Wel of niet op vakantie gaan deze zomer?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Didi1980, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vakantie geannuleerd, twijfels of gewoon gaan!

1. Wij hebben of gaan zeker annuleren

111 stem(men)
    29,9%
  2. Wij twijfelen en wachten nog even af

82 stem(men)
    22,1%
  3. We gaan op vakantie, tenzij het voor ons wordt geannuleerd

178 stem(men)
    48,0%
  1. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Mijn zoon ook. 4 weken lang. En daarnaast eens wat anders zien.

Maar gelukkig is Dat niet aan de orde. Wij gaan lekker camperen!!!

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit jaar hebben we 2 weken vrij samen met dochter. Dus niet op vakantie. Dochter vindt dat echt niet erg. We kunnen vanuit huis ook gewoon leuke dingen doen. Ik heb ook helemaal nooit zo'n gevoel van weg MOETEN. Ik ga nu dus ook echt niet op zoek naar een particulier huis, waarbij we dochter constant moeten entertainen omdat er verder niks is. Die geeft ook niks om ellenalnge wandelingen ofzo. In die 2 weken zullen er vast wel kinderen thuis zijn. De andere 4 weken gaat ze 2 dagen naar de vakantie BSO, die altijd leuke thema's hebben. Lekker groot zwembad in de tuin. We vermaken ons wel. En besparen dit jaar 1200 euro, haha.

Anouk2005 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hahaha ja wij houden ook van vakantie. Maar duidelijk van een heel ander soort vakantie. En als de vakantie niet aan die standaard kan voldoen dan geef ik er geen geld aan uit dan vermaken we ons thuis beter door leuke dingen te ondernemen. Maar wat ik al zei, ieder zijn ding.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  4. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Mijn kind van 12 gaat niet met vrienden nasr een pretpark of zwemmen trouwens. Wel met ouders erbijmaar niet zelf.

5. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Wij niet wij gaan lekker naar de camping!!!

6. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Wij niet 6 weken thuis. Vind ik lang. Ik heb een drukke baan en vind het ook leuk
    om eruit te zijn.

7. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Als jouw dochter dat leuker vindt is dat toch prima.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar je bent toch niet 6 volle weken thuis als je ook nog werkt?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Hahaha ja wij vinden het leuk om te camperen

10. GossipGirlxoxo

Zwemmen doet mijn 12 jarige regelmatig alleen met vrienden en naar een pretpark nemen we voor hem altijd een vriendje (of meerdere) mee zodat ze zelf hun plan kunnen trekken en als ze willen 20x in dezelfde attractie kunnen gaan. Zelfde geld voor dagjes varen met de waterscooters (en bananenboot) of dagjes strand als we niet met familie en vrienden gaan met kinderen van zijn eigen leeftijdscategorie.

11. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Nee maar we zijn wel thuis. En van zes weken thuis tussendoor werken alleen wat dagjes weg zelfde supermarkten zelfde omgeving rust ik niet uit. Ik vind het lekker er even uit te zijn. Andere omgeving leuke dingen doen. Zwemmen ijsjes eten spooktocht op de camping. En dan weer keihard door aan t werk.

12. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ja zwemmen ja. Maar niet zelf naar het strand of pretpark. Mss als we er vlakbij zouden wonen maar de kinderen in onze straat spelen vnl samen op straat. En ik ga wel met andere ouders of zelf met wat kinderen wat andere dingen doen bv bios. Daar gaat hij niet zelf heen.niet te realiseren qua afstand.

13. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wij hebben een appartementje in Gerlos in Oostenrijk geboekt. Het is daar laagseizoen en normaal gesproken veel rustiger als hier in NL.
    Wij overwegen dus zeker te gaan, tenzij de NL regering roet in het eten gooit.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    OMG zo’n tentje krijgen ze mij ook nooit meer in. De laatste keer was toen ik pril zwanger was van de oudste en ook toen definitief de laatste keer.
    Wat een gedoe. Leven uit je tas, niet kunnen staan, geen eigen sanitair, je tent in de ochtend uitbranden of het is armoedig koud en alles wordt klam.

15. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Wauw klinkt gaaf

16. GossipGirlxoxo

Ja mijn zoon gaat ook zelf met zijn vrienden naar de bios. En eerlijk is eerlijk. Ik snap ook wel dat hij liever zelf met zijn vrienden naar het zwembad, de bios of een recreatie strandje gaat dan met zijn vader, moeder en kleine zusje. Vond ik zelf op die leeftijd ook veel leuker. Als we met een grotere groep gaan gaat hij nog graag met ons mee (met neefjes, nichtjes of kids van vrienden in zijn leeftijdsgroep) maar anders dan trekt hij liever zijn eigen plan.

Didi1980 vindt dit leuk.
  17. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Als ik zwanger zou zijn ga ik ook niet kamperen.

18. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ja dat kan. Als de afstand er naar is.

Als mijn zoon makkelijk naar een bios zou kunnen zou hij dat zeker doen.

Maar soms is het zo als je 12 bent je ouders je moeten brengen of erbij blijven. Dat is helaas op deze leeftijd nog niet anders. Maar dat soort dingen doen we door het jaar heen al zo vaak.

19. GossipGirlxoxo

Mij ook niet gezien, dan ben ik maar verwend maar ik ga niet creperen op mijn vakantie en daar ook nog geld voor betalen. Kijk zo een luxe glamping tent die je wel eens ziet met gewoon 3 slaapkamers, een ruime keuken en airco zou ik best nog willen proberen maar zo een zelf bouw tentje, no way zelfs niet als ze me geld toegeven.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat laatste, mijn oudste vindt dat dus echt heerlijk! In Frankrijk naar een hypermarche en dan kazen kijken en kopen. Hij wordt daar zo gelukkig van, heel grappig vind ik dat altijd.

Wij hebben 2 jaar geleden een grote tent gekocht, proefkamperen met een goedkope tent ging prima, maar ik wilde meer ruimte, ook binnen kunnen zitten, wat ruimte om natte spullen te laten. Dus in overleg met de jongens gekocht. En we kiezen campings in de buurt van steden/stadjes. Ik wil niet altijd de auto in moeten. Daarnaast willen de kinderen graag een zwembad, maar tot nu toe zijn er niet veel eisen aan het zwembad. Vorig jaar was het een heel simpel bad, maar alle kinderen (en ik) waren er erg blij mee omdat het dusdanig overzichtelijk was dat ze veel konden. Midi heeft bijvoorbeeld nog geen zwemdiploma, maar mocht daar van mij zonder bandjes omdat ik hem altijd kon zien en dus direct ingrijpen. Sowieso nog voor het echte seizoen (begint in Frankrijk pas in augustus), dus rustig genoeg voor prettig, maar druk genoeg voor gezellig.

Wij hebben alle buitenlandse ideeën geannuleerd. We gaan graag naar musea en stadjes slenteren en dat lijkt me dit jaar niet leuk. Sowieso op buitenlandse websites museumbezoek plannen, terwijl de ideeën nog zo wisselend zijn, lijkt mij niet fijn. Dus gaan we hopelijk naar een boerencamping in Noord-Holland. En dat doen we dan voor het gezelschap. Is via een vereniging waar ik lid van ben en hebben we wel eens eerder met veel genoegen gedaan. Voordeel is dat de kinderen elkaar wel vermaken, ook zonder zwembad. Veel spelletjes, veel bomen, veel struikgewas om door te akkeren, helemaal goed. Alleen helaas geen hypermarche met lekkere kaasjes!

Deel Deze Pagina