Naar het sanitair, als je brood wilt halen, etc. Nu hadden wij wel een huisje op de camping, maar toch... We gaan volgend jaar wel weer naar Frankrijk
Ah, OK. Ja, dat is op Les Alicourts ook het geval geloof ik (sanitair heb ik niet gechecked, we zitten in een chalet) maar de winkel wel. Maar dan gaan we gewoon off site brood halen, veel lekkerder ook nog. Verder valt het echt wel mee met de maatregelen, dus daar ga ik het niet voor laten. Maar ik snap je beslissing wel hoor. In elk geval alvast veel plezier volgend jaar!
Wil je ons ajb helpen? Wij willen begin juli toch wel gaan naar een cap fun camping. Maar hoe zit het met het zwembad en glijbaan? Mogen ze gebruikt worden? Wij hebben dan een eigen huisje met eigen sanitair dichtbij het strand. Moet je in een supermarkt een mondkapje op? Want brood en boodschappen zijn wij sowieso van plan om buiten te halen.
Alles is gewoon terug te vinden op hun website. Ik ga 5/7 naar Frankrijk, Capfun. Verder even googlen.
Ik zie nu dat ze info op hun site hebben uitgebreid, mooi. Al kan ik nog steeds niet duidelijk vinden hoe het met mondkapjes zit. Zwembad en glijbanen zijn iig gewoon open. Wij neigen nu heel erg naar om gewoon te gaan.
Mondkapjes zijn verplicht in het OV. En op plekken waar je geen 1 mtr afstand kan houden Verder beslist de winkelier of je een mondkapje moet dragen in zijn winkel. Dit is allemaal makkelijk terug te vinden als je even Google gebruikt, zou dat, als je gaat, wel af en toe even zelf ook doen, zodat je eventuele aanpassingen niet mist...
In supermarkten buiten campings heb ik het nog niet meegemaakt dat mondkapjes verplicht waren, en we gaan vaak naar veel verschillende winkels. Ik ga er zéker niet van uit dat dat in juli gaat veranderen. Zwembad en glijbaan is op mijn camping gewoon open (met vooraf reserveren via een app, maar dat kan dus op heel korte termijn). Animatie ook (met voor nu maximaal 10 kids, maar vanaf volgende week gaan de scholen weer volledig open, dus vraag me af of ze die regel dan nog zullen kunnen handhaven. Bars en restaurants gaan (hier althans) heel soepel met de regels om. Maar inderdaad: check gewoon ook even rechtstreeks bij de camping zelf. Ik kan alleen maar zeggen dat het hier naar mijn gevoel absoluut niet extreem meer aanvoelt, dus als je zelf relaxed bent met de situatie zou ik echt absoluut gaan.
Dank jullie wel, het stelt mij gerust! Ik begrijp dat over 1 week er meer versoepelingen mogelijk zijn. Zal het proberen te volgen en wij gaan zeer waarschijnlijk wel.
Staat idd op de site. Maar ik zie dat je dat al gevonden hebt. Wij vertrekken 27 Juni naar Capfun camping Le Merle Roux. Super veel zin in. We nemen mondkapjes mee, handgel, goed handen wassen, nemen afstand... wij durven het aan.
Wij gaan alsnog naar Italië op vakantie. Al jaren dezelfde camping. Zij zijn daar sowieso vrij strikt in het handhaven van hygiëne en regels en ook nu hebben ze een goed plan qua aanpak. We hebben er zin in. Ik vroeg me alleen af of we gewoon onderweg ons vignet voor Oostenrijk of Zwitserland kunnen kopen. Of dat we dit op voorhand moeten doen omdat dit nu niet meer kan. We rijden een beetje afh. van waar het op dat moment het vlotste gaat dus leggen de route niet op voorhand vast. Iemand enig idee?
Wij gaan ook gewoon. Vorig jaar kwamen we op verschillende tussenstops vlak voor Zwitserland tankstations tegen waar je een vignet kon kopen. Wij zijn er ook laat mee omdat we niet wisten wat we gingen doen
@Dorien87 ik heb zojuist via de ANWB website een tol vignet besteld. Krijg m met 4 werkdagen thuis bezorgd
Wij kopen het altijd online, hoef je ook geen sticker te betalen. Voor Oostenrijk via asfag.at. Kost 9.40 met creditcard betalen. Volgens mij net zo duur als in de winkel
Ik vraag mezelf oprecht af of die campings nu wel zo gezellig zijn in het buitenland. Ik vind het toch altijd wel leuk om kindjes te vinden die ook Nederlands spreken voor mijn kinderen en ik denk dat er maar weinig Nederlanders echt naar het buitenland gaan. In onze complete vriendenkring gaat er maar 1 stel naar Frankrijk, de rest zit in Nederland ergens.
Ik denk dat er meer gaan dan je zou verwachten. Wij vinden t niet erg als er weinig nl-ers gaan want onze kids en wij vermaken ons toch wel. We wachten t rustig af en merken t vanzelf
Dat had ik nou juist het tofste gevonden: geen Nederlanders Wij gaan nu naar Zeeland, omdat Denemarken niet kon en dat vind ik nu het jammere: al die Nederlanders.