Oke, ik werk dus in de ouderenzorg, dus ik zou nergens naar toe mogen, mijn oudere collegas mogen hun kleinkinderen niet zien/oppassen want ik werk in de zorg en kan daar kwetsbare ouderen besmetten? Ja, ik zou het heel erg vinden als wij weer op slot moesten vanwege besmettingen, maar he ik ben ook een mens met een gezin, mag ik ook ooit de deur uit? Besmettingen kan ik overal oplopen, je mag tenslotte wel op een overvol strand liggen en naar de efteling maar op vakantie naar het buitenland mag niet... wij hadden in januari al geboekt voor het buitenland, zoals elk jaar, en aangezien frankrijk "gewoon " geel is krijg ik geen geld of voucher als ik niet ga, dure zomer heb ik dan dus... Ik bedoel dit helemaal niet als aanval ofzo he, maar even een vergelijking dat het zorg personeel heel veel goed wil doen, maar ook maar gewoon mensen zijn
Wij zitten ten zuiden van Alicante maar hebben de steden ook overgeslagen, heb geen zin om de hele dag met een mondkapje op te lopen. Om Spanje binnen te mogen komen moet je online wat formulieren invullen, als deze goedgekeurd zijn krijg je een qr code, zodra je op de luchthaven van Spanje binnenkomt, moet je deze scannen. https://www.spth.gob.es Hier kan je de app ook downloaden, werkt ideaal. Ook kan je voor meerdere mensen een formulier invullen, dus alles in 1 app.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/stijging-besmettingen-corona-op-vakantie/ https://www.telegraaf.nl/nieuws/1533225155/tientallen-nederlanders-namen-corona-mee-terug-van-vakantie Zelfs een blinde had dit vooraf kunnen zien aankomen.. maar hé de economie he... Lekker allemaal blijven reizen Mensen hier ook die dan zeggen er zijn minder besmettingen op vakantiebestemming dan eigen woonplaats.. ja dat is behoorlijk egoïstisch kom je dus met je hogere risico bij die mensen daar
Tja wie zegt dat die lichte stijging in besmettingen ergere gevolgen dan het compleet platleggen van de toerismesector. Er is meer in de wereld dan corona.
Je bent zelf zeker lekker in Nederland gebleven? Misschien wel op een vakantiepark tussen de Franse, Duitse, Italiaanse en Spaanse toeristen? Of in een pretpark en wie weet wel op het strand? Super veilig! Ideaal al deze toeristen kunnen Nederland ook zo in, zonder gezondheidsverklaring en gezondheidscheck. De landen in zuid Europa zijn inderdaad heel onveilig. Men heeft daar ij verhouding veel minder besmettingen dan Nederland en voordat je het land in komt moet je eerst een gezondheidsverklaring invullen en krijg je nog eens 2 tot 3 gezondheidschecks. Voor sommige landen moet je zelfs verplicht een negatieve corona test hebben voordat je het land binnenkomt. Heel egoïstisch dus om daar corona te verspreiden die je niet hebt. Overigens zijn ze in het buitenland ook dolblij met toeristen. In de toeristensector is zo'n 2/3e ontslagen. Overigens loopt het grootste gedeelte van de mensen corona thuis op. Rutte wilde toch groepsimmuniteit? Blijf dan vooral thuis, dan loopt die groepsimmuniteit het hardste op.
Ja ik ben in NL gebleven, Nee ik ben niet naar pretparken, vakantiepark, strand, feesten enz geweest Nee ik heb geen bezoek thuis ontvangen Nee ik heb geen toeristen ontmoet. Maar dat is precies mijn punt, beter geen toeristen toelaten dan kan je ze ook niet tegenkomen in de plaatselijke supermarkt.
Prima, jouw keuze. Maar er is geen noodzaak dat iedereen dat doet. Het lijkt mij met het oog op economie alleen maar goed als mensen er op uit gaan. Natuurlijk verantwoord in deze tijd, maar dat kan ook prima.
Dus ook geen terrasje gepakt of naar de plaatselijke zwemplas of speeltuin ofzo geweest? Phoe zoals ik je stuk lees heb je een eenzame zomer gehad, zonder uitstapje of bezoek. Knap van jou, maar hopelijk begrijp je dat dat niet voor iedereen is weg gelegd.
Wow, wat veroordelend! Ik ben met mijn gezin idd op vakantie geweest naar Frankrijk. We hebben daar ons netjes aan de regels gehouden. Dus zie het probleem niet. Al die mensen die 'veilig' in NL zijn gebleven hebben het dus beter gedaan dan wij? Die zijn niet naar drukke plekken geweest? Niet naar de overvolle stranden? Niet lekker met zijn allen in de rijen in een pretpark? Kom op zeg. Volgende week moeten mijn kinderen weer naar school. Oh wee, ze moeten naar Rotterdam. Daar lopen ze denk ik meer risico dan op vakantie lekker wandelen in de Vogezen. Maar nee, ik ben heel onverstandig bezig geweest
Zou het niet verstandiger zijn om je boodschappen thuis te laten bezorgen? Dat lijkt mij een stuk veiliger, want behalve dat je kans hebt om toeristen tegen te komen, zou er ook wel eens iemand met hooikoorts klachten in de supermarkt kunnen rondlopen.
Phoe, dat vind ik knap! Met twee jonge kinderen is dat misschien nog wel te doen, maar bij ons werkt dat dus echt niet. Een dochter heeft een vriend, hij komt bij ons, zij komt bij hem thuis. De vier oudsten hebben een bijbaantje waar ze gewoon aan het werk waren. Dus contact met anderen hadden. Ook wilden de oudsten wel weer eens met vrienden omgaan. Mijn man werkt in de bouw, dus thuiswerken kan voor hem niet. Zijn werk ging al die tijd gewoon door. Wij zijn ook niet naar pretparken oid geweest. Maar rustig aan hebben wij, voor een deel tenminste, toch het normale leven weer een beetje opgepakt.
Gelukkig wordt er totaal niet zo gereageerd op mensen die hier wat kritischer denken. Ik denk tenminste gewoon nog met haar, in haar straatje mee. En daarbij blijf ik nog netjes ook, en dat terwijl ik egoïstisch genoemd wordt. Je vergeet zeker voor het gemak even dat ik, en andere vakantiegangers ook gewoon netjes gedaan hebben wat van ons gevraagd wordt?!
Maar er wordt toch niet gevraagd thuis te blijven? Er wordt gevraagd afstand te houden. Niemand zegt dat je niet naar de dierentuin mag of naar het strand of andere leuke dingen doen, alleen gebruik daar je verstand en vermijd plekken die heel druk zijn.
Er wordt niet gevraagd om zoveel mogelijk thuis te blijven. Dat is alweer maanden terug. Er wordt gevraagd om drukte te vermijden en dat kan ook prima op vakantie. Ik vind het net zo goed jammer dat hier mensen maar blijven afgeven op mensen die in het buitenland op vakantie gaan. De meeste daarvan hebben hier namelijk goed over nagedacht en houden zich prima aan de regels en degene die zich niet aan de regels houden, zullen dan in NL ook niet doen.
Allereerst, mijn reactie is niet persoonlijk aan jou gericht, maar in t algemeen. Volgens mij blijft dit een eeuwige discussie. De mensen die thuis zijn gebleven voelen zich beter als de mensen die naar t buitenland zijn gegaan en andersom hoor ik allemaal commentaar dat het in NL zo onveilig en vol was. Vermoeiend.. Ik denk dat iedereen zn eigen verantwoordelijkheid moet nemen en stoppen met wijzen naar een ander. Overal zijn er mensen die zich niet aan de regels houden, in t buitenland en in NL. Dus waarschijnlijk loop je overal evenveel risico. Of even weinig als je t niet opzoekt. En dat kan in t buitenland en in NL. Wat je doet moet je zelf weten, en zo lang er nog geen oranje geldt voor t gebied waar je heen gaat doe je in mijn ogen niks verkeerd.
Ik laat inderdaad m'n boodschappen bezorgen Deed ik overigens al voor corona En ik ben degene met hooikoorts klachten Werk ook vanuit huis, deed ik ook al voor coorna Op vakantie gaan deed ik ook al niet elk jaar en meestal in NL meer vanuit oogpunt voor de natuur Snap dus sowieso niet zo goed waarom mensen op vakantie móeten Vwegelijk de huidige situatie eens met een oorlog dan kán je ook niet weg ook al is dat economische niet handig voor het land
Eenzaam? Nee joh Je hebt computers en telefoons Je kan bellen facetimen appen smsen skypen zoom teams enz Opties genoeg je hoeft niet aan mensen te zitten om er contact mee te hebben