Wel of niet op vakantie gaan deze zomer?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Didi1980, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vakantie geannuleerd, twijfels of gewoon gaan!

1. Wij hebben of gaan zeker annuleren

111 stem(men)
    29,9%
  2. Wij twijfelen en wachten nog even af

82 stem(men)
    22,1%
  3. We gaan op vakantie, tenzij het voor ons wordt geannuleerd

178 stem(men)
    48,0%
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wat, serieus overal op de camping??

2. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Naar het sanitair, als je brood wilt halen, etc.

Nu hadden wij wel een huisje op de camping, maar toch...
    We gaan volgend jaar wel weer naar Frankrijk :)

3. Whysteria

Ah, OK. Ja, dat is op Les Alicourts ook het geval geloof ik (sanitair heb ik niet gechecked, we zitten in een chalet) maar de winkel wel. Maar dan gaan we gewoon off site brood halen, veel lekkerder ook nog. Verder valt het echt wel mee met de maatregelen, dus daar ga ik het niet voor laten. :)

Maar ik snap je beslissing wel hoor. In elk geval alvast veel plezier volgend jaar!

smax vindt dit leuk.
  4. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Tui heeft vandaag 9nze vakantie naar Turkije geannuleerd

5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Wanneer zou je gaan?

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wil je ons ajb helpen? Wij willen begin juli toch wel gaan naar een cap fun camping. Maar hoe zit het met het zwembad en glijbaan? Mogen ze gebruikt worden? Wij hebben dan een eigen huisje met eigen sanitair dichtbij het strand. Moet je in een supermarkt een mondkapje op? Want brood en boodschappen zijn wij sowieso van plan om buiten te halen.

7. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    5 juli

sabagirl vindt dit leuk.
  8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Alles is gewoon terug te vinden op hun website. Ik ga 5/7 naar Frankrijk, Capfun.
    Verder even googlen.

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik zie nu dat ze info op hun site hebben uitgebreid, mooi. Al kan ik nog steeds niet duidelijk vinden hoe het met mondkapjes zit. Zwembad en glijbanen zijn iig gewoon open. Wij neigen nu heel erg naar om gewoon te gaan.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Mondkapjes zijn verplicht in het OV. En op plekken waar je geen 1 mtr afstand kan houden
    Verder beslist de winkelier of je een mondkapje moet dragen in zijn winkel.
    Dit is allemaal makkelijk terug te vinden als je even Google gebruikt, zou dat, als je gaat, wel af en toe even zelf ook doen, zodat je eventuele aanpassingen niet mist...

11. Whysteria

In supermarkten buiten campings heb ik het nog niet meegemaakt dat mondkapjes verplicht waren, en we gaan vaak naar veel verschillende winkels. Ik ga er zéker niet van uit dat dat in juli gaat veranderen. Zwembad en glijbaan is op mijn camping gewoon open (met vooraf reserveren via een app, maar dat kan dus op heel korte termijn). Animatie ook (met voor nu maximaal 10 kids, maar vanaf volgende week gaan de scholen weer volledig open, dus vraag me af of ze die regel dan nog zullen kunnen handhaven. Bars en restaurants gaan (hier althans) heel soepel met de regels om. Maar inderdaad: check gewoon ook even rechtstreeks bij de camping zelf.
    Ik kan alleen maar zeggen dat het hier naar mijn gevoel absoluut niet extreem meer aanvoelt, dus als je zelf relaxed bent met de situatie zou ik echt absoluut gaan.

Amarens vindt dit leuk.
  12. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dank jullie wel, het stelt mij gerust! Ik begrijp dat over 1 week er meer versoepelingen mogelijk zijn. Zal het proberen te volgen en wij gaan zeer waarschijnlijk wel.

Whysteria vindt dit leuk.
  13. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Staat idd op de site. Maar ik zie dat je dat al gevonden hebt. :) Wij vertrekken 27 Juni naar Capfun camping Le Merle Roux. Super veel zin in. We nemen mondkapjes mee, handgel, goed handen wassen, nemen afstand... wij durven het aan.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  14. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Wij gaan alsnog naar Italië op vakantie. Al jaren dezelfde camping. Zij zijn daar sowieso vrij strikt in het handhaven van hygiëne en regels en ook nu hebben ze een goed plan qua aanpak. We hebben er zin in.

Ik vroeg me alleen af of we gewoon onderweg ons vignet voor Oostenrijk of Zwitserland kunnen kopen. Of dat we dit op voorhand moeten doen omdat dit nu niet meer kan. We rijden een beetje afh. van waar het op dat moment het vlotste gaat dus leggen de route niet op voorhand vast. Iemand enig idee?

15. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Wij gaan ook gewoon. Vorig jaar kwamen we op verschillende tussenstops vlak voor Zwitserland tankstations tegen waar je een vignet kon kopen. Wij zijn er ook laat mee omdat we niet wisten wat we gingen doen

Dorien87 vindt dit leuk.
  16. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    @Dorien87 ik heb zojuist via de ANWB website een tol vignet besteld. Krijg m met 4 werkdagen thuis bezorgd

17. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Wij kopen het altijd online, hoef je ook geen sticker te betalen.
    Voor Oostenrijk via asfag.at.
    Kost 9.40 met creditcard betalen.
    Volgens mij net zo duur als in de winkel

Butchke vindt dit leuk.
  18. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik vraag mezelf oprecht af of die campings nu wel zo gezellig zijn in het buitenland. Ik vind het toch altijd wel leuk om kindjes te vinden die ook Nederlands spreken voor mijn kinderen en ik denk dat er maar weinig Nederlanders echt naar het buitenland gaan. In onze complete vriendenkring gaat er maar 1 stel naar Frankrijk, de rest zit in Nederland ergens.

19. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Ik denk dat er meer gaan dan je zou verwachten. Wij vinden t niet erg als er weinig nl-ers gaan want onze kids en wij vermaken ons toch wel. We wachten t rustig af en merken t vanzelf

mxm, Butchke en Cindy1977 vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Dat had ik nou juist het tofste gevonden: geen Nederlanders:roflmao:
    Wij gaan nu naar Zeeland, omdat Denemarken niet kon en dat vind ik nu het jammere: al die Nederlanders.

Nataly1972 en Butchke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina