapen . Baal als een stekker maar gaan het volgend jaar hopelijk dubbel en dwars inhalen

Didi1980 vindt dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bedoel ook niet specifiek jou hoor. Maar mensen in het algemeen, die meerdere keren per jaar op vliegvakantie gaan, vakantie in eigen land geen vakantie vinden. Het is nu toch wel bekend dat vliegen enorm belastend is voor het milieu. En eigenlijk hoop ik dat deze periode ervoor zorgt dat we minder gaan vliegen, ook voor werk.

Ansel, kadootje, Mar76 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Daar gaat het in veel gevallen niet om. Ik zou het helemaal prima vinden om dit jaar thuis te blijven. Echter heb ik in december al geboekt en zou ik, net als de meeste andere mensen, graag zsm willen weten waar ik aan toe ben.

Butchke, Relax, lovewinnie en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Idem. Wij hebben in okt/nov vorig jaar al geboekt en aanbetaald. Maar helaas worden we van de suncamp ook niet veel wijzer. Ik heb mij er daarom ook al bij neergelegd dat we hoogstwaarschijnlijk dit jaar sowieso niet naar het buitenland gaan met onze caravan. Waarschijnlijk gaan we dit jaar helemaal niet meer weg met de caravan.

Moet wel eerlijk zeggen dat het wel even omschakelen is dat je dit jaar geen 1x met de caravan weg bent geweest ipv 3x per jaar. Het is wel echt ons ding om. Even weg uit de sleur, omgeving en dagelijkse beslommeringen. Ook voor de kids is het vrijheid blijheid. Helaas kunnen we er dit jaar niks anders van breien en moeten we deze situatie accepteren.

Willes vindt dit leuk.
  14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Tja.. ik had niet geboekt maar wil ook erg graag op vakantie. Daar is toch helemaal niets mis mee. Voelt je bijna schuldig dat je op vakantie wilt. :|

Willes, Anouk2005 en lovewinnie vinden dit leuk.
  15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij hadden ook al november geboekt voor juli en 1600 aanbetaald. Gelukkig goede annulering verzekering en koste ons enkel 150 euro eigen risico. Daarvoor heb ik wel zekerheid en zit ik niet met een bon . Zonder goede annulering hadden we moeten aankijken, misschien zelfs juni rest nog moeten betalen voor vlucht die juli niet doorgaat. Dit je met bon van 3700 euro. En geen zekerheid of volgend jaar alsnog kan. Liever nu cash, neem mijn verlies maar wel zekerheid .
    Want ook al mag je vliegen, vakantie zal nooit onbezorgd zijn met al die maatregelen :(. En heb kindje met type 1 diabetes en astma. Zou daar naar gaat komen te zitten zonder medicatie .
    En ook bijde ass :(. De onzekerheid was niks

Willes vindt dit leuk.
  16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn ouders hun vakantie van mei naar Griekenland was geannuleerd en dus bon.
    Juli zouden ze Spanje gaan maar ipv annuleren hebben ze gratis omgeboekt naar 2021. Dus wellicht dat een optie?. Omboeken kost soms wel geld maar dat is z'n 25/30 euro per persoon

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is helemaal geen moeten maar wij hebben wel al in januari onze vakantie geboekt. Dit hebben we nu een keer vroeg gedaan omdat de hond dit jaar naar pension gaat en we dat eerst rond moesten hebben en daarop hebben we de vakantie geboekt. Doorgaans boeken we pas in maart en hadden we dat dit jaar weer willen doen dan hadden we dat natuurlijk nooit gedaan ivm de Coronacrisis en dan was wel of niet met vakantie gaan nu helemaal geen issue geweest want dan hadden we dat later wel weer gezien. En al die sites zijn vooral bedoeld voor mensen die al een reis hebben geboekt en daarop kunnen zien wat de maatregelen zijn op hun geboekte bestemming.

lovewinnie vindt dit leuk.
  18. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Nee hoor, daar is ook helemaal niks mis mee ;).

Malbec vindt dit leuk.
  19. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Mag ik vragen welke annuleringsverzekering jullie hebben? Bij onze annuleringsverzekering hebben we gewoon pech dus ik wil in de toekomst wel overstappen

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    .
    Unigarant. Wij hebben extra dekking voor de volgende opties. Koste ons 2 euro per maand extra . November afgesloten. Doorlopende. Toen Gepakt vanwegen onrust in Turkije . Dus eigenlijk voor kans op oorlog en daarom code rood of oranje

Bijgevoegde bestanden:

Didi1980 en aardbei1707 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina