Wel of niet op vakantie gaan deze zomer?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Didi1980, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vakantie geannuleerd, twijfels of gewoon gaan!

1. Wij hebben of gaan zeker annuleren

111 stem(men)
    29,9%
  2. Wij twijfelen en wachten nog even af

82 stem(men)
    22,1%
  3. We gaan op vakantie, tenzij het voor ons wordt geannuleerd

178 stem(men)
    48,0%
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.948
    113
    Vrouw
    I know!
    Zelf een paar jaar op een reisburo gewerkt, voor mij is het ook een sport om de beste deal er uit te slepen :D

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.948
    113
    Vrouw
    Hahahaa je wil de hoeveelheid vaat die 3 kinderen in 1 dag gebruiken niet weten, vreeeselijk.
    Nee, ik begin er niet aan. Ik wil het snel achter de rug hebben zodat ik snel met mijn wijntje en een boekje kan gaan zitten :D

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Haha herkenbaar.
    Ik kan daar ook dagen naar zoeken.

Zoe123 vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Maar niet in het hoogseizoen en ook nog op een A locatie. Kun je dat zo noemen voor een vakantie bestemming? Daarnaast letten wij heel erg op het cijfer wat een vakantie park camping of hotel krijgt op zoover. Mijn zus heeft een reisbureau en zij heeft me altijd op het hart gedrukt niets te boeken met een cijfer onder de 7,5. 1 keer eigenwijs geweest met een hotel in Spanje. Gelukkig maar 1 week. Was 1 van de goedkoopste die we konden vinden omdat we met mijn broer gingen en die aan een budget vast zat (1800 met 2 volwassenen, 1 kind en 1 baby) in het hoogseizoen. Op de foto's zag het er ook leuk en goed uit maar wat een aanfluiting was dat zeg. Die hadden een cijfer van 6,8 en ik dacht het zal wel mee vallen vaak geven alleen mensen met slechte ervaring een recentie maar het was echt zo slecht. Vies eten. Direct aan het strand was waar alleen er zat een giga muur tussen het hotel en het strand waardoor je 20 minuten moest lopen voor je daar omheen was. Het eten was slecht en in het stadje op 30 minuten wandelen waren ook geen gezellige lekkere restaurants te vinden. De sfeer was 65+ en de animatie was om te janken.

Didi1980 vindt dit leuk.
  5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja zeker wel.
    We zijn een paar jaar naar het grootste kinderdorp van Oostenrijk geweest voor rond de 100 euro per nacht voor een appartement met vaatwasser, nieuw enz en gratis bergpas.

Zoe123 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Dit, hier moest ik om lachen, dat is duidelijke taal!

NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Hahaha ja was een beetje grof misschien :p:oops:

8. Didi1980

Didi1980 Actief lid

13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Dat is zeker waar, maar ik vind het wel een risico. Ik zou bijvoorbeeld nooit naar CP gaan, het ziet er vaak oud uit en van het interieur word ik ook heel erg ongelukkig. Ik ben op dat gebied erg lastig en een beetje gek ;) Ik moet me prettig voelen in een huisje, zeker als ik daar 2 weken verblijf. Ik kijk ook gericht naar het interieur en ben een sucker voor nieuw :|

Maar zonder sauna e.d. redden wij het wel, dat is geen must. Maar een vaatwasser is bijvoorbeeld wel pré.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat was het echt. De hele dag in de natuur, op het water, in het bos, damherten en elanden gewoon recht voor je neus als je je huisje uitstapt

Zoe123 vindt dit leuk.
  10. Didi1980

Didi1980 Actief lid

13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Jazeker! Mooiste locatie was een appartement in Kroatie. We keken vanaf het balkon zo naar de zee, de boulevard en de haven. En geen massa toerisme, ideale combinatie ;)

11. GossipGirlxoxo

Ik zou deze zomer naar Kroatië gaan. Camping aan de zee. En per 6 sta caravans een eigen zwembad(je) van 70cm diep en 10 X 4 meter. We gingen met vrienden dus dat privé zwembad was dan echt privé. Leek ons ideaal voor de kinderen en voor ons, nooit meer hutje mutje bij een groot zwembad en de grotere kinderen konden voor de glijbanen daar dan zelf heen. Bij elke stacaravan waren ook 6 ligbedden inbegrepen dus we konden echt met alle gezinnen gezellig rond dat zwembad liggen na een dagje varen. In principe willen we dit in 2021 alsnog gaan proberen. Schijnt om te varen daar ook heel mooi te zijn.

Didi1980 vindt dit leuk.
  12. Didi1980

Didi1980 Actief lid

13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Klinkt geweldig! Ik zou het zeker doen, Kroatie is prachtig! En inderdaad ideaal om daar te varen.

