Wel of niet op vakantie gaan deze zomer?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Didi1980, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vakantie geannuleerd, twijfels of gewoon gaan!

1. Wij hebben of gaan zeker annuleren

111 stem(men)
    29,9%
  2. Wij twijfelen en wachten nog even af

82 stem(men)
    22,1%
  3. We gaan op vakantie, tenzij het voor ons wordt geannuleerd

178 stem(men)
    48,0%
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    In de regio rondom Schiphol zijn ze er vaak wel behoorlijk alert op..dat weet ik van collega’s.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik zie op de site van Suncamps een camping in de eifel staan, de eifel is erg mooi

Anouk2005 vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat is hier geen optie. Dochter is net 4 en met de auto kom je niet voor school. Ik kan (of wil) haar niet dat stukje alleen laten lopen zonder dat ik zie dat ze daadwerkelijk naar binnen gaat.
    Maar voor mij verder niet van toepassing want ga niet op vakantie naar het buitenland dit jaar en dochter is niet leerplichtig dus die melding maakt ook niet veel uit als die er zou komen.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Kennissen van ons zaten in Kroatië. Zijn niet direct naar huis gekomen toen het op code oranje ging. Gisteren zijn ze thuis gekomen en zag dat ze vandaag in Artis liepen. Misschien naïef maar had niet verwacht dat mensen dat advies om daarna in quarantaine te gaan zouden negeren.

5. GossipGirlxoxo

Denk het niet, want kinderen tm 12 jaar mogen dus zonder quarantaine naar school als ze uit een oranje/rood gebied komen. Dus er valt weinig te melden. En als ze niet terug komen doordat de grenzen sluiten zullen ze dat zelf toch wel melden op school? Ik zou me daar niet mee bemoeien.

6. GossipGirlxoxo

#2586 GossipGirlxoxo, 24 jul 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2020
    Deze mensen (gewoon Nederlandse mensen) hebben een vakantie huis in Turkije en gingen daar elke kinder vakantie naar toe. En ik vermoed dat ze de tickets altijd boekten als school dan weer begonnen was ivm de prijs. Ik schat dat het in 8 jaar tijd bij zo een 24 tot 30 vakanties is gebeurd dat het meisje na de vakantie er niet op maandag was maar pas op woensdag of donderdag. Ik heb nooit begrepen dat school (of een leerplicht ambtenaar) na de 3e keer ofzo nooit heeft gevraagd om bewijzen dat de tickets echt geboekt stonden op de dag voor de vakantie afliep. Er zat namelijk ook een meisje in de klas die ik meen in groep 4 of 5 elke dag te laat op school kwam en daar is toen wel de leerplichtambtenaar hard boven op gezet.

7. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Wow!

Ik heb hier een keer de leerplicht aan de deur gehad toen m'n oudste ziek thuis was op donderdag en vrijdag voor een vakantie en de middelste gewoon op school aanwezig was.
    (hij is nog nooit ziek geweest voor een vakantie behalve toen)

8. GossipGirlxoxo

Dat is toch ook gek? Als de middelste wel op school was dan wisten ze toch al dat je niet stiekem eerder op vakantie was gegaan?!
    Mijn zus is 1x op Schiphol staande gehouden door een leerplichtambtenaar met mijn nichtjes. Was een dag of 4 voor de meivakantie. Ze had toen wel gelukkig een goedgekeurde verlofaanvraag van school bij zich anders had ze niet weg gemogen met de meiden.

9. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik ga er wel vanuit dat als het niet doorgaat we idd een voucher krijgen. Maar eerlijk gezegd zie ik Frankrijk niet zo snel op oranje gaan en zowel dan zal het alleen voor bepaalde gebieden gelden denk ik. Maar de besmettingen moeten hier natuurlijk ook niet te snel op lopen, zodat ze niet de grenzen sluiten. Dus ja, ben ook wel blij als we 3 weken verder zijn en we er zitten :$

10. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja dat zei ik dus ook! Mooie was ook ik was boven de was aan het doen hoor de bel gaan loop naar beneden en vind een briefje in de brievenbus dat we niet thuis waren. Doe de deur open zie ze lopen roep nog maar keken niet om. Heb gelijk de gemeente gebeld haha. Toen zeiden ze we kijken alleen naar de absentie lijsten en niet of er nog broertjes of zusjes op school zitten :rolleyes:

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Kinderen tot 12 jaar mogen gewoon naar school, dus maakt het voor jouw kind toch geen verschil of de ouders nu wel of niet in quarantaine gaan?

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja die heb ik ook gezien maar zijn volgens mij alleen sta plaatsen om met een eigen caravan of tent te staan.
    We zijn een aantal jaren geleden ook in de Eifel geweest. Heel mooi inderdaad.

13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wanneer ga je dan qua datum?

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik zie bungalow type B vanaf 8 aug 2 weken beschikbaar. Weet natuurlijk niet of dit wat voor jullie is?

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    #2595 Anouk2005, 24 jul 2020
    Laatst bewerkt: 24 jul 2020
    Ik ga even kijken.
    Is helaas voor 4 pers.
    Ik heb iets nodig voor 6 mensen omdat er ook een vriend van onze zoon mee zal gaan. Die zou ook al mee naar Kroatie gaan.
    Wel bedankt voor het zoeken en meedenken.

16. coop75

coop75 Lid

14 dec 2013
    78
    40
    18

17. coop75

coop75 Lid

14 dec 2013
    78
    40
    18
    Nou denk het niet. Wisten nog eens dat je voor de binnenspeeltuin ofzo moeten reserveren

18. coop75

coop75 Lid

14 dec 2013
    78
    40
    18

19. coop75

coop75 Lid

14 dec 2013
    78
    40
    18