Wel of niet op vakantie gaan deze zomer?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Didi1980, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vakantie geannuleerd, twijfels of gewoon gaan!

1. Wij hebben of gaan zeker annuleren

111 stem(men)
    29,9%
  2. Wij twijfelen en wachten nog even af

82 stem(men)
    22,1%
  3. We gaan op vakantie, tenzij het voor ons wordt geannuleerd

178 stem(men)
    48,0%
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

En alle kosten daaromheen. Denk bijvoorbeeld aan een lange opname en je gezin moet langer blijven in de accomodatie. Reiskosten voor je gezin om jou te bezoeken in het ziekenhuis (dagelijks taxi). En in sommige landen moet je die kosten zelf voorschieten en dat doet een reisverzekering ook voor je. Er komt wel meer dekking bij kijken dan alleen het verschil tussen de vergoede en extra kosten.

2. GossipGirlxoxo

Italië is natuurlijk ook goed te rijden. Als je echt weg wilt en de grenzen zijn nog open maar de vliegtuigen vliegen niet kun je in het ergste geval een auto huren, of met de trein naar huis komen. Maar bij nood kom je wel thuis (Als de grenzen niet sluiten).

3. GossipGirlxoxo

Super netjes! Bij welke reisorganisatie heb je geboekt? Ik snap ook niet dat sommige reisorganisaties ervoor kiezen mensen te laten bijbetalen bij omboeken. Dan heb je juist grote kans dat mensen hun geld terug willen en volgend jaar bij een andere aanbieder boeken. Op de manier zoals ze het nu bij jullie hebben gedaan verdienen ze nog iets aan jullie en het is goed voor mond op mond reclame.

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Waarschijnlijk mosterd, maar dit gaat helemaal niet om het risico of gevolgen voor jezelf.

Uitbaters zijn verplicht zich aan (strenge) maatregelen te houden. Onder andere: mensen met symptomem moeten of in quarantaine of mogen niet op de camping/in het hotel.

Net zoals bij horeca en hotels in Nederland is de handhaving van de maatregelen door de toeristen bij de uitbaters neergelegd. In veel landen met risico op (fikse) boetes.

Wij hebben overigens ook geboekt, op beperkte reisafstand, met dezelfde afwegingen. Maar met inachtneming van bovenstaand risico. Ik snap dat we, mocht iemand verkouden worden, niet naar openbare gelegenheden kunnen (dus ook kastelen, pretpark oid).
    In andere landen, en op grote campings of hotels gelden nog strengere maatregelen.

Zoe123 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij zouden 4 juli al vliegen

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Naar Tenerife

7. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    We zijn wel mensen die graag dingen ondernemen. Als je bewijs hebt dat je een verblijfplaats heb in NL en Italië mag je op doorreis door Zwitserland. In Toscane zijn er 10.000 en een beetje besmettingen geweest op totaal 3.37 mln inwoners. Ik vind t zo lastig. Wil heel graag heen maar wil ook geen onnodig risico nemen met mijn kids.
    We wilde eigenlijk de reis in 2 dagen doen en in Zwitserland overnachten maar zouden ook in 1 ruk door kunnen cruisen in stukken van 2 uur. Dan kan de een even slapen en met overnemen lassen we dan een plaspauze en benenstrek moment in

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Didi1980

Didi1980 Actief lid

13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Snap ik heel goed. Ik denk alleen dat ze dat niet kunnen controleren en al helemaal niet kunnen handhaven.

Butchke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Didi1980

Didi1980 Actief lid

13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Het is inderdaad een dubbel gevoel. Maar ik denk dat ze ook heel blij zijn met de komst van toeriste, aangezien het een hele groote inkomstenbron is.

Butchke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

Daar heb jij ook weer volkomen gelijk in.

Didi1980 vindt dit leuk.
  11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @GossipGirlxoxo .... hoe is het met je zus en haar reisbureau? Gaat het een piepje met haar?

12. GossipGirlxoxo

Ze kijkt het tot december aan. Als de reisbranche dan niet is aangetrokken gaat de stekker er uit. Op dit moment doet ze alleen vrijwilligers werk. Klanten adviseren, omboeken, bemiddelen met terug betalingen en vouchers, annuleren. Ze heeft het er druk mee maar verdient er geen euro aan.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  13. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Pfft vreselijk, ik hoop voor haar en uiteraard vele andere dat het toch weer gaat lukken!

14. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    wij lenen de caravan van onze ouders en gaan naar somerense vennen

15. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    zodra een land van code geel weer terug valt in code oranje en je komt daar van daan zul je in thuis quarantaine moeten 2 weken. ze gaan er van uit dat je dit zelf onderneemt

GossipGirlxoxo en Didi1980 vinden dit leuk.
  16. Orchidea

Orchidea Bekend lid

1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Wij hebben besloten op eigen kosten te annuleren, we zaten nog voor de 4e dag en zouden dan de aanbetaling kwijt zijn, helaas een bijna 400 euro. Zonde is het wel, maar wij willen helaas geen risico lopen. Tevens worden er in het land waar we heen zouden gaan je regels opgelegd, moet je alleen boodschappen gaan doen, in het openbaar een mondkapjes dragen en ga zo maar door. Men zal hier vast een mening over hebben, maar voor ons voelde het niet goed, zeker nu ik zwanger ben, zit ik gewoon lekker liever thuis waar ik zo min mogelijk overal heen ga.

Cindy1977 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Maar in het vliegtuig zit je met veel mensen dicht op elkaar. Je moet naar het vliegveld rijden. Inchecken, douane, boarden.
    En op plaats van bestemming moet je weer met een bus naar je hotel gebracht worden.
    Ik kies hier heel bewust niet voor.

Wij gaan wel een flink eind rijden. Maar blijven binnen Nederland. Eerst naar mijn moeder een paar dagen (tent in de tuin) en daarna naar een camping, waar we een chalet hebben gehuurd.
    Ik vind het nog te vroeg voor het delen van sanitaire voorzieningen met veel mensen.

Butchke en mamameer vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Ik zou niet gaan.
    Op verre vakantie (Italië Spanje is voor ons ver) wil ik juist de omgeving verkennen. Musea en kerken enzo bezoeken. Onbezorgd slenteren door pittoreske dorpjes.
    Dat kan allemaal niet of alleen met extra maatregelen.

Daarom voor ons binnen Nederland. In de buurt van strand en duinen. Een weekje relaxen in de natuur.

amdaa vindt dit leuk.
  19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    idd, met de auto, ben je tijdens je reis met veel minder mensen “in contact”. Misschien in een tankstation, maar als je bijv. Naar zuid frankrijk zou gaan, hoef je in principe misschien maar 1x te tanken(wij wel, rijden 900-1000 km op 1 volle diesel tank) En even rusten op een parkeerplaats kun je wel zorgen dat je meer afstand tot andere houdt, en alles is buiten, ipv in een hal/zaal/bus/vliegtuig.

Ik ben wel heel benieuwd (wij gaan naar een camping) hoe het op locatie gaat. Hoe het in de wc gebouwen allemaal moet, hoe ik de afstand op de camping tot andere kan houden enzo. Dat is wel echt een groter risico dan in een vrijstaand huisje op de hei.

Butchke en Didi1980 vinden dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Dat was voor ons ook de reden om dit jaar niet met de tent te gaan.
    En het feit dat mij man zijn lease auto heeft moeten inleveren en we nog geen nieuwe auto hebben.
    Ons oude boodschappenkarretje doet het nog prima, maar daar gaat geen complete kampeeruitrusting in :|

Deel Deze Pagina