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Ik hou van meerdere manieren vakantie vieren! Ik hou wel van luxe, maar ik hou ook van die mini-camping met Alpaca’s en ezels in onze eigen sleurhut. Ik hou van Gamba’s aan een boulavard, maar wij eten ook blauwe bessen tijdens een wandeling op de berg.
    Ik hou niet van een hotel, maar wel van een appartement met hotelfaciliteiten. Maar het allerliefst sta ik toch met ons sleurhutje aan een meer, mijn man achter de bbq en mijn dochter op de sup op het meer en ik met een wijntje in de zo’n met mijn ereader. Wij hebben niet zoveel nodig. We trekken graag door Europa om de mooiste plekjes te zien.
    Volgend jaar zouden we gaan backpackken door Thailand, maar dat verplaatsen we een jaar.
    Ik hou ook van Centerparcs en vind het heerlijk om te zien hoe mijn dochter daar geniet.
    Ik hou dan weer echt niet van de MegaCampibgs zoals Bella Italia (sorry Gossip, makkelijkste voorbeeld), we zijn er één keer geweest, maar echt nooooooit meer! De hysterische kindercampings zoals De Paal, De Leistert en De Sprookjescamping kan ik dan wel weer waarderen (voor een weekje ofzo)

Afgelopen jaar weer eens ‘decadent’ op vakantie geweest in een prachtig huis in Oostenrijk, vlakbij de piste. Belachelijk duur en na dag twee uit eten was ik het wel weer zat... na de derde dag heel veel geld aan drank en onzin opgemaakt te hebben snakte ik naar normaal.

Maar als wij echt Helemaal niet op geld hoeven te letten, denk ik wel dat ik van Sleurhut (We hebben trouwens een gloednieuwe met alles erop en eraan) overstap op van die GlampinSafariTenten.

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.730
    113
    Vrouw
    Haha, ja dat geloof ik. Onze kinderen halen ook regelmatig gebeurtenissen aan van de vakanties. En de tuin,...tja dat is toch gewoon de tuin?:roflmao:

GossipGirlxoxo en Wellesnietes vinden dit leuk.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.730
    113
    Vrouw
    Met één kind deden we dat ook niet. Toen de kinderen nog klein waren zaten we een weekje in huisje in Drenthe en Limburg ofzo. Naar toen ze eenmaal tieners werden hadden ze meer noten op hun zang: pap, mam d hunebedden hebben we nu wel gezien, we willen naar het buitenland. Dus zijn we naar Duitsland geweest en naar Frankrijk.
    En dan in een particulier huis. Ik keek een paar jaar geleden voor een huis in de Eiffel. Voor een krap huisje op een park betaalde ik een paar honderd euro meer dan voor een groot particulier huis met een ruime tuin. En wij kunnen niet zomaar naar elk park wat we willen. Zat parken hebben geen of heel weinig grote huisjes. En tja, we hebben toch echt een 10-persoonshuis nodig:oops:

Nu hebben we een ruim huis in Frankrijk gevonden. Met eromheen een ruime tuin. Lekker de barbecue mee, volleybal net opzetten in de tuin. Misschien een zwembad mee. De kinderen vermaken zich prima met elkaar.
    Verder willen we lekker wandelen in de omgeving, stadjes bezoeken etc. Hopelijk kan het allemaal.

Als we een stadje bezoeken pakken we ook wel eens een terrasje, maar ik kook vaak genoeg gewoon zelf. (Of een van mijn dochters speelt voor keukenprinses:thumup:)
    Voor mij is een vaatwasser erg belangrijk op vakantie, maar een wasmachine een must:D Scheelt zoveel was en rommel bij thuiskomst. En ik gebruik bij het douchen graag een schone handdoek, geen tweedehands;) En voor 10 man heb ik niet genoeg handdoeken in huis om het een week uit te houden:roflmao:

Didi1980, GossipGirlxoxo en Wellesnietes vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Haha met 10 man kan ik me dat helemaal voorstellen. Maar dan vermaken de kinderen zich natuurlijk ook makkelijker met elkaar dan met 1 kind of in mijn geval 1 meisje van 4 en 1 jongen van 12.

Zxcvb vindt dit leuk.
  17. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Met een gezin zou ik ook gewoon lekker weggaan. Maar hee iedereen moet dat zelf weten he heb ik al vaker gezegd.

18. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    We hebben juist gister de knoop doorgehakt en vakantie in Frankrijk gaan we annuleren.

Gaan nu twee weken naar Zeeland. Mogen in de caravan van m’n schoonouders. Op hun plek hebben ze privésanitair laten bouwen, dus hoeven niet naar het sanitairgebouw :)

O huh, ik reageerde op je andere vraag over boeken van je vakantie. Zie dat ik iets anders heb gequote haha

19. GossipGirlxoxo

Ja moet iedereen ook zeker doen. Maar wat heeft je kind van 12 te doen in zo een huis? Wat voor dingen onderneem je met een jongen van die leeftijd om het voor hem leuk te houden? Op een camping, vakantiepark of in een hotel kan hij nog aansluiting vinden van leeftijd genoten. Als enige kind alleen met zijn moeder in een huis vraag ik me af hoe je het voor hem ook leuk kunt maken als je samen in een huis zit. Heb je daar dan wel een zwembad bij? Las dat je zelf boodschappen bij de supermarchee al een uitje vind maar vind je 12 jarige dat ook?

20. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik ga ook niet in een huis. Ik ga altijd naar een camping. Er zei hier iemand dat als je twee weken weggaat je sowieso 5000 ofzo kwijtbent. Waarop ik en een paar anderen vertelden dat dat niet hoeft want in frankrijk huur je al voor 300 pw een compleet huis. Ik heb dat in het verleden een keer gedaan met een vriendin en haar kroost (dit schreef ik al eerder) en dat was mij enorm goed bevallen.

Wij gaan voorlopig lekker naar de camping. Mijn zoon vindt het leuk om daar met andere kinderen te spelen. Vaak zijn er leuke activiteiten waar hij erg van geniet en we doen tussendoor ook samen leuke dingen.

Deel Deze Pagina